Harde ererondes.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Harde ererondes.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 19:51

Mijn pony is wat de ereronde betreft een beetje maf.
Als hij niet voorop mag, gaat hij gewoon weg en haalt de 1e in.
Als hij die muziek hoort, wordt flipt ie, scheurt ie gewoon rondt.
Wat dat betreft is ie gewoon maf.
Ik kan hem dan bijna niet tegenhouden, als de muziek is afgelopen dan staat ie stil.
Hij weet wel wat hij doet, maar hij wil gewoon voorop lopen.
Laatst in Lichtevoorde, was ik 3e en de muziek begon.
Ik ben het wel gewend Gaaaap , hij springt op en begint rond te sjezen.
Dat deed ie. *LOL*
Hij haalde de 1e in en rende gewoon door.
Later zij de jury dat ik, als Mister Red (zo heet ie) nog een keer zo hard zou gaan, dat ik gediskwalificeerd zou worden.
Wat vinden jullie daar nou van? Verward


Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:10

Je moet je pony wel onder controle houden vind ik.
Ik heb dat ook ooit gehad, op de Levade, mijn pony werd helemaal gestoord.
Daarna heb ik nooit meer met hem aan zulke dingen meegedaan (dat was toen trouwens een MEGA parade, prijsuitreikingen gingen wel hoor) Ik deed met hem ook nooit mee aan optochten met muziek e.d.
Ik vind dat die jury best een beetje gelijk heeft hoor.
Als je weet dat je pony raar gaat doen, leen je er 1 van een ander, desnoods ga je te voet. Maar breng de boel niet in gevaar!
Maar het is best moeilijk als je met zo'n pony te maken hebt.... Scheve mond

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:23

Die van mij doet ook weleens lichtelijk idioot tijdens de ereronde. Als de muziek begint wil hij eerst niet vooruit, maar begint te huppelen en vervolgens vind hij alles langs de kant eng en probeert iedere keer te gaan stuiteren Knipoog Het went wel *LOL* Ik ga gewoon verlicht zitten en laat hem onder me door huppelen, anders is mijn rug niet zo blij Clown

Rennen doet hij niet, dan had ik hem wsl al eens op zijn kont geparkeerd, dat vind ik veel te link in een ereronde...Bloos Heb er nogal eens rottige ongelukken door zien gebeuren.

De opties die Bealy23 geeft zijn niet altijd haalbaar. Te voet mag lang niet altijd en een paard lenen is ook niet altijd een optie, de meeste mensen staan niet te springen om een paard uit te lenen Bloos

Ik heb geen idee of je hierdoor gediskwalificeerd mag worden, wsl wel als het echt link wordt Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:29

Ik vind dat je je paard onder controle moet kunnen houden, het kan wel is fout gaan, dat snap ik ook. Maar jou Mister Red doet het altijd, leer hem thuis met muziek en andere paarden om te gaan. Of rij gewoon geen prijsuitreikingen meer met deze pony en pak een andere pony. (je hebt er toch vaak 2 mee?)
Klinkt mss niet leuk, maar er kunnen lelijke ongelukken gebeuren zo, dat kun je beter voorkomen!

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:30

het is ook niet erg beleefd om de winnaar in de halen tijdens de ereronde, vind je niet?
ik vind dat die jury wel gelijk heeft, ik erger me altijd vreselijk aan zulke ruiters.

Het verkeerde paard is er ook heus niet zo gelukkig mee als er op hem gewed wordt...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:35

ja je moet hem toch echt een btje in bewang kunnen houden! en anders maar niet!! vorig jaar reed er iemand ereronde op een andere pony, dat liep dus helemaal verkerd af, paard schrok en vloog door de omheining heen,zag helaas het draad niet zelf dus ging vollop op zijn plaat!!
weet wel waar je mee bezig bent!!er kunnen idd lelijke ongelukken gebeuren

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:57

dan moet je zorgen dat je 1e word *LOL*

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:46

Nou ja...... Mag een juri dat eigenlijk wel zeggen?

Ik heb in Eindhoven hier ook genoeg paarden die helemaal flipte bij de ere-ronde, nu moet ik wel zeggen dat die muziek ook onwijs hard stond!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Annash
Blogger

Berichten: 26452
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:24

Bart kan zijn pony niet onder controle houden Haha!
Heb hem in Lichtenvoorde zelf rond zien scheuren.

