Super!!!!Eindelijk mijn buitenrij angst overwonnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Super!!!!Eindelijk mijn buitenrij angst overwonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 00:22

Vandaag echt een angst overwonnen, ik heb eindelijk een buitenrit met mijn paard gemaakt!!!!!
De laatste keer dat ik buiten ben geweest met een paard heb ik bijna een aanrijding gehad met een auto. Hierdoor durfde ik met Nielsson niet de weg op. Met de hulp en morele ondersteuning van Chantalll heb ik vandaag dan toch eindelijk een buitenrit op Niels gemaakt.....

Chantal heeft het eerste stukje gereden. Hij bleef mij (was op mijn stalen ros Schijnheilig ) constant in de gaten houden, als ik wat voor fietste dan draafde hij mij achterna zonder dat Chantal iets deed, als hij iets eng vond ging hij achter mij en mijn fiets lopen, was echt heel erg lief om te zien. Chantal vond het wat minder omdat hij constant naar mij toewilde en zij hem eigelijk niet kon sturen. Als ik stopte met de fiets stopte Niels ook.......Kreeg helemaal een Penny-gevoel Haha! Tong uitsteken
Op een rustig zandpad er zelf maar met lichtelijke knikkende knietjes opgeklommen. Hij was echt hardstikke braaf!!!! Heb zelfs een stukje gedraaft. Omdat ik mij ondertussen een stuk zekerder voelde en Niels echt heel braaf was ben ik er ook niet meer afgegaan en zelfs nog dwars door het Centrum van Veeningen terug gereden. Er was een old-timers rit in de buurt dus er kwamen allemaal leuke autootjes voorbij met een erg brommend geluid maar ook hier deed hij niets op uit......
Mijn dag kan niet meer stuk en ben helemaal happy!!!!
Als hij altijd zo braaf is ga ik zeker vaker buitenrijden.........hij was buiten braver dan tijdens het rijden in de bak, gek beest.....

Ben erg trots op mijzelf dat ik het heb gedaan en nog trotster op Nielsson dat hij zo rustig is gebleven, leek wel of hij merkte dat ik er nu zelf opzat!!!
Dit is zeker iets wat we vaker gaan doen!!!!!!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 02:23

Hey hardstikke gaaf seg dat je nu weer naar biten durft OK dan! !!

Toen ik 11 was kreeg ik Snoocky.
Toen heb in het begin ook moeite gehad, ik ging aleen naar buiten als me vader erbij was of chantal 21 hier op bokt, Snoocky was helemaal niet verkeers mak en niet ingerden, daarom durfde ik niet op haar buiten terijden. Maar ik moest eerst in de bak van me vader rijden bij stal, totdat ze een beetje ingerden was. En toen ging ik met me vader veel buiten lopen. toen ze een beetje wa ingerden en verkeers mak was ging ik op les dat was omgeveer 3 / 4 maanden later. Toen heb ik heel veel steun gehad aan me vader en chantal21!! En toen ben ik rustig vertrouwen op wezen bouwen, en later aleen naar buiten gaan rijden.
Maar bij idere buuitenrid viel ik er wel af, ze ging me dan uitproberen.
Ik heb toen ook nog eens een keertje gehad dat was toen ze net verkeers mak was, met kerstmis. Toen ging ik naar de maneges dr longeeren en ik had dr beet en ze horden een vuurpijl en ik had net dat hek open gedaan, en ze nam een spurd en rende weg Huilen zo de b weg op Huilen . Gelukig is er bij de manege een kamp ik rende daar als een gek heen, en hij pakte toen zijn auto en gingen we er asl een gek achter dr aan. Stond het verkeer wast omdat Snoocky daarop was gerend (ik dacht die is dood die is aangerden). Maar gelukkig er stond een agent die had dr gevangen en die had het verkeer wast gezet Scheve mond . Maar daardoor heb ik ook een tijdje niet meer naarbuiten gedurf aleen . En toen moesten me vader en chantal21 me weer helpen en dat hebben ze heel goed gedaan OK dan! .

Maar gelukkig krijgt ze me er nu niet meer van af Haha! !!
Teminste se heeft me er al heel lang niet meer afgegooid Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:51

Super Sandra OK dan! .

Het is toch wel heel fijn voor jezelf als ook voor je paard dat je weer naar buiten durft. Afwisseling doet de meeste paarden erg goed, vooral een lekker buitenritje .

Geniet er maar lekker van Cool .

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:11

Ik had ook zo'n probleem,ik durfde niet te galopperen met ninla buiten met andere paarden voor me....dan ging ze helemaal uit d'r stekker ik heb het eerst geprobeerd alleen en dat gaat nu goed en dan elke keer met iemand achter me..wat nog niet super gaat Schijnheilig
Maar tis super als je het gewoon durft,en over je angst heen bent!!:D

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:16

OK dan! Echt super!!
Het is ook wel fijn, kan je lekker weer buitenritten..

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:23

paard heet ook NIELSSON!!!!en ik ga vandaag met hem voor het eerst naar buiten.ik hoop dat hij zijn naam eer aan doet.nog veel plezier met jou nielsson.groetjes van mijn nielsson

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:24

inderdaad heel fijn!
lekker buitenrijden!!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:35

Hartstikke goed!!!
Heel veel plezier met Nielsson..
Buitenrijden is idd heeeeeeerlijk!!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:46

Fijn dat hij zo braaf was met buitenrijden, heel goed dat je je angst heb overwonnen.
Heel veel plezier nog met het verdere buitenrijden Knipoog

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:40

nou valt dat toch ff mee..
hbe je al een datum geprikt dat je weer gaat Haha!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:46

alja schreef:
nou valt dat toch ff mee..
hbe je al een datum geprikt dat je weer gaat Haha!


Dat is afhankelijk van wanneer Chantal er weer is, ga nog maar niet gelijk alleen met hem naar buiten.

Maar het is idd meegevallen, ik had verwacht dat hij wel wat lastiger zou zijn buiten, gezien het feit dat we afgelopen periode wat last hebben van miscommunicatie tussen ons beide........

Maar het is fijn dat we nu iig 1x naar buiten zijn geweest, nu lekker uitbouwen met zijn 2en.....