Cinnamon is dood!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Cinnamon is dood!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-02 05:11

Wat een vreselijke pokkedag gisteren. Ik was naar de koeien geweest om hooi te voeren en op de terugweg vlak bij ons huis kwam ik m'n neefje en nichtje tegen op de fiets. Ze begonnen te gebaren dat ik moest stoppen. Dus ik draai m'n raampje open en vraag wat er is. Cinnamon is dood. Dus ik als een idioot er vandoor om naar het weiland te gaan waar de paarden staan. 2 tellen later kwamen de kinderen er ook al aangefietst. Dus ik vroeg aan ze waar Cinnamon lag (het is namelijk allemaal bos). Dus de kinderen wezen me aan waar ze lag. En idd ze was dood Huilen Ik kon in eerste instantie niks zien. Het enige wat ik raar vond was hoe d'r vagina eruit zag. En dan het water bij d'r staart. Nou heb ik dit paardje pas sinds eind november en de eigenlijke eigenaar (ik had haar hier alleen voor de verzorging en omdat die man ook geen ruimte meer had) vertelde me wel dat ze bij de trainer, waar ze was geweest, per ongeluk in de wei van een hengst was gekomen Verward Nou was dit paardje pas 4 jaar oud en veels te jong om gedekt te worden (maar het was niet zeker of ze wel drachtig was, want hij heeft haar nooit laten scannen). En daar zat nou het hele probleem!! Ze zou in april/mei ongeveer uitgerekend zijn en was nu dus bezig met de bevalling. Ze was veels te vroeg! Ik denk dat het lichaam bezig was om het veulentje te aborteren. En misschien heeft ze wel een soort zwangerschapsvergiftiging opgelopen ofzo. Ik weet anders ook niet waarom ze dan dood is gegaan. Mijn man kwam even later thuis en we zijn toen naar haar toegelopen. En we zagen dat er wat uit haar vagina stak en dat was eerder niet zo toen ik naar haar was wezen kijken. Dus mijn man had toen van die hele lange handschoenen aangetrokken en heeft toen bij haar gevoeld. En idd zat het veulentje in het geboortekanaal. Het was niet groot doordat het niet volgroeid was en in principe zou ze er geen moeite mee gehad moeten hebben om het er uit te persen. Mijn man had het veulentje er zo uit kunnen trekken. Ze had ook helemaal geen melk in haar uiers. Ik snap er nog steeds niks van. En ik had haar 's morgens hier nog gezien (ze staan pal voor m'n huis) en toen zag alles er nog normaal uit. Zulk soort dingen gebeuren altijd als je weg bent Boos! En ze was juist zo lief... Ze liep altijd als een hondje achter je aan. Er zat totaal geen kwaad in haar. Ik blijf mezelf ook steeds afvragen waarom. Waarom moet zoiets nou gebeuren? Huilen Ik zal zoiets wel nooit begrijpen.
Arme Cinny Huilen Ik hoop alleen dat ze niet te lang heeft geleden.

groetjes... Verdrietig


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 06:28

Wat erg! Lijkt me echt vreselijk om een dood paard in je wei te vinden.... nou sterkte ermee maar!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 08:22

Oh, oh, oohhh, wat een verschrikkelijk kloterig verhaal zeg! Daar wordt je op de vroege ochtend ook echt niet blijer op.
Het is zeker geen leeftijd nog voor een paard/pony om gedekt te worden...

Heel veel sterkte wens ik je ermee!



Frank


ps. Bij mij op stal staat een ponietje dat ook drachtig schijnt te wezen. En raadt eens... Die is nu net twee en een half!!! Ik vraag me af hoe dat dan zal gaan. In principe is dat zelf nog een veulen. Heel onvolwassen nog.

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 09:51

Jemig meid, sterkte ermee. Kan je niet na laten kijken wat er gebeurd is, of doen ze dat daar niet zo snel? Kan me voorstellen dat je met vragen blijft zitten.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 11:05

Lieve meid ontzettend veel sterkte van mij en ook van Peter!
Lijkt me ontzettend moeilijk als je zoiets meemaakt, in ieder geval heeft Cinnamon nog een mooie tijd bij jou gehad...
'k Zal vandaag het friese veulen dat bij Cerise staat een extra knuffel geven, en daarbij aan jullie denken.
Heel veel liefs en sterkte!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 11:16

He wat verschrikkelijk!!! Ik krijg helemaal kippevel!
Wees ervan bewust dat er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt ( mijn vorige verzorgpaard had koliek gehad en was eraan gestorven en ze had haar ongeboren veulentje uitgeperst...) en begrijpen hoe je je voelt...
Veel sterkte!!!