Niks aan de hand hoor, hij rijdt prima en de pony luistert goed.

Maar als er muziek gedraaid wordt Nagelbijten / Gniffelen

Annash
Blogger

Berichten: 26452
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:26

Chantal schreef:
dan moet je zorgen dat je 1e word *LOL*


Haha snugger bedacht Haha! Clown

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:29

Shanna16 schreef:
Haha snugger bedacht Haha! Clown

Knipoog *LOL*

Eefjeflip

Berichten: 28
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:47

Ik vind eigenlijk ook dat je eerst je paard goed onder controle moet kunnen houden voor je aan zoiets mee doet.
Anders ga je toch gewoon te voet of zo...

you can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:46

Eefjeflip schreef:
Anders ga je toch gewoon te voet of zo...


Neej joh!
Iedereen zit op zijn paard! Tong uitsteken

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:46

Te voet is leuk gezegd, maar vaak mag dat niet van de jury Eefjeflip!
En als je regelmatig in de prijzen rijd lijkt het me niet nodig om thuis te blijven voor een ereronde die niet helemaal fijn loopt

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:11

idd thuis oefenen met muziek, want te voet mag vaak niet en officieel mag je ook niet met een ander paard. Ik kreeg laatst nog commentaar, omdat ik al op mijn paard zat die ik als eerste in de volgende rubriek moest starten.
ach die juryleden moeten altijd wat te mauwen hebben!
maar volgens mij kunnen ze je niet diskwalificeren voor dat je pony op hol slaat...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Eefjeflip

Berichten: 28
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:31

Te voet kan dan wel niet mogen, maar ik vind niet dat je je kunt vertonen met een paard wat je niet eens onder controle kunt houden.
Dan haal je gewoon je prijs later maar op...

you can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 00:18

Ik zeg ook niet dat het goed is als je je paard niet onder controle kunt houden, maar vaak ben je gewoon verplicht om te paard bij de prijsuitreiking te verschijnen(later ophalen beginnen ze over het algemeen helemaal niet aan )

Ik doe het springsecretariaat bij ons op de club en wij doen om deze reden dus geen ererondes! Prijzen zijn op te halen bij het secretariaat, er zijn al zoveel rottige ongelukken door gebeurd...

Ik ben ook niet blij als iemand me voorbij komt zetten in de ereronde, want die van mij slaat dan ook door, maar ik kan me wel voorstellen dat een paard maf wordt van de muziek...
Die van mij reageert er thuis echt niet op, maar op concours begint hij bij de eerste noot al mee te huppelen Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:23

Ja bart tis dat je er zelf over begint..
maar toen ik het zag in Lvoorde... het kwam echt heel associaal over,
ik dacht echt van dat DOE je toch gewoon niet...
Ik bedoel zo denken dan heel veel mensen die dat zien..

Maar kun je niet zogauw de muziek begint hem meteen op de volte zetten blijf desnoods op die volte.. ik bedoel trek hem gewoon om ik zou dat echt niet pikken hoor..
Ik snap ook wel dat ie zich sterk maakt maar zorg er gewoon voor dat je al net iets voor het begint naar achteren gaat de andere kant uit desnoods achteraan..
Want dit komt echt niet netjes over Knipoog

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:02

haha inderdaad eerste worden!!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:31

Een jury mag je niet diskwalificeren, als je je paard onder de ereronde's niet onder controle hebt. De uitslag is immers al bekend, en je raakt geen enkele balk.
Wel vind ik dat óók dit bij een wedstrijd hoort. En zoals je voor een wedstrijd traint, zul je ook hiervoor moeten trainen. Zet de muziek aan, ofoefen met een paar stalgenoten een ereronde.

