zelf wedstrijd organiseren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

zelf wedstrijd organiseren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 12:14

HAAAY!!

Het lijkt me heel erg leuk om zelf eens een wedstrijdje te organiseren! maar er komt vast heel veel bij kijken!! Scheve mond en omdat ik zelf geen ervaring heb met wedstrijden denk ik misschien kunnen jullie me helpen?? Wat moet ik bv allemaal doen? wat moet ik allemaal regelen en wat zijn de gemiddelde kosten?

Een landje hebben we al! een beest groot landje daar kunnen we meg gemak een ring van 20X40 op zetten en dan heb je nog genoeg ruimte om warm terijden!

En hoe kom ik bv aan een jury? of wil iemand van jullie dat doen
(De jury krijgt er natuurlijk wel wat voor!) het is gewoon voor de lol er zijn wel prijzen aan het eind (als k weet waar ik die kan halen) enzo! ik wil zoiezo s'ochtends dressuur hebben en s'middags denk k springen of hebben jullie andere ideeen??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! ennuh tips of ideeen zijn altijd welkom!

KUSSIES ELLEN!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:19

Denk er vast aan welke proeven men moet rijden, of er genoeg hindernismateriaal is. Of er inschrijfgeld moet worden betaald. Tot wanneer men kan opgeven, wat er gebeurt als het te slecht weer is enz.

Verder succes met het organiseren!!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 12:25

ja proefje zoek ik nog uit! dat is niet zo moeilijk, hindernis materiaal: ja met kistjes denk k! moet nog even kijken of alles lukt. Inschrijfgeld kan k pas bepalen als k weet wat de gemiddelde kosten zijn en de datum zelf moet ik nog bekijken! maar ik wil verder eers info zodat ik me ouders kan overhalen! Knipoog

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:38

Als ik jou was zou ik er eerlijk gezegd niet aan beginnen, sorry. Het is ontzettend veel werk en denk eerlijk gezegd niet dat er veel mensen zullen komen. Voor wie is het eigenlijk? Want als je het officiel wil doen moet je ook een vraagprogramma hebben en dat door de knhs laten goedkeuren.
Je moet het zelf weten maar is heel veel werk en je moet echt weten waar je aan begint.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 12:41

het is eerder georgainseerd door iemand uit het dorp maar die doet het niet meer en dr waren best veel mensen hoor! maargoed wil iemand me informatie geven waar ik iets aan heb? als k alle informatie heb dan kan k kijken of ik het doe of niet!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:45

Ik heb ooit een kleine wedstrijd georganiseerd op een manege voor gehandicapten (en ik weet dat er in opperdoes ook wordt gereden met gehandicapten). En dat is super leuk.
Het was een soort parcoursje, ze moesten sla-lommen, peperkoek happen op het paard en een bal in een net gooien. Andere dingen gingen niet, omdat er mensen op moesten stappen met een lift en ze hadden epilepsie (dus b.v. appel happen in water was te riskant).

Maar ze vonden het in 1 woord geweldig! *LOL* Ze waren allemaal 2e en er was er 1tje eerste (die het snelste was). Ze kregen allemaal een rozet en een beker. En blij dat ze waren.

Ik denk dat zoiets leuker is of bv iets van een onderlinge wedstrijd van een manege/ponyclub dan echt een concours organiseren. Want die zijn er al genoeg en het is echt heel veel werk (en duur!).

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:47

een onderlinge wedstrijd hoef je niet aan het knhs te melden hoor Knipoog

ik zou er niet aan beginnen , in je eentje is het niet te doen !

je moet idd vraagprogramma's maken , je moet jury's regelen
ehbo zou niet onverstandig zijn als je ook gaat springen
je moet de tijden indelen , heb je wel voldoende parkeerplaats?
in je eentje is het niet te doen hoor!
met n man of 6 kun je een onderling wedstrijdje wel regelen, maar zet dan wat de prijzen betrefd gewoon een oproep, of mensen hun oude rozetten willen inleveren
je houd er iig geen geld aan over en bent meer dan n maand aan voorbereidingen kwijt

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 12:49

k weet er eigenlijk niets van dat er in opperdoes met gehandicapten gereden wordt! ja volgens mij heeft barb er een paar te lessen maar verder weet ik van niets!! en ik wil een wedstrijdje organiseren die voor allemaal leuk is en dus niet alleen voor gehandicapten! k wil dus echt een dressuurwedstrijdje Haha! *ja k ben lastig* Haha!

