Paard weer koliek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Paard weer koliek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 19:33

Pros had in december koliek gehad, vijf dagen lang, 't scheelde niet veel of ze had het niet gered en ja hoor, nu heeft ze weer koliek.
Donderdag kwam ik thuis van schagen, lekker te statten, toen ik ineens de auto van de dierenarts op het pad zag staan.
Ik gauw rennend naar Pros en daar stonden ze met z'n allen, volgens hun was het niet zo erg en waren ze er optijd bij. Maar dat zeiden ze de vorige keer ook en dat waren ze blijkbaar allemaal weer vergeten. Maar nu, 3 dagen later, is het er nog niet uit, ik moet toegeven dat het minder erg is als in december, maar het is niet ligt. Over een half uur komt de dieren arts WEER om poeder 3 te geven want het mag niet zo lang meer duren als toen. Net lag ze weer vlak in de bak te verkrampen, toen ben ik er bij gebleven en effe gewandelt en nu staat ze rustig. Daarom is het minder erg want eerst kon ze echt niet meer normaal staan. Maar zo gaat het wel de hele tijd door, effe goed, effe heel slecht, wandelen, en weer effe goed. Soms ook gewoon helemaal niet goed en dan heb ze het echt zwaar hoor! Maar ik hoop dat het met een vol zakje poeder 3 opschiet want straks word ze weer helemaal uitgeput. Ik word er wel echt zat van, ik heb sinds december bijna alleen maar rottigheid meegemaakt, Pros ziek, Luna in moeten laten slapen, Pros weer ziek (geen koliek), Pros kreupel, Pros weer ziek... En dan zeggen ze dat het zo'n sterk paard is. Nou ja dat is het ook wel, want vijf dagen zonder conditie met onwijze krampen de hele tijd door...
Maarja, de dierenarts gaat zo ook weer kijken of de prop al kleiner is, en dan weer plannen maken. Het moet nu echt wel stoppen hoor.. Ik word er niet goed van... Nou ik ga maar stoppen want het word wel lang..

Life go's on


minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:37

Ooh wat balen voor je dat het weer terug is gekomen, als er 1 rotziekte is is het wel koliek...

Heel veel strekte!!!


nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:38

jeetje wat rot he koliek?ik hoop dat je nu iets wijzer bent geworden van de dierenarts?ik hoop dat het snel weer voorbij is.troost hem maar lekker.ze vinden het fijn als je bij ze bent hoor.hou je me ff op de hoogte?nou sterkte en beterschap

Bart..we zullen je missen r.i.p

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 19:47

Ik hoop dat ze het fijn vind als ik bij der ben, het is zo moeilijk te zien aan zo'n paard.

Life go's on

paars

Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:14

sterkte hoor, maar...wat is poeder 3???

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 14:19

Gister is de dierenarts dus geweest, de prop was kleiner en een heel stuk zachter OK dan! en je raad het nooit, vanacht en vanochtend is er toch veel uitgekomen!!! Ze heeft geen pijnstiller meer gehad sinds gisteravond en ze staat nog steeds! Ik denk dat tegen de avond alles er wel uit is en dan word het een dieet opstellen!

Poeder 3 is een middel dat er voor zorgt dat de darmen harden gaan werken en als het ware de prop eruit duwt. Dit kan je dus alleen geven als de prop zacht is anders gaat het echt heel veel pijn doen.

Ik was net met 'r buiten aan het wandelen toen er 2 hele oude vrouwtjes langskwamen en toen kwam er toch een zoot derrie uit! hihi, Je wil niet weten hoe die twee keken Tong uitsteken !

Life go's on

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:33

o, gelukkig gata het goed met haar Lachen
Hopen dat het niet nog een keer zo is, want volgens mij word ze er niet gezonder op

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 14:38

nee we krijgen precies te horen wat ze wel en niet eten mag en zorgen dat als ze een dag op stal moet zijn door het weer dat ze er evengoed even uit moet om die darmen op gang te houden.

Life go's on

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:37

mooi dat het nu weer beter gaat joh!
is het het paardje uit je avatar?


_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:51

Mijn liefje heeft ook vaak koliek.....
Nu geven we hem eerst gras, en als hij dat op heeft, pas brok en zemelen, anders krijgt ie meteen koliek!

Freedom's just another word for nothing left to lose

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:33

Devica schreef:
mooi dat het nu weer beter gaat joh!
is het het paardje uit je avatar?


Nee, dat is Luna.

Life go's on

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:34

ow okej Lachen


Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 18:42

door_ schreef:
Mijn liefje heeft ook vaak koliek.....
Nu geven we hem eerst gras, en als hij dat op heeft, pas brok en zemelen, anders krijgt ie meteen koliek!


Bedoel je dat hij zemelen na het gras moet hebben? Wij gaan morgen zemelen halen...

Life go's on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers