pony verkocht maar van ellende mee terug..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

pony verkocht maar van ellende mee terug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 15:37

mijn pony IGOR was dan ''verkocht'',ik zou hem zaterdag in noord holland bij een aardige mevrouw omruilen voor een een grotere merrie.

de afspraak was als 1 van beide de ander niet leuk/geschikt vond de ruil niet door zou gaan..we hadden foto's en filmpjes uitgewisseld en uitvoerig ''gepraat'' over e-mail..op de foto en film was ze keurig verzorgd en schoon en leek ze leuk te lopen.

de merrie is een vos met 4 witte benen,brede bles,9 jaar,l2 dressuur,verkeersmak..en werd te koop gezet als dressuurpaard.

toen ik daar aankwam was het erf al ongelovelijk rommelig,overal lag mest,hout,troep...
het bleek een ziguenerkamp te zijn (ik heb niks tegen zigeunerkampen ,hoor),de stallen waren klein,vies,stoffig en donker.
er was geen bak of weiland ...merrie werd uit stal gehaald en was ook erg vies.eerst even heen en weer draven ,ze hoestte.

ze had diepe kuilen boven haar ogen en gaf een suffe/matte indruk.
haar benen nagevoeld en had achter een dik been,haar ijzers waren oud,los en de hoeven te lang.haar hoogte nog nagemeten(1.55m) ,ik vroeg hoelang ze de merrie had: de vrouw antwoorde ineens dat de merrie van de paardenmarkt kwam en nog niet lang had.ze had geen chip,paspoort en/of wedstrijdervaring ? Verward

hoe kwamen ze dan op de l2 dressuur in de advertentie? en ik vroeg hoe dat ze dan ook wist dat de merrie echt 9 jaar was? zij reageerde gepikeerd en zij:''wie denk je nu dat ik ben''?. (ai,gevoelige snaar geraakt)

ik heb haar netjes uitgelegd dat ik zo veel mogenlijk probeer weten te komen en dat je tegenwoordig best achterdochtig moet zijn wat betreft paarden/pony's.ze mag ook alles over mijn pony vragen!!
alleen ze deed het niet.

de afspraak was om samen te rijden in het bos daar en zo op deze manier de pony's een beetje te leren kennen/observeren...de merrie werd opgezadeld met simpele spullen en het hoofdstel was te groot en zat verkeerd..het bit was te groot,het dekje was onzettend vies,de merrie was wel erg lief en had een mooi koppie.


mijn pony stond ook al uitgeladen aan de trailer en werd ook opgezadeld.
ik reed de merrie en mijn vriendin ging mee op mijn pony en de dochter van de vrouw ging mee op een schitterende eigen pony (goed verzorgd,schoon en nieuw harnachement.ze rukte en zaagde en was erg geirriteerd op haar pony al voor opstappen.

vanaf het moment van rijden voelde ik al iets ''vreemds'' als het dikke achterbeen neergezet werd en heeft de merrie veel gehoest,ze was niet aan het been en heel sloom.

ondertussen zat de dochter te vertellen dat de merrie van een beroemde springstal kwam en erg goed kon springen..we hebben een heel kort rondje gereden want ik had al besloten NATUURLIJK om niet aan de ruil te doen,de dochter was meteen gepikeerd toen ik het zei.
haar pony steigerde en bokte en sloeg onder het rijden en dribbelde continu.ze vertelde dat ze twee weken niet gereden had.

terug aangekomen heeft de dochter het meteen tegen haar moeder gefluisterd en de vrouw was meteen chacherijnig ...

ik heb netjes uitgelegd dat ik niet besluit om te ruilen omdat de (1)verhalen verschillen over haar verleden,(2)ze erg hoestte en (3)ze niet zuiver liep met haar dikke achterbeen.

en dan heb ik het nog niet over (4) de onaardige,ruwe mensen en de (5) stallen/erf en (6) de leeftijd van de merrie.

wat een dag!

IGOR wist niet hoe snel hij de trailer inmoest en staat nu lekker weer bij mij in de wei...en is dus WEER te koop.
(zie te koop paarden/ponys topic)

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:41

Goed zo!
Goede keus hoor!
Je vindt vats wel een goed huis voor je pony!

Freedom's just another word for nothing left to lose

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:46

hele goede beslissing.

joy is the best

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:47

Goed dat je toch maar bent gaan kijken en niet blindelings bent gaan ruilen
Veel succes met het zoeken naar een ander baasje voor je pony!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:49

Ik hoop dat je een goed tehuis vind voor je pony

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:55

Jeetje, dat is niet fijn. Wel goed dat je deze beslissing hebt genomen. Alsnog succes met de verkoop...

Let love shine so bright

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:09

Heel goed gedaan en vooral erg netjes opgelost! Zulke mensen zou je toch wat. Zet een paard op internet, vertel er wat leusk bij en dan nog niet eens de moeite doen om m een beetje goed voor de dag te halen!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:45

Mooi dat je hem weer mee naar huis hebt gneomen, en netje shebt gezegd, dat de merrie niks was Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:52

Jeetje
Goede beslissing.....
Zo te horen was dat paard inderdaad niks.
Ik hoop dat je snel een goed tehuis voor je pony vindt...
En een ander paardje voor jezelf!! Lachen
Netjes opgelost overigens!
Ik zou hetzelfde hebben gedaan

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)


c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:25

hele goede beslissing... ergens heb ik wel medelijden met die merrie Bloos
Maar de eerste indruk van het erf etc wat je had was duidelijk de goede indruk Knipoog

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:27

Ik heb idd medelijden met de merrie. Igor mag in zijn handjes knijpen met jouw als baasje...

Je suis Charlie.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:29

ai, als ik dit verhaal lees vergaat de zin me al om m'n eigen paardje te verkopen Bloos! !

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:39

wat een verhaal zeg... jammer dat het niet was wat je verwachtte, succes verder met je pony verkopen Lachen

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:45

idd jammer dat het niet was wat je verwachtte maar een goede keus hoor! ik had het ook niet gedaan! Had je die vrouw nog nooit gesproken dan? succes verder he met het zoeken naar een ander baasje!

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:59

Dat het een goede beslissing is dan weet je zelf. In mijn ogen is het ook de enige beslissing.

jeetje zeg. Weer een ervaring rijker.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:06

Het is een goeie beslissing, het is ook de enige beslissing vind ik.. Je laat geen paard achter bij een slechte omgeving...

Succes met de verkoop!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:30

Jemig wat een verhaal joh........Ongelofelijk dat iets zo anders kan lopen als je zou verwachten he?
Wel goed dat je deze beslissing durfde te nemen OK dan! En helemaal fijn voor Igor, die had daar denk ik niet willen wonen

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, Caoilfhinn, Dunkeedoo, GoogleAdsense, Mark0919, tienus63, Vagabondo en 38 bezoekers