Wat vinden jullie van QUASIMODO Z ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Wat vinden jullie van QUASIMODO Z ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 17:56

Ik kreeg deze hengst vandaag als tip voor een Wellington x Gurioso merrie.
Alvast voor volgend jaar.

Ik ken hem zelf helemaal niet en ik ben ook niet bekend met zijn nafok.
Al heb ik inmiddels wel gehoord dat het positief is en er gaat ook 1 naar de Sell veiling Knipoog

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:21

adriana,
quasimodo z is een 5-jarige quidam de revel xcarthago x liberoxramiro xlucky boy xfarn uit de bekende loma stam.moeder loopt nog steeds internatonaal.Hengst is gekeurd voor nrps en aes.Op de veulenveiling van 2002 (zangersheide ) haalde een hengstveulen van hem 12500€.Hengst kreeg tijdens de henstencompetitie van deze winter goede commentaar van de jury,veel vermogen ,veel inzet ...mocht misschien iets flitsender zijn maar dat is dan weer dat carthagobloed (waar ik gek van ben).heb er verleden jaar een merrie van laten dekken ,maar het was laat in het seizoen en ze was niet drachtig .Hij staat ter dekking bij stal bessemeind in gilze .ik heb daar toen een video van de hengst bekeken en ook van enkele nakomelingen en dat leek echt goed.het is een jonge hengst dus afwachten maar is zeker geen verkeerde [/url]

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 19:06

Bedankt, ik heb vandaag met dhr. van Dellen gesproken (stamhouder Loma stam) en hij is erg gecharmeerd van deze hengst.

We hebben de merrie nu hopelijk drachtig van Quite Easy, alleen dhr. van Dellen zei dat dat wel eens een kleintje kon worden.
Dat Quasimodo wel een wat groter paard kon fokken bij deze merrie.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:11

Ik heb hem een aantal jaren terug bij de eigenaar gezien als jonge hengst, toen was ik nogal weg van hem en volgens mij doet hij het op dit moment helemaal niet onverdienstelijk in de sport.
Ik heb wel info voor je A3, stuur maar ff een mailtje, dan heb ik een herinnering he Knipoog

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:48

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van hem als sportpaard. Komt soms iets flegmatiek over, maar vind het niet storend.

Nakomelingen heb ik te weinig gezien om wat zinnigs over te zeggen, maar ik hoor goede verhalen.
Ken er zelf slechts 1 en die viel me erg tegen, maar dan moet ik wel vermelden dat dat beestje ook uit een erg matige merrie komt...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:19

Quasimodo heb ik nu een paar maal gezien, en hij is me telkens positief meegevallen. Ik vind het een lekker dier, dat ook kwa nafok mij kan overtuigen. Maar let op; ik ben liefhebber van dieren met front, dat schijnt niet meer te mogen in de springpaarden tegenwoordig... dus misschien maak ik nu anti-reclame voor die fijne sporthengst... Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens; logisch dat Van Dellen er weg van is; dat is de eigenaar van de Loma stam. Luister niet alleen naar de inhoud van het verhaal, maar beoordeel ook WIE het zegt. Die Van Dellen gaat het paard echt niet afvallen, zelfs al zou het bagger zijn.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 00:11

Dat is waar, maar de merrie komt ook uit de Loma stam dus die zal hij ook niet afvallen.
Hij is denk degene met de meeste kennis om te vertellen wat bij deze merrie past.

Ik ben uitgenodigd om meer te leren over de stam en over Quasimodo.
Maar ik denk dat ik dit advies wel als betrouwbaar kan beschouwen omdat beide uit de Loma stam komen.

NarcosII

Berichten: 72
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: heusden-zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:03

quidam is alleszins bangelijk dus..zeker doen Knipoog

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:22

Heb er paar aansprekende veulens van gezien, aleen misschien een iets sabelbenig achterbeen. vind het verder een aanpsrekende hengst met idd een mooi front, en of "dat mag", tja je moet er wel naar kunnen kijken he Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:43

Super hengst uit een prachtige, sterke merrielijn Haha! Van Dellen fokt al jaren met deze stam (komt bij zijn vader vandaan) gezondheid en prestatie staan voorop en komen ook zeker uit!

Alikesfalme had hem ook op haar lijstje staan bij haar merrie.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:49

Informatie over de Lomastam natuurlijk te vinden op www.elomahoeve.nl !

Er staan weer een aantal talentjes in de wei daar! Geweldige veulens lopen daar rond!

En wat dacht je van de Magic Rodrigo? Daar verwacht ik ook nog wel wat van! Heb je ook nog Tenerife VDL, Furore, US Neapolitan, Jupiter, Vink Amal en ga maar door..... Stuk voor stuk geweldige paarden! En ook dit jaar weer goed vertegenwoordigd op de stamboekkeuring in Drachten.