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:48

en met springen natuurlijk ook een parcoursbouwer, er moet genoeg drank zijn en te eten. een secretariaat niet te vergeten.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:54

wij organiseren hiet op stal 3× per jaar een onderlinge wedstrijd(dressuur) en hebben elke keer zo rond de 40 deelnemers(1 ring)
het is leuk,maar veel werk,wij draaien met 5 vrijwilligers.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 14:24

oke bedankt allemaal Haha! ik ga alles nog uitwerken enzo en dan nog ff mijn ouders overhalen! dat zou denk k niet zo moeilijk zijn als k alles al op papier heb staan! k denk dat het moeilijkste is om een jury te vinden maar ik ga ff kijke of iemand van bokt dat wil doen! het gaat met dressuur op de (ab) B en L. Ab is nog niet cker maar dat kijk k nog ff!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 16:06

En met springen weten jullie waar ik een parcourtje vandaan kan halen? ik bedoel de opstelling dan he Knipoog ik kan zelf wel hindernissen in elkaar zetten! wordt het teminste niet zn standaard springwedstrijdje Haha! haha
Ennuh weet iemand iemand die wil juriren??

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:19

Hey,
Ik organiseer ook elk jaar bij ons in t dorp een onderlinge wedstrijd voor ruitertjes en amazones die bij ons in het dorp of omstreken wonen. Dit jaar doe ik dat voor de 5e keer en eignelijk in mijn eentje. De keren ervoor deden we het met meer mensen, dat was wel heel handig wnat in het begin weet je niet wat er allemaal moet gebeuren en wat je nodig hebt. Nu weet ik dat wel en heb alles bewaard van vorig jaar dus dan lukt het wel. Maar zorg ervoor dat je als je met meer mensen je wedstrijdje organiseert dat je super goed met die mensen op kunt schieten en dat jullie over alles hetzelfde denken, anders werkt het echt niet. Als je meer info wil, kun je me altijd pb-en. In augustus is dit jaar weer ons ''mini concours'' en we hebben alle sponsors al binnen! Ook de inschrijfformulieren zijn al uitgedeeld. We laten de deelnemers 2 euro inschrijfgeld betalen en hebben veel vrijwilligers al gevraagd om te helpen. Hindernismateriaal hebben wij van ons zelf en van mensen hier in de buurt, parcours= een parcours wat ik al eens heb gesprongen, juryhok = onze trailer, springjury(we geven geen stijlpunten, maar noteren strafpunten ed.)= ik en m'n vriendin. Voor het parcoursbouwen hebben we de broer van m;n vriendin en zijn vriend gevraagd. Verder doen mijn ouders het secretariaat en de koffie. Stoelen/tafels krijgen we van het bedrijf achter ons en ook het lint om het parcours af te zetten. De dressuurbordjes hebben we zelf gemaakt en als jury vragen wij meestal iemand die bijvoorbeeld M rijdt(of heeft gereden) en de coupons kopieer ik van die van mij en dan ff typexe en weer kopieren. Verkeersregelaar is ook de broer van m'n vriendin(die doet eerst het verkeer en dan helpt ie met parcoursbouwen) Verder valt er nog veel meer te regelen, maar hier alvast n impressie dus. Het is heel simpel als je weet hoe je het moet organiseren maar het kost ontzettend veel werk! En je moet het goed regelen met het geld, want het is zonde als je zelf moet bijdraaien, dus probeer aan sponsors te komen. Wij vragen altijd ook bedrijven bij ons uit het dorp om te sponsoren(10 euro voor naam op beker en 15 euro eigen hindernis. Die eigen hindernis stelt niet veel voor, bijv. balken in de kleur van het logo met een reclamebord erbij). Als je meer wilt weten/vragen, pb me maar! Haha!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:59

heel erg bedankt voor je hulp Marije1987!! ik heb er veel aan gehad! ben nu echt klaar met de ideeen! alleen me ouders nog zo gek zien te krijgen maar ik hoop dat dag gaat lukken aangzien we er zelf geen kosten aan hebben! maar heeft iemand nog ideetjes waar ik aan moet denken?

en ik heb nog geen jury weet iemand waar ik die vandaan kan halen? het hoeft geen officiele te zijn hoor!! Knipoog

kus ELLEN

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:15

tsja ik help wel Haha! maar dat wist je al Knipoog

weet iemand nog een jury?