Tegen buik aan plassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Tegen buik aan plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:04

Mijn bijrijdpony (New Forest ruin, 9 jaar) laat zijn piemel niet meer naar beneden zakken als hij moet plassen, met als gevolg dat hij dus tegen zijn buik aan plast. Dit heb ik twee keer gezien en ben daarom vandaag in de weer geweest met een spons en schoon water om zijn koker wat schoon te maken. Direct toen ik hem daarna in het land liet lopen, ging hij wel goed staan plassen.

Nu vroeg ik me af waarom hij zijn slurf niet uit wilde steken: zat er iets scherps in zijn koker, waardoor het pijn zou kunnen doen, heeft hij misschien een ontsteking of is het luiheid? Kan ik nog verder iets doen?

Voordat ik hem dus schoon had gemaakt merkte ik tijdens de buitenrit vandaag dat hij echt best wel nodig moest plassen, maar dat een hele tijd heeft lopen uitstellen (ik gaf hem wel de kans hoor). Toen hij eenmaal (tegen zijn buik aan) geplast had, was hij heel duidelijk opgelucht en een stuk vrolijker. Ik heb alleen de binnenkant van de koker geprobeerd schoon te spoelen. Ik kon dus niet bij zijn slurf komen (is het mogelijk om deze eruit te halen om hem schoon te maken?).

Beetje raar onderwerp, maar het zet me wel aan het denken... Scheve mond



Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:05


[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:12

Dit is wat voor zorrolover ja Tong uitsteken

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 22:36

Alacairion schreef:
Dit is wat voor zorrolover ja Tong uitsteken


Hoezo? Hij laat hem niet uit zijn koker glijden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers