Migraine aanval zonder hoofdpijn!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Migraine aanval zonder hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 02:02

Zo noemt mijn huisarts het tenminste. Erg vreemd. Ik heb dus wel overal vlekken enzo. Ook een beetje misselijk. Verder een hele lichte hoofdpijn achter mijn rechteroog. (daar zit ook de lichtvlek zeg maar) Maar als ik mijn rechteroog dicht doe dan zit het ook links hoor.

Ik heb er dus geen last van. Het is alleen lastig met bokken, aangezien de helft van de tekst onleesbaar is. Verward

Het is net of je te lang in de zon hebt gekeken.
Erg vreemd hoor. Gelukkig heb ik er niet vaak last van. En is het hooguit een beetje irritant. Moet wel even gaan liggen meestal anders krijg ik wel ergere hoofdpijn.

Heeft iemand dit ook ooit gehad. Vind het zo vreemd. Maar aangezien het wel vaker bij mij voorkomt....Vaak moet ik er om lachen. Zie ik weer de helft niet. Cool

(haha vooral lastig met een smiley kiezen. Moet er min of meer naast kijken. Ga ik helemaal met mijn hoofd omhoog en opzij, net alsof dat wat uithaalt, kan er echt niet omheen kijken))

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 02:05

Is dat serieus iets ernstigs?

Ik heb dat namelijk best vaak als ik achter mn pc zit ...Bloos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 02:10

Wees blij dat je geen pijn hebt.

Neem alleen de symptomen serieus, en doe het op dat moment wat rustiger aan...(en ga dan vooral niet bokken!) Schijnheilig

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 02:15

Nee niet ernstig. Gewoon een teken dat ik rust moet nemen denk ik.

Dus ik duik maar mijn bed in. Bokken is nu helemaal niet leuk meer. Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:26

Wees maar blij! Migraine hoofdpijn is erg lelijk, het maakt dat je ook niet meer achter de computer kan. Ik kan dan ook geen licht meer zien en veel indrukken op doen met mijn ogen, zoals tv kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:41

Cassidy schreef:
Wees blij dat je geen pijn hebt.


Haha ja idd. Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 11:03

Daar ben ik ook heel blij mee! Ik heb eigenlijk nooit hoofdpijn. En dat is ook iets waar ik heel blij mee ben. Ik zie dit ook niet als iets ernstigs. 't typisch, meer niet.

Ik ken iemand met echte migraine. Vreselijk lijkt me dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:40

Dat is idd vreselijk, heb het helaas zelf ook. Echt raar hoor wat jij hebt. Haha! Ik had er nog nooit van gehoord.

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:09

Dat komt me heel bekend voor eigenlijk. Ik zat laatst bij natuurkunde en kon dus echt niet lezen wat er op het bord stond. Ik wist dat er 68 stond, maar ik zag alleen de 6 Verward
Toen had ik trouwens wel een beetje hoofdpijn.. ergens achter in m'n hoofd Nagelbijten / Gniffelen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:06

Yep, heb ik ook. Bijna dagelijks. Mijn dokter noemt dit oogmigraine en heeft me aangeraden om even te gaan liggen als ik zo'n aanval heb.
Soms is het een half uur lang zo dat het lijkt alsof ik door een jampot kijk met een hele dikke bodem en er verschijnen allerlei interessante verschijnselen voor mijn oog. Ik voel me dan ook behoorlijk misselijk en duizelig. Het is vervelend maar het schijnt niets ernstigs te zijn.
Bij mij is het gelijk gekomen met mijn darmproblemen en daar staat het ook in verband mee.
Overigens heb ik ook wel echte migraine aanvallen gehad met hoofdpijn, overgeven e.d. Dat vind ik een stuk minder.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:09

Ik heb ook oogmigraine en herken de verschijnselen.Ook ik heb na de aanval niet of niet altijd hoofdpijn.Wel heb ik dat ik woorden verkeerd lees,of letters verkeerd aansla op het toetsenbord.De dagen erna heb ik een gevoel alsof er een dot watten in mijn hoofd zit Cool

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:26

Ik heb daar ook last van, en dan een raar drukkend zweverig gevoel in m'n hoofd. En dan ook nog eens warm / koud afwisselende gevoel in m'n nek en hoofd. En wordt dan helemaal duizelig soms, vlekken voor m'n ogen. Heel erg vervelend Scheve mond Ik ga dan meestal op de bank liggen, liefst met ogen dicht. Of ik doe een pet op met zonnebril.

Bij mij helpt het goed om een pet op te doen omdat ik het vaak krijg als het buiten heel erg licht is.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:42

Ja hier nog iemand die het wel eens heeft.

Bij mij begint het met een klein vlekje dat als het ware bibbert, het vlekje wordt groter en ronder en in door die trillingen kan ik dus ook niets zien.. Uiteindelijk verdwijnt dat vlekje/cirkel en blijft er een gemene hoofdpijn achter. Verder ook raar gevoel in de buik.

Met een paar aspirines/ibu's verlicht het wel een beetje, daar ben ik dan wel blij mee aangezien bij veel mensen niks werkt.

Ook de volgende dag merk ik nog dat ik een aanvalletje heb gehad. Dan ben ik gewoon wat slapjes en licht in het hoofd.

Gelukkig gebeurt het niet vaak, misschien 2x per jaar en heeft het niet echt nadelige gevolgen. Meestal kan ik gewoon op het werk blijven maar doe ik het wel heel rustig aan. Thuis meestal maar even naar bed en geen of heel weinig tv kijken.

