Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juline schreef:Ik begrijp het niet; toen ik 21 was, studeerde ik, haalde ik mijn rijbewijs, werkte ik en kwam ik nog rond ook??? Ik heb wel wat moeten lenen van de IBG groep (voor collegegeld), maar die schuld kan ik nu makkelijk betalen omdat ik nu een goed salaris heb. Waarom kun jij dat niet?
Alwiene schreef:Jasmijn ze gaf eerder al aan nog schuld te hebben, waarvan lijkt me niet direct onze zaak, maar het kan nou eenmaal gebeuren dat dingen bij de een wat soepeler lopen dan bij de ander. Dat jij toen geen probleem had wil niet zeggen dat een ander in andere omstandigheden dat ook niet hoeft te hebben.
Nouks schreef:Alwiene schreef:Wat grappig zo'n droombaan dat hoor je niet vaak!
Leef jij dan onder een steen ofzo?![]()
In mijn omgeving echt bijna alleen maar mensen die onwijs blij zijn met hun job die echt niets anders zouden willen...
nixx schreef:Waarom niet? Zijn genoeg mensen die meerdere sollicitaties hebben lopen hoor. Vooral als je zo omhoog zit zou ik alles aannemen wat maar het eerst op m'n pad komt desnoods zoek je tijdens het werken verder naar iets wat je echt graag wilt doen. Ik denk dat je het vooral van je houding moet hebben. Elke baan kan een topbaan worden als je er zelf maar zelf iets van maakt.
Nimue schreef:En als je dat puur doet met de gedachte dat je het altijd weer af kunt ketsen als je toch bij het eerste bedrijf terecht kunt, vind ik dat oneerlijk naar de tweede werkgever toe.
Nouks schreef:Alwiene schreef:Wat grappig zo'n droombaan dat hoor je niet vaak!
Leef jij dan onder een steen ofzo?![]()
In mijn omgeving echt bijna alleen maar mensen die onwijs blij zijn met hun job die echt niets anders zouden willen...
rebeltje schreef:Volgens mij bedoelde ze meer de baan zelf, dan dat mensen een droombaan hebben.
In mijn omgeving voornamelijk mensen die in het werk gerold zijn wat ze nu doen, geen droombaan (maar goed wie droomt er dan ook van een baan in de pensioenwereld) Maar nu ik erover nadenk valt het wel mee, het geklaag zal meer opvallen dan het enthousiasme bij sommige mensen.
TS als je werkelijk omhoog zit, hierboven een aanbod. Lijkt me toch iets om met beide handen aan te pakken..
Nimue schreef:Op zich weet ik dat er veel werkgevers zijn die rekening houden met dit soort zaken. Toch denk ik, dat er gelukkig ook heel veel werkgevers zijn die het begrijpen als je gewoon aangeeft dat je nog een andere sollicitatie hebt lopen en zo snel mogelijk zult laten horen hoe dat is afgelopen. Ik denk dat het merendeel dat liever heeft, dan dat je tegen ze liegt en zegt dat je snel kunt beginnen en langere tijd komt werken, terwijl je eigenlijk iets anders op het oog hebt.
Het gaat hier dus niet om ergens gaan werken en ondertussen verder zoeken; dat heb ik zelf ook wel eens gedaan (maar dat wel eerlijk aangegeven bij mijn werkgever). Het gaat hier om aanbod B al aannemen, terwijl je eigenlijk liever aanbod A hebt en over een dag of wat al te horen krijgt wat daar uit gaat komen, en dan aanbod B weer afketsen als A doorgaat.
__Possie__ schreef:Nou ja mijn schoonzusje houd ook veel liever haar handje op en der uitkering vrolijk op te vangen, ze werkt dus niet! Ze had werk totdat ze haar zwangerschap ontdekte heeft ze meteen ontslag genomen doordat ze zei van moet nu aan het kind denken. Pfoe ze was nog maar net zwanger en dan meteen al hup stoppen met werken en uitkering vangen, ze heeft ook nog nooit echt goed werk in handen gehad, en zit nu dus ook vrolijk altijd elke maand op haar uitkering te wachten, en ook krijgt ze haar studiefinanciering + prestatiebeurs nog gewoon. terwijl ze niet eens meer naar school gaat in sept 2006 begonnen met opleiding en nog niet eens een half jaar naar school gegaan, maar wel elke maand stufi vangen + prestatiebeurs!!!!!
Is toch van de zotte ?????