Norita is ziek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Norita is ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 20:56

Gisteren kwam ik op stal en zag dat Norita nog op stal stond, samen met haar vriendin. De stalhouder had hun binnen gezet omdat ze echt niet lekker in hun vel zaten. Deze dag moest ik werken, maar tussen de middag gebeld hoe het ging. Het ging volgens de stalhouder iets beter, ze stonden een uurtje met zijn tweetjes in de wei en aten mondjesmaat wat gras. Vanavond kwam ik op stal en trof een heel zielige Norita aan, ze had 40.2 koorts...Ze snotterd, heeft opgezette klieren. Ze eet wel mondjesmaat wat granenmix maar dit gaat niet van harte. Vanavond hebben we haar een pennicilinespuit gegeven en hopen dat daardoor de koorts daalt.
Morgenochtend komt bij geen verbetering de DA. Ben nu helemaal beduusd, mijn eigenwijze maar lieve merrie zomaar in de put..
Ik denk dat ze verkleumd is op de wei na de regenbuien...stom dat ik haar toen niet naar binnen heb gehaald. Verdrietig

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:02

oh jeetje! hopen dat ze maar weer snel beter word! wens je paardje maar veel beterschap van mij! Vriendjes zijn?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:30

Zou het niet een of ander virus zijn? Je moet jezelf niet zomaar de schuld geven, het kan vanalles zijn, en mijn paard blijft ook gewoon op de wei.

Maar het is altijd een naar gezicht als je paard ziek is, je bent zo machteloos... beterschap.

Paardenfan52
Berichten: 70
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:56

verleden week vrijdag halde mijn dochter haar paard uit het land zag ze dat die lekker in zijn vel zat ..ook snot en hoesten.. en hebben voor de zeker heid de da gebelt heeft medicijnen gegeven . en moesten het maar in de gaten krijgen dat die geen verhoging krijgt ..maar gelukkig bleeft het rond de 37.5.. en mag snachts niet meer op het land. moet hem s,avonds weer binnen zetten
ook met die storm heb ik hem binnen gehouden..
mag nu weer het land op

Paardenfan52
Berichten: 70
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:57

verleden week vrijdag halde mijn dochter haar paard uit het land zag ze dat die lekker in zijn vel zat ..ook snot en hoesten.. en hebben voor de zeker heid de da gebelt heeft medicijnen gegeven . en moesten het maar in de gaten krijgen dat die geen verhoging krijgt ..maar gelukkig bleeft het rond de 37.5.. en mag snachts niet meer op het land. moet hem s,avonds weer binnen zetten
ook met die storm heb ik hem binnen gehouden..
mag nu weer het land op

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:53

vervelend zeg... hoe is het nu met haar?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 17:35

Vanochtend is de DA geweest omdat de toestand van Norita en haar vriendin alleen maar slechter werd. Eten en drinken wou niet meer en de klieren waren vreselijk opgezet. Ze hadden allebei een temp. rond 39.5.
De DA denkt dat het vorm van acute bronchitis is. Hij heeft een spuit gegeven voor verlaging van de koorts, en 1 om de pijn te verzachten.
Ze moet nu dagelijks een flinke portie medicijnen ´slikken´en dit 2 weken lang.
Ze moet nu ook dag en nacht het land op Lachen Dit wou ik altijd graag maar was daar niet mogelijk. Nu wel voor eventjes dan, Norita was vanmiddag gelukkig al iets opgeknapt. Wel is ze in deze twee dagen tijd fors afgevallen, het lijkt nu een beetje op een zakje botten...wel heel zielig.