Marije

Illusionlover2002
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 11:20

Veel sterkte
leeft het veulen???

Illusion lover

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 11:37

Jeetje Ingrid wat erg! Ik weet niet wat ik moet zeggen, veel sterkte! Het lijkt mij echt een verschrikking om één van m'n paarden dood te vinden, vooral omdat je je er niet op kunt voor bereiden. Het ene moment staat ze vrolijk in de wei en het andere moment is ze dood...Veel sterkte!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 11:52

Wat Mirte schreef was zo ongeveer precies wat ik wilde zeggen Verdrietig

Heel veel sterkte ermee, hoor! Nog zo'n jong paardje.. Verdrietig

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 12:07

jeetje wat erg!
sterkte ermee en 4 jaar moet eigenlijks op zich kunnen, maar misschien was haar lichaam er nog neit klaar voor!



Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 12:12

Jeetje wat erg zeg!
Heel veel sterkte Verdrietig

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

marleen92

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 12:19

Bloos gecondoleerd Bloos
Verdrietig Huilen !hoe kan zoiets nou gebeuren! Huilen Verdrietig
Frusty het mag niet waar zijn Frusty

I LOVES: Cilia,Robin en Sander(Het engeltje daar boven!)

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 12:29

Wat vreselijk! Wat lijkt het me erg als je zoiets meemaakt. Verdrietig Ik hoop dat ze niet erg geleden heeft. Heel veel sterkte... Verdrietig

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 14:07

Afschuwelijk zeg...Heel veel sterkte..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 14:41

Oei, wat een nachtmerrie... Dan slaat de schrik je om het hart he?
Nou meid, sterkte.
(ben een beetje sprakeloos, wat verschrikkelijk)

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:02

ik ben eigenlijk ook een beetje sprakeloos
hoe kon dat nou gebeuren meis?
nou, heel veel sterkte ermee, je man ook!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:03

wat afgrijselijk.. ik weet niet wat ik moet zeggen..
heel veel sterkte meid!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Olly

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:57

Arm beest, wat afschuwelijk.
Hier zijn eigenlijk geen woorden voor, maar toch wil ik je heel veel sterkte toewensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 17:38

A gos. Arme Cinnamon.
Echt triest zeg.
gecondoleerd en heel vel sterkte!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 19:44

godsie caballo,
wat erg Huilen Ik wens je ontzettend veel sterkte, ermee, en meer kan ik niet zeggen.

heel veel sterkte. Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 20:05

Wat erg, heel veel sterkte.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 20:29

ahhhh getver. zoiets is altijd zo triest om te horen. ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. xxx lonneke

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 20:55

Wat erg, heel veel sterkte. Het moet echt vreselijk zijn om een paard zo aan te treffen.
Vier jaar is overigens wel een hele normale leeftijd voor een eerste dracht. Het is niet te hopen dat het die abortusziekte (waar ik de naam van kwijt ben) is geweest.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-02 21:39

Bedankt voor jullie lieve reacties Lovers
Illusionlover; Het veulen was niet volgroeid. Mijn man heeft het er niet helemaal uitgtrokken, maar ik heb wel de hoefjes gezien. Je kon zien dat die nog niet 'af' waren.

Maaike en Percy; Op 4 jarige leeftijd kunnen ze op zich wel een dracht voldragen. Dat zal in het wild ook wel gebeuren. Maar persoonlijk vind ik het te jong. Ze was zelf nog zo'n kleuter. Maarja, ongelukjes zitten in een klein hoekje en dit is dus zo'n ongelukje geweest. Hier zijn complicaties bij geweest. Dat kan haast niet anders. En die abortusziekte (ben de naam ook kwijt)... ik heb er wel over gelezen. Ik weet dat ze in Kentucky een aantal gevallen hebben gehad onder de renpaarden.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en steun. Het geeft altijd een hele opluchting om te weten dat ik niet de enige ben.

groetjes, Ingrid.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:35

He bah Ingrid,
Geen leuk nieuws van Cinnamon. Huilen Had je dus toch ook gelijk dat ze wel drachtig moest zijn haast...ik hoop iig maar dat het snel over was voor Cin en dat de andere paardjes er snel aan wennen dat ze er niet meer bij loopt. En tsja, wat de oorzaak nou is geweest zal wel gissen blijven tenzij er een autopsie gedaan zou worden natuurlijk, maar ja, dat brengt Cinnamon niet terug. Verdrietig Geef maar extra veel knuffels aan de andere paardenbeestjes voor me he!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20 en 90 bezoekers