voor wedstrijdruiters, dressuur; laag gejureerd of .....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

voor wedstrijdruiters, dressuur; laag gejureerd of .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 23:05

ik ben heel benieuwd naar jullie mening, ik rij zelf wedstrijden maar jureer ook heel vaak op dressuurwedstrijden B t/m m dress. vaak hoor je " nou, die jury heeft laag gejureerd" maar als jury vind ik vaak dat er zo slecht gereden word! ik wil heel graag winstpunten geven Haha! maar het moet wel kunnen! Gaan jullie wel eens naar een jury toe na afloop om te vragen waarom je zo weinig punten hebt? Snap je het commentaar van de jury altijd, ga je dan uitleg vragen? Verward ik zou als jury best veel meer willen kunnen toelichten van mijn punten en zou als ruiter ook graag meer kans willen hebben om uitleg te krijgen, maar vaak is de jury nog aan het jureren of is al verdwenen (terwijl ze tot een half uur na afloop van de wedstrijd die ze gejureerd hebben aanwezig moeten zijn!) vertel! hoe denken jullie hierover?

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:12

Bij ons van de rijvereninging mogen wij de jury niets vragen na afloop, tenminste dat was een jaar geleden zo, ik heb zo vaak dingen willen vragen, maar ik werd altijd tegen gehouden (niet door de jury, maar door mensen van de rijveringing). Ik dacht dus dat dat een officiele regel was, maar je mag dus wel gewoon om uitleg vragen na een wedstrijd? Dat zal ik onthouden! Dan sta ik de volgende keer vooraan, je bent toch op een wedstrijd om te leren?!

Danielle

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:18

Moeilijk..
Ik merk soms dat ik denk dat het heel fijn gaat mijn proef en dat ik dan vrij lage punten heb.
9 van de 10 keer vind ik dat niet erg mits er commentaar bij staat waar ik wat mee kan.
De 1 is nou eenmaal wat strenger dan een ander daar waar jij een 5 geeft omdat het bv niet netjes op de letter is geeft een andere jury om die reden een 3 weer een ander geeft gewoon een 7 omdat de oefening verder wel heel mooi ging (maar even een voorbeeld hoor ben zelf geen jury)
Soms heb ik een bagger gevoel over mijn proef, ik krijg hoge punten en zie het dan terug op video en ja ht zag er dan helemaal niet slecht uit omdat het plaatje wel klopt.

ik rijd best wel eens een bagger proef en ben dan ook zo eerlijk om te zeggen nou ik gok op 146 pnt vaak klopt dat dan met 2/3 puntjes verschil wel.
tuurlijk wordt er wel eens laag gejureerd in de zin dat een jury meer wil zien maar dat bv niet gereden wordt een andere jury zal misschien niet zulke hoge eisen stellen.
er zal ook wel niet al te best gereden worden op sommige wedstrijden.
en wat is er makkelijker dan te zeggen het was mijn schuld niet maar de jury gaf zo laag?
Ik ben ooit in de L eens eerste geworden met 148 punten.. wat zal de laatste wel niet gehad hebben.Voor mijn gevoel niet slecht gereden met de videoband erbij kon ik ook niet echt iets schokkends bedenken maar dat jurylid wilde veel meer oprichting zien in de L imo meer dan dat er van L combi's verwacht kon worden.

voor een paar weken terug had ik een jury en dat is voor het eerst dat ik heb geroepen die heeft er geen verstand van.
Opmerkingen die nergens op sloegen ik moest harder achterwaarts?
tijdens de middendraf moest de neus er meer uit gereden worden en bij het volgende onderdeel (geloof volte 10 mtr) moest hij meer in de oprichting.
een 3 voor de achterwaarts 5 inplaats van 4 passen en terug op video waren het er 4.
Natuurlijk was hij al weg voor de prijsuitreiking jammer want ik had 'm graag dat achterwaarts willen laten zien Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:26

Natuurlijk heb je allemaal wel eens dat je denkt dat je niet eerlijk beoordeeld bent. Vaak is het echter niet mogelijk om naar de jury toe te gaan omdat ze al vertrokken zijn of omdat ze juist nog zitten te jureren.

Ik heb het 1 x in de M2 gehad dat ik 2x eerste was met 137 (!) pnt. en 143 pnt. terwijl de rest allemaal verliespunten had. Sorry, maar dan vraag ik me toch af waar een jurylid mee bezig is. Er moet wel besefd worden dat het voor iedereen nog altijd een hobby is waar veel tijd in gestoken wordt.

