[LO] longeren=saai/valt naar binnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

[LO] longeren=saai/valt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 22:07

longeren vind ik een beetje saai omdat mijn verzorg pony het gwoon braaf doet en dat is btje saai vin ik hoor
maar met mijn eigen ponys vind ik het niet saai omdat die NIET braaf alles doen die vallen constand naar binnen (weten jullie wat je daar aan moet doen)
dank je wel alvast
eva

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]


Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:44

zweep richting de schouder houden, evt. een tikje daar.
of een keer brutaal op ze af stappen, zodat ze weg blijven

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:56

of de lus van de longeerlijn die je overhebt naar ze toe gooien.. Maar longeer je niet met zweep dan?? Want met zweep kun je voorkomen dat ze juist naar binnen vallen..

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:33

gewoon aantikken,
het beste is zelfs een flinke mep geven, ben je vaak in 1 keer klaar

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:36

Als je longeren saai vind worden, kan je een keertje kijken of iemand je kan helpen om met dubbele longe's te longeren. Dan kan je je pony helemaal gymnastiseren.

Dat naar binnen vallen kan je idd. met je zweep oplossen. Je kan hem ook prikjes geven in de schouder. Na verloop van tijd, zal je pony al naar buiten gaan als je alleen naar de schouder wijst met je zweep.

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 17:43

jah ik longeer wel met zweep maarjah toch vallen ze naar binnen en onze hengst reageert helemaal niet echt erg op de zweep ofzo ......... (we slaan hem NIET vaak of hard hoor als jullie da soms denke aahahah)
Eva

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:20

je kan ook heeel goed longeren zonder zweep hoor, zonder dat ie naar binnen valt. probeer maar eens om met je leidende hand ( als ie links om loopt, je linker hand ) met het touw tegen zijn schouder te "slaan"

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:25

Alline:
Dan heb je toch geen contact meer met je paard?
En hinder je hem ook in zijn mond, lijkt mij

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:00

Alline schreef:
je kan ook heeel goed longeren zonder zweep hoor, zonder dat ie naar binnen valt. probeer maar eens om met je leidende hand ( als ie links om loopt, je linker hand ) met het touw tegen zijn schouder te "slaan"


Dan blokkeer je hem, en zal hij of stoppen met lopen, of in protest komen, door bv. naar binnen te vallen. als je dit doet kun je dat het beste doen met de hand die het dichtst bij zijn kont is, dus linksom met je rechterhand Knipoog .
en dan moet je wel dichtbij zijn. en longeren met superkleine rondjes is ook niks, dus moet je dan continue naar hem toe lopen..?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 14:02

jah das ook weer niet zo handig maar dat kan miss wel iemand anders doen...

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:34

Locanda schreef:
Dan blokkeer je hem, en zal hij of stoppen met lopen, of in protest komen, door bv. naar binnen te vallen. als je dit doet kun je dat het beste doen met de hand die het dichtst bij zijn kont is, dus linksom met je rechterhand Knipoog .
en dan moet je wel dichtbij zijn. en longeren met superkleine rondjes is ook niks, dus moet je dan continue naar hem toe lopen..?


Als je paard naar binnen valt, kun je hem het beste tegen zijn heup een tikje geven. Dat gaat moeilijk met je andere hand. Als je je positie drijfende hebt, valt ie ook niet terug.
Superkleine rondjes hoeven het niet te zijn, als je de longeerlijn niet strak hebt hangen.
Ik heb het misschien wat vaag uitgelegd, maar ik geef een zwaaitje aan de longeerlijn (zonder dat de longeerlijn strak hangt) zodat de lijn een beetje tegen zijn heup aan komt.
Hoop dat t zo wat duidelijker is.

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:36

Sjonniej schreef:
Alline:
Dan heb je toch geen contact meer met je paard?
En hinder je hem ook in zijn mond, lijkt mij


Hoe bedoel je dat? En ik longeer niet met hoofdstel, maar met horsemanshiphalster, dus las van z'n mond zal ie niet krijgen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:04

Nee, maar dan stoor je het paard dus wel in de aanleuning. Hij krijgt ineens een 'rukje' aan het halster, doordat jij met de longe gaat zwiepen.

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:54

oso, maar doordat er geen druk is op de lijn, kan dat zonder dat er wel druk komt

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:04

idd met de zweep wijzen, en met de hand die het dichtste bij zijn hoofd zit (dus als hij linksom loopt de linkerhand) naar buiten doen. Daardoor gaat hij de circel groter maken en tegelijk met de zweep wijzen/bijtikken op schouder/singel . Als hij dan loopt waar hij moet lopen, hou je je hand weer op de normale plek. Als je je hand zo naar buiten doet, kun je ook nog bv naar buiten zeggen, zodat hij verband gaat leggen, en het in het vervolg dus op commando doet.

¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸¸.•´"Equi-Vita"'•.¸¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸
¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸Auteur van 'Van ruiter... naar trainer!'¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸

¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸¸.•´"Equine osteopath EDO" '•.¸¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 13:46

jah idd ....... dat verband is belangrijk
maar we moeten maar eens op zoek naar een lange longeerzweep dan wnat nu hebbe we een vrij korte .... we moeten iets van 2 meter ofzo (met touw dan he )
dat lijkt me beter

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:10

ik denk toch echt dat je hem met de hand die drijft moet wegjagen dan, anders blokkeer je hem. Dus linksom met rechts (drijvende hand) i.p.v links (remmende hand)

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:46

ach nou ja iedereen doet t anders, tis maar wat bij jou en je paard werkt, toch?


Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:54

ach ja, ik ben gek

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:49

Locanda schreef:
ik denk toch echt dat je hem met de hand die drijft moet wegjagen dan, anders blokkeer je hem. Dus linksom met rechts (drijvende hand) i.p.v links (remmende hand)


Neej k bedoel nie dat je hem met die hand moet wegjagen, maar met die hand moet je hem als het ware naar buiten begeleiden. Als jij je hand van je afdoet gaat het paard de volte groter maken. Geen idee waarom, maar het werkt wel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers