mensen die paarden hebben zonder dat ze er iets vanaf weten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

mensen die paarden hebben zonder dat ze er iets vanaf weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-02 16:35

Hoi!

Ik ben net bij een vriendin van me geweest, ze hebben daar 2 shetlanders staan. 1 is van hun en de andere is van iemand anders die hem daar gestald heeft. En ze hebben daar een heel mooi stalletje (in-en uitloop) en een mooi (droog) weilandje erbij. En ik ging zoals gewoonlijk even bij de paardjes kijken. Ik schrok me eigen te pleuris...ik zag Puck staan, allemaal groen snot uit z'n neus en daarbij ook nog eens een erge hoest. Voor de duidelijkheid: die mensen weten helemaal nix van paarden af, ze vonden het gewoon leuk om paardjes in de achtertuin te hebben staan. Maar ik kan het haar gewoon niet duidelijk maken dat hij ziek is, of dat ze in ieder geval even de dierenarts moet bellen...het is toch niet gezond voor hem als hij met zo'n verkoudheid buiten staat? Zo was het een paar weken geleden ook, toen hadden ze allebei mok en daardoor waren de benen ook dik. toen zei ik ook dat ze bij de DA een zalfje ervoor moesten halen en dat ze de pony's niet daar in het nat moesten laten lopen...maar ze luisterde alweer nie. Hoe zouden jullie het duidelijk maken?

xxxSanne



Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 22:03

Oei oei dat is wel eetg lastig. Op zich is frisse lucht dus buitenstaan voor een hoestende pony alleen maar goed. Tenzij hij (hoge) koorts heeft dan kan hij beter naar binnen toe. Ik weet niet goed wat je hieraan zou moeten doen.

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Verwaarlosing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 22:37

Hoi,

Vervelende situatie inderdaad. Maar wat er al gezegt is, is het inderdaad beter dat als een paard verkouden is hem lekker in de frisse lucht te laten staan. Wat de mok betreft misschien moet je als je zo om de pony's geeft het goede voorbeeld geven en zelf mok zalf halen. Bij de meeste ruitershops verkopen ze deze zalven ook, laat je hier ook goed over informeren. Knip het overtollige haar in de koten weg en vertel dan waarom en hoe je de mokzalf opsmeert. Aangezien het smeren dagelijks werk wordt kan je het beste zelf iedere dag ter controle naar de pony's toe gaan en ze goed verzorgen en de mensen er mee helpen! Misschien wordt het dan duidelijk dat als de mok weg trekt en de dikke benen dat het geen weg gegooid geld is en dat het dus dankbaar routine werkje is van niks!!!

Succes ermee! groetjes Prima Donna

Stal Centaurus

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 09:54

mensen die paarden hebben zonder er iets van te weten zijn onverschillig. Anders zorgen ze er voor dat ze in korte tijd er zoveel mogelijk over te weten komen. Ik wist in het begin ook niets en maakte fouten. MAar die fouten maakte ik al snel niet meer en intussen heb ik wel veel bijgeleerd. MAar je moet wel willen stil staan bij bepaalde dingen, nadenken bij wat je doet, wat het beste zou kunnen zijn voor je paard. en je zou vragen kunnen stellen. MAar ja, als het je allemaal niet boeit.... en zulke mensen heb je inderdaad.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 10:06

zo iemand ken ik ook! Dat paardje is 2 jaar (shetlander)
ze gaan er nu al op rijden, levensgroot zadel,
te groot bitje, eigenlijk doen ze helemaal NIETS goed.
Het is een beetje zo van ''ik heb een paard STOER STOER EN NOG EENS STOER!!''
''En het is een goed stamboek paard hij is dekhengst blablabla
Maar onder tussen staat dat paardje er maar!
Zo weet ik er nog eentje.
Een meisje heef t een shetlander×Welsh (1 jaar en 7 maanden) ze kan hem niet houden!
Ze vroeg of ik mee wilde lopen
(dat meisje is nog maar 9 dus ja...) nou dat deed ik.
Na een week hoor ik van haar vriendin dat ze lucky verkoopt, omdat ze hem niet kan houden.
Maar nu... KRIJGT ZE EEN BELGISCH TREKPAARD!! Nou sorry maar die is toch echt veel sterker dan die lucky Frusty!
Nou en zo zijn er heel wat mensen die ook hun Cavia buiten
laten lopen in de winter ,omdat ze binnen nog geen
kooi hebben gekocht!! Nou sorry dat vind ik niet normaal!
Verdrietig
Die Lucky ston trouwens in een keet
(zon ding van bouwmannen je weet wel) daar stond gewoon een soort van tuindeur (met glas) als stal deur!
En voor de rest was er ook niet een boven deur voor frisse lucht
of wat dan ook. Dat paard krijgt pulp
(kan me niet voor stellen dat dat goed is)
en geen veulenbrok of ander voer !
Haar verzorgponyis dus hoiefbevangen maar staat vaak genoeg nog op het gras en word gewoon heerlijk op gereden! Dit is gewoon heel erg
greetzzz nina


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dark7, Eekie, ola42, paardje2013, Rije, Rijsa, Sjafrane en 32 bezoekers