Maar genoeg commentaar, over anderhalve week begint mijn juryledenopleiding en dan mag ik het zelf allemaal beter gaan doen Knipoog !

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:50

Zelf rijd ik geen wedstrijden, zou het ook niet kunnen, maar ik schrijf wel altijd bij de NBVR-wedstrijden in Geldrop.

Er zit veel verschil tussen de juryleden en soms vind ik dat er inderdaad erg laag gepunt wordt, maar vaak heeft een combinatie simpelweg niet meer punten verdiend.

Waar ik me vaak aan erger zijn de mensen die mopperen als ze "maar" 155 punten ofzo hebben, net geen winstpunt dus. Vaak vind ik dat mensen dan gewoon nog niet klaar zijn om al een categorie hoger te starten. Wat krijg je dan nl., alleen nog lagere punten! (En een hoop gemopper op die waardeloze jury!).
Natuurlijk zijn de lage punten niet altijd terecht en ik kan me goed voorstellen hoe frustrerend Frusty het dan is.

Ik vind wel dat een jury veel tekst en uitleg moet geven, vooral bij de lage punten. Sommige juryleden doen dat niet onder het motto "daar wordt toch niet meer naar gekeken".
Vreemde instelling. Mijn stalgenoten die wedstrijd rijden kijken zeker wel naar hun protocollen!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:52

Ik heb nu pas weer drie wedstrijden gereden maar ik moet zeggen dat ik elke keer positief verrast was over het aantal punten. Ik geloof dat ik het vroeger ook altijd wel zo'n beetje met de punten eens was, herinner me slechts 1 wedstrijd waar ik geen touw aan de punten vast kon knopen. Toen kreeg ik in de 1e proef 98 punten (moest je dr nog 120 hebben voor een wp) en in de 2e, 5 minuten later en bij dezelfde jury 125 terwijl beide proeven naar mijn idee wel hetzelfde gingen zonder enorme hoogte- of dieptepunten..Ik weet zelfs de naam van die jury nog, (is 7 jaar geleden ongeveer!)dus dat had blijkbaar wel indruk gemaakt!
Oja, en een paar weken geleden hadden we wedstrijd waar een stalgenoot van mij 130 punten kreeg met een enorme berg kritiek achteraf van de jury over hem tegen een ander nota bene omdat zijn paard teveel verzameld en teveel opgericht was (L2) en daar won iemand met bijna 2 winstpunten waarbij het hele protocol volstond met te diep, achter de loodlijn etc. Ik ben het helemaal eens met die jury dat er in de L niet superverzameld en opgericht gereden moet worden maar zet er dan iets bij van dat ie in elkaar getrokken is of iets dergelijks...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:58

Op outdoors ga ik nog wel eens naar de jury toe.

Soms kan ik me er in vinden en soms ook niet, maar dat werkt beide kanten op. Ik heb proeven gereden die echt fijn gingen en die mensen aan de kant ook mooi vonden, waarbij commentaar stond waar iedereen vraagtekens bij had. Maar ik heb net zo goed proeven gereden die voor geen meter gingen en waarbij je dan opeens 168 punten hebt, ook met commentaar dat je denkt ?????? Verward Weet je wel...ziet iedereen bij de contragalop dat ie wat onder me uit liep, heb je een 7!!!!???? Of hij scheurt van de ene kant naar de andere kant van de diagonaal in een 'middendraf', heb je gewoon een 8!!!!
Maar ook wel proeven waarbij hij gewoon super liep, mooi verzameld, dat ze dat dus niet willen zien. Bij allebei de situaties baal ik.
Ik vind het wel zwak als mensen altijd maar over de jury mekkeren als ze 'laag' hebben gescoord, maar je hoort ze nooit als de punten wel naar de zin zijn.

En ach...vaak genoeg kan ik me ook wel vinden in mijn protocol, meestal heb ik de winstpunten wel gereden en kloppen de minpuntjes op mijn protocol wel.

Maar ik heb ook weleens bij een jury geschreven dat ik dacht....helemaal loepzuiver is het eigenlijk niet. De voor de jury bekende namen werden opeens opvallend meer foutjes toegestaan!
Maar tja....het is en blijft de mening van iemand, helemaal objectief is het niet. Ik hoop dat ons aller Fitzje een jury wordt die iedereen wel wil hebben....niet omdat ze makkelijk punten geeft, maar omdat ze duidelijk en eerlijk is, een 8 durft te geven en net zo makkelijk een 1!!!!!

Groetjes Suzanne

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 00:09

Het blijft een jury sport, dus heb je altijd mensen die ontevreden zijn. Ik heb 1x gehad dat iemand achteraf kwam vragen waarom diegene een 3 had voor de contra galop, ehm omdat hij omgesprongen was misschien Frusty verder heb ik nog nooit iemand gehad die om uitleg kwam vragen en dat vind ik best jammer. Ik ben wel blij dat ik heel veel commentaar erbij (laat Haha! ) schrijven, dan weet je achteraf tenminste nog wie wie was, want zonder cap of hoedje herken ik ineens niemand meer *LOL* Ik moet dan eerst vragen wat voor paard/pony iemand ook al weer had, en met het commentaar op het protocol haal ik de proef zo weer terug.
Ik vorige week wel een heel leuk gesprek gehad met iemand die zijn verbazing erover uitsprak dat ze een winstpunt had. Ik hoorde dat en ben erop in gegaan en dat werd een heel leuk gesprek waardoor ze toch meer begrip voor de punten had.
Ik rij zelf ook nog steeds wedstrijden en verbaas me ook nog wel eens over de punten. Dat hoort bij dressuur rijden denk ik.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 00:55

Ik ben zelf ook regelmatig actief als jury en rij zelf wedstrijden.
Ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd eens ben met een jury die mijn proef heeft beoordeeld... soms staan er opmerkingen die totaal de plank mis slaan!!!! Maar ik ben de laatste paar wedstrijden positief verrast door het juryleden en kon me PRIMA vinden in hun commentaar!
(Er was zelfs een jury die tussen de 2 proeven op een subtiele manier via de ringmeester liet weten wat een ruiter/amazone kon verbeteren om een 2e proef beter te scoren!! Dat is toch echt een SPORT-jury!?!?!? - Neus er meer uit - Iets constanter tempo houden etc etc)

Ik heb zelf regelmatig gehad dat iemand kwam vragen wat ik van de proef vond (meestal outdoor wedstrijden). Zo iemand kun je dan nog net wat meer vertellen als dat je op een coupon kunt schrijven.

Maar zoals Jasmijn schrijft.. tis en blijft een jurysport!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 01:04

Wij maken wel eens zulke rare dingen mee, dat we bij bepaalde jury's niet meer starten. Zonde van de tijd, als het NOOIT goed is, en zeer demotiverend. Onze instructrice is Z jurylid en jureerd een paar keer per maand, haar motto is: bij twijfel tussen een 5 en 6 een 6 geven, dat vind ik een goede instelling. ook bij 155 punten bekijkt ze het geheel nog eens en als het winstpuntwaardig is maakt ze van een 5 een 6. Mijn persoonlijk mening is dat juryleden die zelf actief zijn in de paardensport veel realistischer jureren dan mensen die er al een "aantal"jaren uit zijn.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 09:25

Ik denk dat Little daar wel een punt heeft. Sommige juryleden staan doordat ze zelf niet meer rijden, heel ver van de praktijk.
Ik heb zelf ook altijd gezegd, dat als ik stop met wedstrijden, ik dan ook stop met jureren. Voor mij is het belangrijk aansluiting te houden met het gevoel dat de ruiter (amazone meestal) in de ring heeft.
Maar er zijn daarin tegen ook jury's die nog volop rijden en waar ik toch niet veel vrolijker van ga kijken als ik ze bij C in de auto of het hokje zie zitten! Ik ben echter nog nooit voor een jury weg gebleven en ik pas mijn stijl ook niet aan de jury aan.
Tuurlijk, als een jury idd tussen 2 proeven zegt dat je bepaalde dingen iets kan verbeteren, en het zijn ook verbeteringen, zal ik het zeker proberen te doen (heb ik zelf ook wel eens, dat ik zou willwn zeggen, let deze proef nou even op.... maar ik doe het eigenlijk nooit. Denk aan een combinatie bijvoorbeeld met een veel te hoog basistempo, waardoor de hele proef rommelig wordt ofzo) maar als ik weet dat een jury van een stijl houdt die beslist niet de mijne is, zal ik dat niet proberren na te doen om die punten te krijgen.
Ik denk altijd maar zo, een van ons (de jury of ik) snapt het niet en volgens mij is het de jury Haha! Haha! Je moet tenslotte in jezelf blijven geloven he.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 10:32

Fitzroy schreef:

Ik heb het 1 x in de M2 gehad dat ik 2x eerste was met 137 (!) pnt. en 143 pnt. terwijl de rest allemaal verliespunten had. Sorry, maar dan vraag ik me toch af waar een jurylid mee bezig is. Er moet wel besefd worden dat het voor iedereen nog altijd een hobby is waar veel tijd in gestoken wordt.

Maar genoeg commentaar, over anderhalve week begint mijn juryledenopleiding en dan mag ik het zelf allemaal beter gaan doen Knipoog !


verliespunten geven vind ik ook zo iets.. Verward je moet wel heel erg te keer gaan in de ring wil je een verliespunt krijgen bij mij hoor! Iedereen besteed veel tijd en moeite om te starten en als je dan met bijna een verliespunt naar huis gestuurd word weet je ook wel dat het slecht ging nietwaar! Boos! en 155 is ook zoiets wat je niet kunt maken vind ik! Haha!
ik hoorde laatst van iemand die een 2!! had gekregen in de B dressuur; na de volte viel het paard uit de galop waarop ze opnieuw aansprong, paard viel weer uit de galop (oke dom...) waardoor de overgang naar de draf mislukte overgang een 2 Verward eindresultaat 154 punten en een 1e prijs!!!!! hallo waar zijn we dan mee bezig! Extreme duivel het is geen grandprix! als je ziet dat een combinatie het probeert geef je toch niet lager dan een 4 zeker in de B (tenzij iemand begint te schoppen/trekken/slaan op een onbehoorlijke manier)

ps. veel succes met de jurycursus! het is echt heel leuk!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:05

Ik ken idd het probleem. Ik heb helaas geen Ferro in de ring het is geen super dressuurcrack maar loopt braaf en fijn zijn proefje. Oke daarom heb ik hem ook niet gekocht (springpaard).
Ik moet altijd flink rijden om dat ene puntje te kunnen pakken en soms baal ik er echt van dat ik een constante proef laat zien (staat op de video altijd) en dan bv 154 punten heb ??.

Laatste keer bij ZH had ik in de eerste proef 156 punten. De jury had tijdens of erna er 3 punten bij gedaan om toch een winstpunt te geven. Vond het super maar het staat wel erg raar op mijn coupon ?? Ik moest helaas als eerste starten en heeft mijn coupons tot het laatste vastgehouden om nog te wijzigen Verward . Rhijnauwen ik denk dat je de jury wel kent ??
De 2de proef die dag had ik 142 punten?? In die ring viel er maar 1 wintpunt ( 159) dat valt toch erg tegen. Mensen balen dan flink. Terwijl hij beter in deze proef liep dan in de eerste proef Verward . Ik zet mijn proeven altijd op de video zodat ik ervan kan leren en loop het erna door met de coupon erbij. Soms en ook vaak is er terecht een lage punt gegeven maar vaak mis ik wel een positievere punt wanneer hij iets goeds laat zien. (oja een bok met aanspringen van galop kreeg ik ee 7 Verward welterusten).

Bij het springen maak ik het helaas ook mee ??. Ik spring nog een paar keer B en dan ga ik eindelijk L. Ook daar kom je rare dingen tegen ene keer had ik 52 punten (max 53) en de week erna maar 42 of zelfs lager Verward. Die jury had zeker die dag een goede bui Haha! .

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 13:52

Ik vind dat er meer eenduidigheid moet zijn over punten bij jury's. Heb gister een fijne proef gereden waar wel kleine dingetjes fout zijn gegaan. Normaal gesproken (uit ervaring) wel een winstpunt maar niet super. Ik had bij de ene jury (Z dressuur) 186 punten (en in de dik in de prijzen) en bij de ander 161 punten (ergens laag). Dat vind ik dus echt niet kunnen. Jammer, maar goed dan had ik maar moeten gaan springen. Da's een stuk eerlijker denk ik zo. Grtzzzzz

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 14:11

Ik schrijf heel vaak op wedstrijden en rijd zelf ook. Soms ben ik het helemaal met een jury eens en soms denk ik ook 'waar slaat dit op'.
Als ik zit te schrijven ben ik nog weleens zo 'irritant' (zo wordt het meestal wel ervaren, enkele positieve uitzonderingen uitgesloten) om te vragen waarom een combinatie een 4 krijgt voor dat onderdeel. Jammer genoeg wordt dat meestal gezien als bemoeien ipv een vraag...
Het valt ook op dat bij sommige jury's de bekendere ruiters uit de regio meer fouten mogen makendan de rest.

