Foto op KWPN-papier, wie ook en waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Foto op KWPN-papier, wie ook en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 20:31

Imker heeft dus op het KWPN-papier een foto van hemzelf staan, als 4jarige.

Toen ik hem kreeg zat het al op zijn papier, ik heb het ingestuurd naar het KWPN om het op mijn naam te zetten. Daar hebben ze de foto van het oude papier losgehaald en het op mijn nieuwe papier gezet (mee ingeseald).

Waarom is dat eigenlijk? Zou het kunnen dat ze dan zijn aftekeningen beter kunnen zien (is trouwens wel een kleine foto, van ong. 5x10 cm). Een andere reden kan ik zo gauw niet bedenken.


[edit]Titel beetje aangepast[/edit]
Laatst bijgewerkt door Imker op 25-06-04 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:34

Ja, Gardy heeft dat ook, mee ingesealed is een foto als3 jarige waarin ze nog een uitgestrekte draf vertoont.....zucht..kon ze dat nu nog maar!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 20:36

Bij mij staat Imker gezellig bij zijn oude eigenaren op de oprit, met een prachtig paars halster (wat vreselijk vloekt bij zijn mooie rooie kleur).

Maar weet jij waarom het erbij zit?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:49

Gebeurd wel vaker. bij appaloosa's doen ze dat ook.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:17

Ik heb het ook en dat doen ze omdat het originele registratiebewijs kwijt/zoek is. Op deze manier hebben ze een foto(het juiste paard) bij het papier. Ik vind het een stuk mooier, maar helaas is het niet standaard.
Onder de gegevens rechts zou moeten staan vervangend registratie bewijs.
Dit is dus niet gebruikelijk bij het kwpn!

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:44

DeesDeBest schreef:
Ik heb het ook en dat doen ze omdat het originele registratiebewijs kwijt/zoek is. Op deze manier hebben ze een foto(het juiste paard) bij het papier. Ik vind het een stuk mooier, maar helaas is het niet standaard.
Onder de gegevens rechts zou moeten staan vervangend registratie bewijs.
Dit is dus niet gebruikelijk bij het kwpn!


Ik heb nooit problemen gehad met de regristratie o.i.d. hoor ? je moest een paar foto's aanleveren (veulenboek) en ze hebben het er spontaan bij gedaan volgens mij

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 22:03

DeesDeBest schreef:
Ik heb het ook en dat doen ze omdat het originele registratiebewijs kwijt/zoek is. Op deze manier hebben ze een foto(het juiste paard) bij het papier. Ik vind het een stuk mooier, maar helaas is het niet standaard.
Onder de gegevens rechts zou moeten staan vervangend registratie bewijs.
Dit is dus niet gebruikelijk bij het kwpn!



Er staat bij mij niets op van een vervangend registratiebewijs, wat jij zegt. Bij mij is het echt het origineel, en op het vorige papier (dus van de oude eigenaar) stond het ook niet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:14

@mist dat kan ook bij de vorige eigenaar gebuert zijn, maar toen ik er naar vroeg werd mij verteld dat dat was omdat het origineel kwijt was en ze een nieuw papier moesten maken.
@imker Staat hij in het Vb, niet reg a of B?
Bel anders met het kwpn, dan weet je het zeker.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:30

Da's uitgesloten, ik heb het paard sinds ze 4 mnd oud is Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 12:07

DDB, hij staat ingeschreven in het VB. Ik zal van de week eens gaan bellen, dan weet ik het zeker, want hier krijg ik een hoop verschillende antwoorden en weet ik het nog niet zeker.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:22

Hmm, dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd. Tevens een paard bij ons op stal heeft ook een geplastificeerd papier met een foto, en ook dat was omdat het papier kwijt was geraakt. maar zij moest ook dna af laten nemen, wat naar mijn weten bij mijn paard niet hoefde.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 22:55

Jammer genoeg heb ik geen scanner, dus ik kan je het niet laten zien.

Maandag hang ik bij het KWPN aan de telefoon, dan weten we het voor eens en voor altijd.

leougly
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:20

bij mij staat er ook een foto op

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:02

Yep, is volgens mij ook alleen bij duplicaat papier!!

Als je het hebt over het vorige papier (dat van de eigenaar) dan is het dus al een duplicaat!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:21

Op het papier van Givar staat ook en foto van hem, maar j*zus wat en afgang. Mijn zus heeft toen foto's van hem gemaakt voor de indentificatieprocedure en een van die foto's staat dus nu op het papier. Als we wisten dat ze die zouden plakken hadden we wel iets anders opgestuurd. Nu lijkt het net een ezel.... Boos!

Op de papieren van de merrie staat trouwens geen foto, geen idee wat het verschil is.

Wat hebben jullie touwens met de papieren van je paard gedaan? Die van Givar zijn inmiddels ingelijst en wachten tot er een goede plek aan de muur vrijkomt. Haha!

strandloper

Berichten: 39
Geregistreerd: 28-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:55

Op de papieren van onze beide KWPN-ers hebben wij een foto staan de ene heeft inderdaad een duplicaatpapier maar de 12 jarige vos van ons heeft op de originele papieren een foto als veulen.

strandloper

Berichten: 39
Geregistreerd: 28-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:57

esther82 schreef:
Op het papier van Givar staat ook en foto van hem, maar j*zus wat en afgang. Mijn zus heeft toen foto's van hem gemaakt voor de indentificatieprocedure en een van die foto's staat dus nu op het papier. Als we wisten dat ze die zouden plakken hadden we wel iets anders opgestuurd. Nu lijkt het net een ezel...!


Ja dat gevoel ken ik had ook niet de mooiste foto opgestuurd
en nu staat ze met de tong naarbuiten op haar papieren Tong uitsteken

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:55

Ben benieuwd of je het KWPN al aan de lijn hebt gehad en wat nou de echte rede is?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:11

En? Imker?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 12:36

Waaah, ze zijn nu dicht.... Dus over een half uurtje probeer ik het weer en dan zet ik het er meteen op.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 13:23

Zojuist had ik het KWPN te pakken. OK dan!

Bij Imker is zijn schets aangepast (konden ze zo zien in de computer, even nummer van Im doorgeven en hebbes), maar het komt ook voor bij duplicaatpapieren.

Imker's geval is mij iig helemaal duidelijk, gezien de aftekeningen op zijn benen.