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:56

Ik vraag me eigenlijk ook een beetje af wat je op een springwedstrijd doet als je je pony niet de baas kan. Dit bedoel ik niet verkeerd hoor, maar jij bent toch degene die bepaald wat er gebeurd? En het is heel belangrijk dat je controle hebt over je pony, voordat je wedstrijden gaat rijden. Je moet niet voor niets een winstpunt in de dressuur hebben voordat je mag springen.
Volgens mij mag je wel stil blijven staan of gaan stappen(op een volte, dan kan je hem waarschijnlijk iets meer onder controle houden dan wanneer je al in galop zit) als de anderen een ereronde rijden. Misschien went je pony er dan zo een beetje aan en wordt hij op een gegeven moment niet meer zo dol als hij in de prijzen zit. En net wat Pasha zegt, als hij wel raar begint te doen, scheur hem maar eens om, dan weet hij gelijk dat het niet mag. Ik hoop dat het snel beter gaat, suc6 ermee!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:21

WendyK schreef:
Ik vraag me eigenlijk ook een beetje af wat je op een springwedstrijd doet als je je pony niet de baas kan. Dit bedoel ik niet verkeerd hoor, maar jij bent toch degene die bepaald wat er gebeurd? En het is heel belangrijk dat je controle hebt over je pony, voordat je wedstrijden gaat rijden. Je moet niet voor niets een winstpunt in de dressuur hebben voordat je mag springen.


Hmm, hier ben ik t niet mee eens. Ik spring Z en heb mijn pony super onder controle, rij ook L1 dressuur, maar kom ik in de ereronde dan wil ie wel s gaan crossen, maar dat komt omdat dr dan van die onnozele kinderen zijn die ook een prijs hebben en denken dat een prijsuitreiking een crosswedstrijd is(wie het snelst 2/3 rondjes kan crossen Scheve mond ) en dan is het niet vreemd dat ze mijn pony aansteken. Maar zoals vandaag ook: crossen ze keihard weg als iedereen de prijzen heeft, tsjah dan is die van mij helemaal gek. Dus ik er maar rustig achteraan maar dat gaat dan moeilijk, ben maar snel op de volte gegaan, maar vind dit echt BELACHELIJK! Waarom kunnen prijswinnaars niet een ereronde rijden in een gewoon handgalopje. Scheve mond Verward

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:33

Dat handgalopje gaat prima bij mij Marije Knipoog Het is alleen net een skippybal onderweg Haha!
Paard heeft al heel veel gezien en is 8 jaar oud. Ik kan hem laten lopen waar ik wil en in welk tempo ik wil, maar dat gestuiter doe ik niets aan En ik denk ook niet dat dat nog komt Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 02:37

Marije, ik geef jou ook groot gelijk, maar zoals je zelf al aangeeft heb je je pony nog wel onder controle (wel op een volte, maar hij blijft nog bij je). Hij wordt dan wel gek, maar jij blijft wel degene die de controle heeft. Wat ook wel moet als je in het Z springt.
Maar vaak zijn het mensen die in het B of het L springen die hun pony niet onder controle hebben. Als je een pony hebt met een beetje eigen inzicht in het springen, kan je daar best een B of een L parcours mee springen. Maar zodra je in hogere klasses terrecht komt moet je toch echt je pony gaan rijden, helpen met afzetten en uittellen. Als je dat kan, kun je m ook bij je houden in een ereronde.
En zoals ik uit het verhaal van de topicstarter begrijp heeft hij zijn pony helemaal niet onder controle en DAT is gevaarlijk. En ik ben het met je eens dat er ook gewoon een ereronde in een handgalopje gereden kan worden, zo is een ereronde ook bedoeld geloof ik Haha!. En natuurlijk zijn er mensen, ook in de hogere klasses die hun pony express laten lopen, maar dat wil niet zeggen dat deze mensen geen controle hebben over hun pony.
Nogmaals ik wil niemand afzeiken, maar als het je niet lukt om je pony bij je te houden in een ereronde moet je daar wel hard aan gaan werken, je brengt namelijk ook anderen in "gevaar"!

manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:36

Ik ken de officiele regelementen niet, maar ik vind het helemaal niet zo belachelijk van een jury om je te waarschuwen met een mogelijke diskwalificatie. Je brengt anderen in gevaar!!!! Voor je het weet zijn er de grootste ongelukken. Denk dat je best thuis kan oefenen. Rij gewoon vaak met muziek ofzo!! Je hoort je paard/pony ten alle tijden onder controle te hebben!! Gekke sprongetjes zullen niet zo erg zijn, of dat huppelen, maar een paard wat aan de ren gaat........


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers