huidschilfers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

huidschilfers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 13:00

hooi,

ik verzorg een ezeltje en die heeft elk jaar schurft, op de een of andere manier komt dit vanzelf weer terug Verward . ze krijgt ook elk jaar een kuur, van 3 spuitjes geloof ik tegen die schurft, op haar onderbenen heeft ze altijd wondjes die gaan al een heel deel dicht, en daar gaat het heel goed mee. Daar gaat het dus wel over, maar nu heeft ze ook huidschilfers: het begon op haar hals, nu zit het ook op haar rug, en bij haar kont en bovenbenen . ik had er laatst gewoon met water gewassen toen was het weg maar het kwam vanzelf weer terug. vandaag was het weer zo erg dat k haar weer gewassen heb. We gaan weer imaverol kopen om het ''probleem'' ook van buiten zegmaar aan te pakken. maar ergens heb ik het gevoel dat die huidschilfers niet van schurft komen, omdat ze dus die kuur krijgt en het bij haar onderbenen wel helpt. het ziet er bij haar onderbenen ook wat anders uit. weten jullie misschien wat het anders kan zijn ?? of wat ik er tegen kan doen?

xxxxxxx Els

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:07

lijkt me ook een probleem van te weinig weerstand, kunnen ze dit ook nakijken?
en omdat de schurft elk jaar terugkomt lijkt me ook nodig dat je de omgeving ook goed moet ontsmetten, dus alles wat met de ezel in aanraking komt.

als je ook maar iets vergeet, en de bacteriezit er nog op en je ezel is er vaatbaar voor, dan krijgt ze het weer..

Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 13:08

het is wel raar, want er staat nog een andere ezel bij haar in de stal en die heeft nergens last van Verward Verward

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:02

Dom misschien, maar kan het geen eczeem zijn? Schurft is besmettelijk dus dan moeten andere paarden/ezels het ook oplopen. ZIjn het alleen maar schilfers, of zitten er ook "korstjes" onder? Vraag anders aan de DA of t geen eczeem ofzo kan zijn.