Groenteomelut

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Groenteomelut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-02 16:53

Vandaag hadden we verzorging en toen moesten we gaan koken.
We werden in 3 groepen verdeeld.
1 groep ging er kruitnootjes bakken Vingers aflikken
1 groep een groente sla Misselijk
1 groep een groenteomelut Vork

Dus wij gingen zo naar het keukentje beneden en daar werd het ons uitgelegd. Dus ik moest met een jongen samen Boos! en ik mocht natuurlijk weer al het werk doen.

Maar eerst dus uitjes snijen, Huilen een paar traantjes, haha...

Toen de ham en toen de pan aanzetten en een klontje boter er in.
Dan de soepgroente erin en even op de laagste stand zetten.
Dan pak je een kom en doe je er twee eieren in (de schil natuurlijk niet he Tong uitsteken )
Dan doe je dat ook in de pan, ff wachten, omdraaien nog fff w8en en hij is klaar Haha! en toen mochten we hem opeten.
Hij was heerlijk!!! Echt... en die van mn vriendin was mislukt, een beetje zouterig, maar dat kon er ook nog wel bij hoor *LOL* *LOL*
Volgende week gaan we waarschijnlijk zo'n goor slaatje maken of kruitnootjes Party!!


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 16:57

ach ja die goeie ouwe tijd.. De laatste keer dat ik verzorging had uis al weer een jaartje of 2 geleden.. Von het altijd een nutteloos vak, maar op zich wel simpel!!! Weer makkelijk een voldoendetje scoren.. Haha!

Onderschriftloos :Y)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 17:01

Lekker! Vork
Wij hadden vorig jaar ook verzorging, nu niet meer, gelukkig! Maar toen gingen we dus ook koken. Je kon kiezen uit pannenkoeken Gaaaap, wentelteefjes en worstenbroodjes. Mijn groepje ging een worstenbroodje maken. Lekker simpel wel, maar wel superlekker!!!

We kregen toen ook een opdracht dat je thuis moest gaan koken. Toen kregen we wel moeilijkere recepten mee. Toen had ik als voorgerecht groentesoep gekozen, als hoofdgerecht chili con carne en als nagerecht appels met vanillevla of iets dergelijks.
Dat was echt superlekker geworden!

Ik heb nog allemaal recepten ergens in een laatje liggen. Die kregen we toen de verzorgingslerares wegging omdat ze in Frankrijk ging wonen. Ze ging daar met haar man een restaurant beginnen! Daarna kregen we een andere lerares die was een stuk saaier.

Koken is echt leuk!!!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 17:01

zeg misschien een domme opmerking, maar ik dacht dat heel Nederland deze week vakantie had. Clown

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-02 17:02

Ja haha, als ik jou was zou ik voor pannekoeken kiezen, lekkerder vind ik Haha! Maar nu heb ik weer iets wat ik lust Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 17:05

flubke schreef:
zeg misschien een domme opmerking, maar ik dacht dat heel Nederland deze week vakantie had. Clown


Nee, wij moeten deze week nog, en daarna nog een week. Dan hebben wij pas vakantie!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 17:24

Leuk!
ik zeg niet lekker want ik zag laatst jackass en hun gingen een omelet maken en dat zag er niet zo lekker uit(ik ga er maar niet verder op in)

Kon je de eieren wel normaal open krijgen???? Tong uitsteken
Dat kan ik nooit, bij mij komt de helft dan in de pan en de andere helft over mijn handen Haha!

maar iig, ik ben weer aan het brabbelen, tof is het wel. Wij mochten 1 keer koken bij verzorging(2 jaar geleden)......en toen was ik die dag ziek Frusty Koe

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-02 19:49

Hihi, nou Missy, wij moesten tweetallen maken en ik moest weer eens met een neurdo Misselijk haha, en die wilde niet meehelpen, eigenwijs, maar ja... heb ik lekker ene hele omulet voor mijzelf Tong uitsteken
Dus ik vroeg toch ff of hij die eieren in een kom wou doen, anders kreeg ik vieze kleren haha
Dus toen kreeg hij maar lekker vieze kleren en omdat ie het toch wou doen, kreeg hij de helft van mijn omulet, met de schillen van de uien er nog in Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 14:57

Missy schreef:
ik zag laatst jackass en hun gingen een omelet maken en dat zag er niet zo lekker uit(ik ga er maar niet verder op in)


Haha, dat is soms best wel grappig (maar soms ook ongelooflijk goor), dat Jackass.
Valt me nog mee dat ze zelf niet 1 van de onderdelen van die omelet waren! Knipoog

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MightyMike en 21 bezoekers