Razend!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57918
Geregistreerd: 24-02-04

Razend!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 23:32

ik ben zoooo razend!!!!

niet normaal.
pharaon heeft weer eens gesteigert:
ei helpt niet
longe helpt niet
kap helpt niet
afstraffen helpt niet!

ik ben het kotsbeu!
ik heb geweend van pijn. hij klapte bijna achterover. ik val. met mijn rug op een steen(tje) dat er lag. voor het eerst in mijn leven heb ik geschreeuwd van pijn!!!!

ik haat hem!!!! uit het diepste van mijn hart.
heb alles nagekeken. geen enkele reden. geen gevoelige plekken op de rug.

mijnheer blijft vrolijk door steigeren.

ik weet niet wat ik moet doen. kwaad zijn, huilen. lachen!!!

Morgen gaat mijn moeder hem volledig nakijken. blijft ie het doen laten we de veearts komen. heb op zijn rug overal gedrukt. geen reactie, geen platliggende oren. geen trillend vel. geen sjottende benen. niets!

waarom doet ie het toch Verdrietig Verdrietig heb geweent in stal. toen kwam ie heel lief snuiven in mijn nek.

het is hem geraden dat ie pijn heeft!!!! of dat ie een hele goede reden heeft. want zo kan het echt niet Boos!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:33

mocht de da niets vinden, dan zou ik hem naar een proffesionele africhtingsstal brengen om hem opnieuw te laten inrijden...

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:35

missnynke schreef:
mocht de da niets vinden, dan zou ik hem naar een proffesionele africhtingsstal brengen om hem opnieuw te laten inrijden...


mijn idee ook

Ayasha
Blogger

Berichten: 57918
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 23:35

die wat daar aan wil beginnen. nou veel succes.
ik heb de moed niet meer om der op te kruipen Verdrietig.
probeer het morgen nog één keer als mama niets vind. val ik weer zo. tja. Dan hopen dat de DA iet vind waarom hij het doet

*heb net wat met mam besproken: als mama niets vind geven we hem een paar dagen rust. of alleen aan de longe. moest hij dan wat aan zijn mond hebben. of wat geforceert zijn. kan dat genezen (ik dacht aan een weekje op wei en heel af en toe wat stappen ofzo?)
als hij het daarna nog doet laten we de DA komen. wat denken jullie? is dat een goede oplossing of niet?*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:08

Ik denk, nu gelijk een DA laten komen.....
Als hij echt pijn heeft is het ook niet eerlijk tegenover hem om hiermee door te blijven gaan. Dus niet zelf eindeloos blijven dokteren maar gewoon even grondig na laten kijken door iemand die er voor geleerd heeft.

Is het niets lichamelijks dan idd naar een africhtingsstal brengen en daarna goed les met hem nemen. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik lees dat je problemen met hem hebt....

Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:11

Erg vervelend zon steigeraar maar meestal is er toch wel een reden voor te vinden, of het is echt aangeleerd gedrag, en dan zou ik inderdaad een prof aan de gang laten om het af te leren anders gebeuren er straks echt ongelukken.

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:43

Ik denk dat je of naar een heropvoedingscursus (volgens mij bestaat er wel zoiets )moet sturen. En anders misschien kan je er over nadenken om het te verkopen als je hem echt haat?? Verward En als je hem de teugels wat losser laat (geen druk op zijn mond) gaat ie dan nog steeds omhoog. Of gaat ie harder en harder lopen zoja misschien kan je hem dan een beetje laten lopen (diep in het zadel zitten en dan maar een beetje laten lopen) Dit is niet de oplossing maar zo kan je er misschien meer achterkomen wat er met hem is. (als je dit al geprobeerd hebt wil ik graag de uitkomst hiervan weten) Wat voor bitje heb je eigenlijk?? En heb je al zijn hoofdstel gecontroleerd, zit zijn bitje niet te strak in zijn mondhoeken, (ook even proberen als je druk geeft met je teugels (als je ernaast staat) doet ie zijn mond open?? Pfff je moet maar kijken of je het probeerdt het zijn maar wat tips wat ik vindt het zo banketstaaf.........
En als je wat probeerdt of al hebt geprobeerd moet je maar even vertellen hoe hij reageerde

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 01:48

hoe lijkt het met je zadel wat niet past?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 08:00

je moet niet zelf in je eentje blijven tobben (met je moeder) . dan wordt het van kwaad tot erger. De oplossingen die hierboven zijn beschreven lijken me heel handig, ik zou er wat mee doen

Z1+1

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:50

hoi.

ik weet presies hoe jij je voelt ik heb presies hetzlede met mijn pony gehad .
dat kwam gewoon door het karater allen mijn insturctrise kon er maar op rijden en ook allen maar stijgeren en dan echt acheer over vallen op het aanbeeld van de hoefsmid en dan nog vrolijk weg rennen met dikke wonden en sneen.
ze had en bloeduitstorting en gingen naar de fysio ...
maar naar 6 x wou ze de tariler ook niet meer op.....
dan ga je een x aanpakken maar echt nooit ze wou niet meer en we hadden al so veel ongelukken gehad mijn moeder was het zo zat...
ze was al 3 x over de omheinign gesprongen van 1.40 van houd echt dan bijna de snel weg oplopen!
ze had het gehad.
ze is nu nqaqr mijn instructrise en die gata haar weer helemaal goed maken en dan ga ze weg!
het word gevaarlijk zo!!!
het is een sport maar ja doet het wel voor de lol ondhoud dat altijd wel!
ik hoop dat je er uit komt!!!
kijk veder alles heel goed na .

sucses ermee!!!
groetjes ellen en loonie

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Rinthoron

Berichten: 113
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:53

Misschien zit er een wervel verkeerd. dat kan heel erg pijn gaan doen!

