hindernishoogte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

hindernishoogte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:10

ik vraag me al een tijdje af wat nu precies de hindernishoogte is bij paarden en pony's (wedstrijden).

dus:
Pony's : B, L, M, Z, ZZ (ben ik nog iets vergeten?)

paarden: IDEM.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:12

Volgens mij zijn hier al meerdere topics over geweest.. Heb je de zoekfunctie al geprobeert?

Let love shine so bright

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:14

ja, maar zonder enige zoekresultaten.. Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:15

Er zijn idd al meerdere topics over geweest maar kan het even snel voor je opnoemen:

Paarden:
B = 100cm
L = 110cm
M = 120cm
Z = 130 cm
ZZ = 135 cm

Pony's: (gaat per categorie 10cm omhoog/omlaag, onderstaand is categorie D)
B = 80cm
L = 90 cm
M = 100cm
Z = 110 cm
ZZ = 115 cm

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:17

chantal_cs schreef:
Er zijn idd al meerdere topics over geweest maar kan het even snel voor je opnoemen:

Paarden:
B = 100cm
L = 110cm
M = 120cm
Z = 130 cm
ZZ = 135 cm

Pony's: (gaat per categorie 10cm omhoog/omlaag, onderstaand is categorie D)
B = 80cm
L = 90 cm
M = 100cm
Z = 110 cm
ZZ = 115 cm



Bij pony's gaat het toch per catagorie 10 cm omhoog Verward


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:18

Ja ik had even een typfoutje... sorry.. had het alweer snel verbeterd!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:19

Ja maar als je nou voor een C pony zou willen weten zou je het dus van deze hoogtes af moeten halen. Ik denk dat ze dat bedoeld...

Let love shine so bright

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:22

Voor een C pony moet je van de hoogtes voor D pony's die ik hierboven neer heb gezet 10 cm afhalen, dan krijg je dus:
B = 70cm
L = 80cm
M = 90cm
Z = 100cm

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:24

het valt opzich nog mee ik had het zelf al hoger verwacht en zeker van de paarden Lachen
maar bedankt voor de reacties, ik denk dat ik het nu snap *LOL*

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:27

Handig hè, dat ze gewoon 10 cm erbij doen en af trekken elke keer. Makkelijk rekenen. *LOL* Wel jammer als je net binnen een bep. categorie valt, ik moet met de Apeldoornse tegen D én E pony's opboksen met springen met mijn 140 cm grote ijslander. Wel groen is er dan, dus ik hoef maar 70 cm. Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:30

ja ik weet eigenlijk nog steeds niet of ik een D of E pony heb.. ze zit tussen de 1.48 meter en 1.50 meter lijkt mij een D.
maar vaak hoor ik ook mensen zeggen ohw ja dat is zeker een E Verward

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:35

Als je pony tussen de 1,48 en 1,50 zit heb je wss een E, een E pony zit tussen de volgende maten:
> 148 cm. en < 157 cm

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:36

Nou, ik denk dat het ook per 10 cm gaat maar weet niet zeker, denk het wel. Dan is het nét een E-pony, mijne is nl nét een D-pony met zijn 1.40 m, de grens ligt dan bij 1.37, ik denk dat de grens naar E dus ook bij 1.47 ligt... Dat is altijd wel balen, iig dat vond ik wel, dan moet je tegen alle grotere opboksen. Ik moet dus tegen D én E springen... Maarja, het gaat toch niet om het winnen, onze eerste officiële wedstrijd samen. Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:37

okee, dan.
maar is best raar dat als ze 3 keer is gemeten dat ze dan 3 verschillende maten heeft.

eerste keer meten: 1.48 meter
tweede keer meten: 1.50 meter
derde keer meten: 1.47 meter

Verward ja en wie moet je uiteindleijk geloven ??

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:39

Roskur schreef:
Nou, ik denk dat het ook per 10 cm gaat maar weet niet zeker, denk het wel. Dan is het nét een E-pony, mijne is nl nét een D-pony met zijn 1.40 m, de grens ligt dan bij 1.37, ik denk dat de grens naar E dus ook bij 1.47 ligt... Dat is altijd wel balen, iig dat vond ik wel, dan moet je tegen alle grotere opboksen. Ik moet dus tegen D én E springen... Maarja, het gaat toch niet om het winnen, onze eerste officiële wedstrijd samen. Haha!



daar heb je inderdaad gelijk in. mij pony heeft er een handje vol van om dwars door de hindernis heen te crossen. maar soms springt ze ook weer echt de sterren van de hemel en spring ik hoogtes met haar die ik nooit eerder heb gesprongen, maar als ze weer eens een bui heeft gaat ze stilstaan en met 1 been over de hindernis.... en verder krijg je haar echt niet, dat is dus de hindernis onder haar afbouwen haar weghalen en de hindernis weer opbouwen... Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:40

Welke staat geregistreerd in het paspoort? Of staan ze op deze volgorde geregistreerd?

