ze weten niet wat ze missen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

ze weten niet wat ze missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 23:47

Een tijdje geleden zag ik een vacature in de krant staan die mij wel intresseerde. Snel stuurde ik mijn sollicitatiebrief richting de desbetreffende schoenenwinkel waar ze een verkoopadviseuse vroegen. Wie niet waagt wie niet wint.

Het leek mij een mooie kans, aangezien zij een fulltime baan boden waarvoor ik graag mijn huidige parttime baan op zou zeggen...

Gisteren lag er een brief van de schoenwinkel voor mij bij de post. Snel open gemaakt en kijken. Een groot vel papier met enkel 2 zinnen lieten mij weten dat ik ben afgewezen.

Een banketstaaf papiertje met een banketstaaf bericht waar ik hard om heb kunnen lachen.

Ze weten niet wat ze missen... Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:56

Dan ben jij waarschijnlijk te goed voor hen.
Op naar de volgende sollicitatie dan maar Knipoog

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:46

Haha Haha!

Succes met solliciteren dan maar Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 08:21

En dan mag je nog blij zijn dat je een(schriftelijke) reactie hebt gekregen! Vrijdag had ik 2e gesprek bij een verzekeringmaatschappij en er kon slechts een telefoontje af om te zeggen dat ik een negatieve indruk had achtergelaten op de vraag of ik iets negatiefs over mezelf kon zeggen?!? En dan nog via een secretaresse dus ze kon mij ook niet vertellen hoe en wat. Het negatieve dat ik had verteld: soms kan ik wat druk in de groep zijn, maar er zit wel een stopknopje op. Vreselijk niet? meteen afwijzen die handel, volgende keer meld ik niks negatiefs meer, ik ben fantastisch.


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:26

whaha,
lekker banketstaaf dat ze zo`n groot vel gebruiken, voor 2 regels Scheve mond
Zijn niet netjes me thet papier dus, mischien hebben ze te weinig geld om je goed te betalen aangezien ze te veel papier in moeten kopen Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 16:56

Het leuke is ook nog dat ik laatst door de stad liep en de eigenaar van die desbetreffende winkel tegenkwam en hem groette... In de schoenenbrance ken je elkaar allemaal wel een beetje.... Hij kreeg me een rood hoofd Haha!

UK_eef

Berichten: 4217
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:15

Ik ben eergister ook afgewezen op mn eventuele nieuwe stageplek....om de banketstaaf reden dat ze mijn beste vriend wél aannamen omdat hij een man is..ze hadden teveel vrouwen in het team...grrrrrr

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:28

Tjah... het is nu eenmaal zo dat werkgevers het beste willen voor hun zaak, hun bedrijf. Dat wil zeggen dat ze, in hun ogen, de beste werknemers zoeken. Dat er mensen afgewezen worden wil niet zeggen dat die zelfde mensen niet goed zijn. Ze kunnen wel degelijk presteren en hun werk kan zich lonen alleen bij een andere werkgever...

Ik solliciteer gewoon lekker verder.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:42

amondi schreef:
En dan mag je nog blij zijn dat je een(schriftelijke) reactie hebt gekregen! Vrijdag had ik 2e gesprek bij een verzekeringmaatschappij en er kon slechts een telefoontje af om te zeggen dat ik een negatieve indruk had achtergelaten op de vraag of ik iets negatiefs over mezelf kon zeggen?!? En dan nog via een secretaresse dus ze kon mij ook niet vertellen hoe en wat. Het negatieve dat ik had verteld: soms kan ik wat druk in de groep zijn, maar er zit wel een stopknopje op. Vreselijk niet? meteen afwijzen die handel, volgende keer meld ik niks negatiefs meer, ik ben fantastisch.


Dat is inderdaad banketstaafig. dat je op zo'n manier "geinformeerd' word over het feit dat je niet bent aangenomen.

Eerlijk gezegd kwam dat wat je zei als negatief zijnde over jezelf ook nogal raar over op mij. Het had mij als werkgever ook aan het denken gezet als een sollicitant dat tegen mij zou zeggen. Ik had het anders geformuleerd of iets anders negatief aan mij zijnde opgenoemd als ik jou was. Negatief kan je ook positief maken....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:03

Tja, ik dacht dus echt dat het de bedoeling was om dan een negatief punt aan te wijzen, ik ben toch ook maar een mens? De baan was om mensen te informeren en wegwijs te maken in verzekeringsproducten, dus de hele dag aan de telefoon, druk zijn dus. Dit leek mij inderdaad een pluspunt dat ook wat negatief was, volgende keer verzin ik iets kleins(b.v. zweetsokken). En inderdaad ze weten niet wat ze missen, hardwerkend, eerlijk, kennis van zaken, hart voor de zaak, een inspiratie voor jonge collega's, nooit ziek geweest etc. laat ze maar lekker, ik ben gewoon te oud en te lelijk maar wel gelukkig. Hé, dit lucht op! ik ga vaker van me afbokken!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:16

Pff, ze willen vast geen te goede mensen Tong uitsteken
Verder sollicteren dan maar, succes!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:31

Dank en GrienTie jij ook heel veel succes! Het gaat ons lukken.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 18:55

Wij geven niet zomaar op amondi!!!

Haha! that's the spirit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Avatar22, cam, dandy123, Desty, Diddykong, DotBot, Fly_high, jufjuf, liesje_rosa, lonimma, M_D_H, Maanon_, majemalo, Niwla, Noukie123, Pferdchen, Roosje01, rossi, SemrushBot, spiritfleur, tjee en 182 bezoekers