Er zijn nu eenmaal goede en minder goede juryleden en het blijft toch voor een deel een subjectief oordeel! Een jury is ook een mens hoor *LOL*

Fitzroy alvast veel plezier in wormerveer volgende week donderdag Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 15:16

Wat ik ook wel eens meemaak is dat ze bij het secretariaat van een vereniging heel teleurgesteld zijn als je geen winstpunt gegeven hebt. Dat is slecht voor het aanzien van de wedstrijd en dan zouden er volgende keer minder starters komen. Daar kan ik dus heel link om worden. Het komt gelukkig weinig voor, maar soms kan je gewoon geen winstpunt kwijt, hoe je je best daar ook voor doet. Zeker als je kleine rubrieken hebt met maar 4 combinaties per klasse ofzo. Die heb je meestal ook nog 2x, omdat ze 2 proeven rijden, en soms zit er echt niemand tussen die winstpuntwaardig rijdt. Ik vind dat zelf al heel erg jammer, want dat zijn gewoon niet de leukste combinaties om te keuren, ik zie ook liever iemand die ik met 2 winstpunten per proef naar huis kan laten gaan, maar als je dan door de organisatoren ook nog eens verwijtend aan gekeken wordt, grrrr. Het moet toch niet zo zijn dat je de punten kado geeft om een wedstrijd te promoten? (gebeurd trouwens op sommige wedstrijden wel hoor.)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 17:02

ik schrijf zelf geregeld laatst nog op de gewestelijke kampioenschappen bij de paarden en pony's. zelf was ik ook altijd zo van rotjury dit en dat.. maar nu heb ik geschreven en zag ik echt dat het nivo bij ons om te janken is. dus nu begrijp ik de punten.
in het m1 had ik die lage pnt ook altijd wel verwacht aangezien queen geen middendraf laten zien zonder haar rug weg te drukken ( tijdens doorzitten dan) en sb doet ze altijd goed maar op concour niet.....
maar idd als ze na de tijd ff aan de jury zouden vragen waarom di epnt zien ze het al heel anders

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 23:08

Jasmijn schreef:
Wat ik ook wel eens meemaak is dat ze bij het secretariaat van een vereniging heel teleurgesteld zijn als je geen winstpunt gegeven hebt. Dat is slecht voor het aanzien van de wedstrijd en dan zouden er volgende keer minder starters komen.
Het moet toch niet zo zijn dat je de punten kado geeft om een wedstrijd te promoten? (gebeurd trouwens op sommige wedstrijden wel hoor.)


Ha, misschien moet je dan eens bij ons komen jureren! We hebben altijd teveel inschrijvingen dus er kunnen er wel een paar wegblijven Haha!
Bedoel natuurlijk niet dat je onterecht lage punten geeft natuurlijk, gewoon geintje en inderdaad: belachelijk..

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 00:08

Tsja, iedereen heeft weleens de balen over de jurering. Er zijn (hier in de buurt tenminste) bepaalde juryleden die structureel laag zitten. Dat vind ik toch vreemd: hebben die dan andere 'waarden' dan andere juryleden? (wat is voldoende)
Verder vind ik het vaak zo dat er niet genoeg commentaar bijgezet wordt. Heb ik een 5, dan wil ik ook weten waarom en heb ik het liefst nog een tip hoe het te verbeteren is. Want daarom ga je toch op wedstrijd, om jezelf te toetsen en te leren van je fouten? Een cijfer op een briefje zegt mij niet zoveel, maar voor opbouwende kritiek hoort iedereen open te staan.
Ik snap wel dat je geen hele verhalen kunt ophangen (schrijf zelf regelmatig) maar ik vind dat er te vaak te summier commentaar bij staat.
Verder heb ik weinig problemen. Als je echt goed rijdt, krijg je je puntje echt wel. Zo niet, is het blijkbaar nog niet goed genoeg. En als je zelf tevreden bent maar toch geen puntje gescoord hebt, is je dag toch ook goed?