De oorzaak weet ik waarschijnlijk ook, een enorme val van het paard.
Ik viel toen (met mijn nieuwe cap) tegen de wand van de rijbak.
Vlak daarna kwamen deze symptomen te voorschijn, ik kon toen niemand meer zien zitten.

Heel veel felle zon/ scherpe lucht willen ook wel eens de oorzaak zijn. Ik zit dus vaak met een zonnebril op(vooral in de auto) terwijl er geen eens zon schijnt Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:52

Geef mij maar een griepje! Dat heb ik veel liever dan die verdomde hoofdpijn!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:34

Tjee het is natuurlijk niet leuk maar ik kan je uit ervaring vertellen dat "echte" migraine vreselijk is. Heb er gister weer 1 gehad en heb vandaag nog hoofdpijn ervan. Leuk hoor je hele weekend naar de maan. heb 3 verschillende migraine medicijnen geprobeerd maar was alle 3 een drama. En heb 2 verschillende medicijnen geprobeerd om aanvallen te voorkomen, hielp ook niet en de bijwerking waren nog erger als de kwaal zelf.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:46

Ik heb het idd ook weleens, maar meestal komt de hoofdpijn er toch wel bij

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:51

Geen ervaring mee, maar ik kan wel geloven dat het ontzettend vervelend kan zijn.

Zeker zo'n hoofdpijn achter je oog. Dat herken ik wel, maar dat komt weer allemaal van mijn rug en nek af en zo.


Ondertussen zijn we wat uurtjes verder, is het weg getrokken?
Anders weer gaan liggen he Lachen

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:22

Volgensmij is dat van mij geen migraine trouwens, amar komt het gewoon puur doordat ik al tijden geen lenzen/bril meer draag, alleen voor de tv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:13

Wat jij beschrijft is een beetje wat bij mij het begin is van een migraine-aanval. Ik zou trouwens willen dat het daar bij bleef. Daar zou ik NU voor willen tekenen!
Heb jij dan trouwens ook dat het oog waar die vage hoofdpijn op dat moment achter zit, vanzelf een beetje dicht gaat? Dat oog lijkt bij mij dan een beetje kleiner te worden. Mensen die me goed kennen zien ook aan me dat er een aanval aankomt, of dat ik er een gehad heb.

tantieme

Berichten: 45
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: britsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:19

wees blij dat je er geen hoodpijn bij krijgt
ik heb ook migrane maar wel met hoofdpijn
ik krijg ook eerst die lichflitsen en dan stopt die flitsen en krijg ik hele erge hoodpijn meestal word ik ook miselijk bij en moet ik overgeven dus kan geen medicijn inemen ik had neus spree maar dat helpt nie meer!!
ik kan het aleen uit zieken en dat is niet leuk duurt 3dagen
wees blij dat je geen hoofdpijn er bij hebt!!!!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 23:12

Goh Sonja daar heb ik niet echt op gelet. Mijn hele oog doet raar..

Maar ik ben heel blij dat ik daarna geen echte migraine aanval krijg. Jeetje wat lijkt me dat vreselijk.

Nee ik ben heel blij dat ik eigenlijk nooit echte hoofdpijn heb.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:47

het klinkt als een migraine inderdaad waarvan de hoofdpijn niet doorzet. Ben blij, want de hoofdpijn van een migraine aanval is verruit het ergste. Al heb ik ook vaak last van een zeurende pijn achter mijn ogen en dat is wel echt heel vervelend. En jah, je moet echt even naar 1 woord blijven staren voor je het kunt lezen, best irritant...

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:36

Klinkt inderdaad als het begin van een migraine aanval.
Heb ik ook nogal eens last van.
Zelfs een keer echt scheel gekeken van de pijn, mijn oog draaide echt weg.(en mijn vriend maar lachen, kon hem wel schoppen)
Als ik dan ga liggen of neem een hele goeie pijnstiller blijft het bij dit gevoel, meestal moet ik dan wel uit bed om een keer over te geven en is het daarna ver over.
Soms merk ik het doordat ik steeds meer tikfouten ga maken nog voordat ik ook maar iets voel, daarna komen de vlekken en de lichtflitsen.
Tips om het tegen tegen te gaan:
Warme douche op je nek wil soms helpen, niet te warm daar word je weer benauwd van.
Vooral rust.
Niet te veel eten wil ook wel eens helpen.
Probeer uit te vinden of je het vaker hebt na het gebruik van bepaalde voedingsmiddelen, zelf heb ik het bevoorbeeld vaak na het eten van iets waar cayennepeper in gebruikt is.
Kijkt of je monitor hoger gezet kan worden in zijn frequentie, of juist lager.
Volgens mij was 75 Herz aangeraden om geen hoofdpijn te krijgen, maar dat zou ik na moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:01

Aanvullende tip om het tegen te gaan:
Heel veel water drinken. Ik weet niet waarom, maar bij mij helpt dat. Op dagen dat ik te weinig drink heb ik een veel hoger risico om een migraineaanval te krijgen.
Verder natuurlijk uitkijken met cafeïne en chocolade. En ik reageer persoonlijk dan weer op de combinatie pasta en carotheen.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:06

Klopt, dat helpt bij mij ook.

Op de een of andere manier heeft het toch ook iets met je spijsvertering te maken.