Steed, mijn superhaf!! :D
Rust zacht lieve Toots

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:14

Ik ga met Richtje mee.
Maar ik kan me voorstellen hoe frustrerend het is, hopelijk gaat het snel beter!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:21

he gatsie wat vervelend.

Ik zou ook niet wachten maar gelijkd e dierenarts laten komen, de dierenarts weet waar hij kijken moet, en als hij echt pijn in zijn rug heeft of zo, kan het ook best zijn dat alleen drukken de pijngrens neit overschrijd, dat dat pas gebeurd bij veel druk (jou gewicht)

Misschien licht het ook wel niet aan hem, heeft hij geen pijn in zijn rug, maar past het zadel niet, zit hem aan eht zadel iets dwars....

hoe dan ook ik zou toch de dierenarts laten komen.. veel suc6

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:32

Mijn aanbod staat nog steeds, ik wil best eens langskomen om te helpen.
Eventueel breng ik mijn zadeltjes wel mee om eens te passen. Mijn pony is 1.10 en scheelt ook qua bouw niet zoveel met jou pony.

c_alsemgeest

Berichten: 20628
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:32

meteen even de DA erbij... en als er geen lichamelijke klachten zijn heel goed nadenken wat je wil (en wat bv financieel mogelijk is).
Africhtings stal, extra lessen, iemand (zoals Marreke aangeboden heeft) die wil helpen en eventueel even wil heropvoeden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu met je handen in het haar zit... iig veel succes ermee

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:36

Pharaon is een shetlander, toch ?
Ik heb al vaker over je problemen gelezen en ik denk dat het hoogste tijd is om er echt werk van te maken.
De dierenarts is een eerste stap, ik zou hem helemaal na laten kijken.
Verder is een goed passend zadel ook erg belangrijk.
En natuurlijk ook of het qua combinatie/gewicht allemaal wel kan, laat eens door iemand met "verstand van paarden" beoordelen of het verantwoord is om op deze shet te rijden.
Normaal gesproken kan een shet behoorlijk wat gewicht aan, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, al dan niet beinvloed door andere factoren.
Kortom: niet verder tobben en professionele hulp zoeken.
Veel sterkte en succes !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:35

Pharaon is volgens mij een Welsh, Oscar Haha!
Maar indd, het wordt tijd er nu écht wat gedaan wordt..
Laat de DA hem controleren, is er niks te vinden, ga dan professionele hulp zoeken.. Denk dat dat de kortste klap is.

Nadir

Berichten: 12711
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:58

Zoals al eerder gezegt, snel een DA er bij halen...
Snap eigenlijk ook niet waarom je dat niet eerder gedaan hebt... Lips are sealed
Hoop voor je dat het opgelost wordt...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:03

maar als er een wervel verkeerd zit dan voelt ie dat tog als je op zijn rug drukt Verward als je paard geen enkele reactie vertoont bij het drukken op zijn rug en dan zit er een wervel verkeerd Verward

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:29

Amethyst schreef:
Pharaon is volgens mij een Welsh, Oscar Haha!


Sorry Bloos!
'k Meende te weten dat het een kleine pony was, dat is blijkbaar het enige wat klopt aan mijn veronderstelling Knipoog
Vervang "shetje" even door "welshje" en dan is m'n verhaaltje weer up-to-date !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

c_alsemgeest

Berichten: 20628
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 01:49

Oscar schreef:
Sorry Bloos!
'k Meende te weten dat het een kleine pony was, dat is blijkbaar het enige wat klopt aan mijn veronderstelling Knipoog
Vervang "shetje" even door "welshje" en dan is m'n verhaaltje weer up-to-date !


hehe en verander dan meteen het gedeelte over het gewicht dat ze aankunnen Schijnheilig

Maar alle goede tips heb je nu al gehad denk ik Knipoog DA en anders proff. hulp Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:26

DA laten komen en als het niets medisch is, goede instructie zoeken.. niet zelf blijven aanmodderen want daar los je niks mee op.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:05

Zou eerst een goed les nemen en er goed op letten dat je hem niet in de mond zit. Ik zag in je profiel dat het een welshje is, die zijn vaak erg gevoelig. Succes met les.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:53

Pharagirlke??? Verward

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:58

Idd sluit me aan bij wat de anderen zeggen.
Toch maar goed dat je Pharaon niet hebt leren steigeren (kan me je topic over dat je hem wilde leren steigeren op commando nog goed herinneren Knipoog)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Besje, gerlindie, Larislaatje, MaanNaam, MerV15, shaddy82, Vecar, vierhoef, xPearl en 139 bezoekers