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 12:58

Bij mij is het meestal andersom. Ik ben zelf altijd gigantisch krititsch en vind dat er altijd wel een aantal slechte stukken in mijn proef zitten. Dan denk ik bijvoorbeeld, nou, ongeveer 148 ofzo, en dan heb ik er 158! Best wel bizar.
De vorige keer was het echt maf, alles wat ik voor geen meter vond gaan, daar had ik goede punten voor en onderdelen die ikzelf heel goed vond gaan, waren lager gepunt!
Ik ga trouwens wel soms naar de jury toe, als ik commentaar niet begrijp. Best nuttig, want soms krijg ik dan een hele serie tips mee, waar ik thuis weer me kan gaan trainen.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 15:10

Ik heb wel eens 168 punten gehad, terwijl ik het zelf niet eens zo fantastisch vond gaan. Ik vind dat ze in de DB nogal hoog jureren, er krijgen mensen winstpunten waarvan ik vind dat ze het niet verdiend hebben. Maar 1 keer had ik toch zo'n stomme jury, die zat helemaal niet op te letten, keek telkens naar beneden en zat ondertussen koffie te drinken. Hij had niet eens gezien dat Ilonka uit de galop viel.. Haha! Maar het ergste vond ik nog: hij had het laatste onderdeel niet eens ingevuld! Boos! Ik had dus maar 147 punten. Meestal heb je de kans niet om nog even naar de jury toe te gaan, had ik nu ook niet, maar anders had ik er wel iets van gezegd. Frusty

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 15:13

dan heb ik een vraagje aan de jury leden hier
hoe staan jullie ertegenover dat ik wil gaan starten met mijn Tinker? vinden jullie dan ook dat ik niks te zoeken heb op wedstrijden, kijken jullie dan toch anders naar de proef of niet?
ik ga ook pas starten als ik Sya technisch helemaal voor elkaar heb maar ik zou graag jullie mening willen weten.

zelf heb ik geen ervaring met wedstrijden ik heb nog nooit aan een echte wedstrijd meegedaan. ik heb wel heel veel met mijn zus mee gekeken als ze een wedstrijd en ik vond het heel vaak absoluut niet kloppen omdat mijn zus een super mooi paard had won ze zowat altijd al kwam ze in de ring en muts (het paard dus) had zijn tong over het bit heen gegooid en galoppeerde de bak bijna achterwaarts eruit en toch won ze Verward dat snap ik niet Verward

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:35

Thirza schreef:
dan heb ik een vraagje aan de jury leden hier
hoe staan jullie ertegenover dat ik wil gaan starten met mijn Tinker? vinden jullie dan ook dat ik niks te zoeken heb op wedstrijden, kijken jullie dan toch anders naar de proef of niet?


Ik was ook ooit jurylid, dus mag misschien ook wel antwoorden. Ik kijk niet anders naar jouw proef, maar dat betekent ook dat ik dus niet punten geef in de trant "de middendraf is wel niet zo goed, maar voor een tinker toch wel aardig, dus toch maar een 7". Dus ik kijk niet strenger maar ook niet soepeler.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 18:59

dat is logisch
maar zo bedoel ik het ook weer niet precies ik bedoelde het ander hier een voorbeeld
mijn zus zegt iederekeer dat ik er niks te zoeken heb omdat ik maar een tinker heb en ik vraag me af of dat echt zo is... dat jullie mij niet willen zien ofzo omdat ik met een tinker rijd
ik weet dat sya het in zich heeft en dat ze echt super kan lopen ze heeft een beter achterbeen gebruik dan menig sportpony en ze kan heeel mooi strekken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 19:29

Thirza,

niet iedereen vindt dat logisch. Ik heb vaak genoeg gehoord "ja mijn fjielinker (mix van Fries Fjord, Haflinger Tinker) kan natuurlijk niet zo goed strekken als een KWPehner (KWPN, Trakehner), maar daar moeten ze dan maar rekening mee houden." Ik heb in de jurycursus het beeld voor ogen gekregen van een goed gaand dressuurpaard en daar meet ik alle combinaties aan af. En dat ik heel persoonlijk nu eenmaal val voor bloedpaardjes vind ik als (oud) jurylid niet belangrijk tijdens het jureren. Ja, en er zijn er helaas die daar anders over denken.