Als ze zo zijn geregistreerd is ze dus een D, want de laatste meting wijst 1,47m aan!
Hoe oud is je pony?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:41

mijn pony is nu 7 jaar.
ze heeft geen paspoort (nog niet, ivm geldgebrek)
ze is ook helemaal papierloos, al weet ik wel wie haar opa is maar geen vader.. (DNA, heeft alleen gegevens van neron neergezet en niet van de vader Verward)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:44

Cow_horse schreef:
okee, dan.
maar is best raar dat als ze 3 keer is gemeten dat ze dan 3 verschillende maten heeft.

eerste keer meten: 1.48 meter
tweede keer meten: 1.50 meter
derde keer meten: 1.47 meter

Verward ja en wie moet je uiteindleijk geloven ??



nog een keer meten!!
(misschien zijn de maaten anders omdat ze toen op dat moment niet bekapt was denk ik)


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:44

Dan zou ze volgend jaar voor de laatste keer nog gemeten moeten worden.
Als je dit jaar nog officiele wedstrijden wilt gaan starten, moet je je pony voordat je een startkaart aanvraagd dus nog laten chippen en laten meten (en dan volgend jaar nog een keer voor het laatst meten) alleen de meetresultaten die in het paspoort staan gelden.

Dus de meetresultaten die je hier boven hebt geschreven gelden niet, ze geven je wel een indruk je pony zal dus net nog een D of net een E zijn.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 16:47

gechipt is ze al wel.. dat heb ik gelijk laten doen toen ik haar kocht..
ik zit er wel over te denken om eens in de zoveel tijd een springwedstrijdje mee te pakken.. maar aangezien ik over 5 maanden 18 wordt zou ik dus tussen de paarden moeten gaan starten...
(en denk niet dat ik dat ga redden)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:00

Wat ga je dan niet redden? Met een D/E pony mag je gewoon tussen de paarden starten!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:02

Cow_horse"]
daar heb je inderdaad gelijk in. mij pony heeft er een handje vol van om dwars door de hindernis heen te crossen. maar soms springt ze ook weer echt de sterren van de hemel en spring ik hoogtes met haar die ik nooit eerder heb gesprongen, maar als ze weer eens een bui heeft gaat ze stilstaan en met 1 been over de hindernis.... en verder krijg je haar echt niet, dat is dus de hindernis onder haar afbouwen haar weghalen en de hindernis weer opbouwen... Scheve mond
[/quote]

De mijne áls hij al weigert (niet zo vaak, soms met 'enge' sprongen bijv. ins en outs, maar dan kan ik ook niet coördineren, ik ben er al een keer afgevallen omdat hij scheef ging uit zichzelf en ik niet kon bijsturen doordat we meteen door moesten, nieteens zijn schuld Nagelbijten / Gniffelen) dan gaat hij gewoon stappen!! Hij tilt been op, *ohh hij is te hoog ik kan er niet overheen* maar blijft doorstappen en dan gooit hij dus de gehele hindernis om. Maar ik denk dat met veel oefening hij dit niet doet tijdens onze wedstrijd, tenslotte doet hij dit maar heeel weinig en hij doet ook altijd extra z'n best als hij merkt dat het een wedstrijd is!! Haha!

[quote="Devica schreef:
nog een keer meten!!
(misschien zijn de maaten anders omdat ze toen op dat moment niet bekapt was denk ik)


Haha, dan moet je hem wel meten als hij bekapt is en 147 cm is... Scheelt weer 10 cm springen... Knipoog En ben je de hoogste van je categorie!!

Huh...? Moet je vanaf je 18e tussen de paarden starten?? Verward Dat wist ik niet! Ik wordt volgend jaar april al 18 en mijn ijsje is 140 cm, mag ik uberhaupt wel met hem dressuur enzo rijden dan nog?? Anders moet ik voortaan alleen nog endurance en ijslander rijden. Wel jammer, ik had gehoopt toch springen met hem te kunnen. Wat gemeen zeg, na je 18e naar de paarden. Ik ga maar extra genieten van de Apeldoornse dit jaar dan.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:03

Roskur schreef:
Haha, dan moet je hem wel meten als hij bekapt is en 147 cm is... Scheelt weer 10 cm springen... Knipoog En ben je de hoogste van je categorie!!

Huh...? Moet je vanaf je 18e tussen de paarden starten?? Verward Dat wist ik niet! Ik wordt volgend jaar april al 18 en mijn ijsje is 140 cm, mag ik uberhaupt wel met hem dressuur enzo rijden dan nog?? Anders moet ik voortaan alleen nog endurance en ijslander rijden. Wel jammer, ik had gehoopt toch springen met hem te kunnen. Wat gemeen zeg, na je 18e naar de paarden. Ik ga maar extra genieten van de Apeldoornse dit jaar dan.


In het jaar dat je 18 wordt mag je nog bij de pony's starten (jij mag dus dit jaar en volgend jaar nog pony's starten). Het jaar daarop kun je met je pony verder tussen de paarden.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:05


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:15

Hmm... Tja, ook het laatste jaar bij de ponyclub. Boos! Dus nog maar lekker van genieten dan en veel wedstrijden volgend jaar!! Was ik sowieso al van plan. En eentje endurance en veel ijslander en dan het jaar daarop vol voor de ijslander en endurance denk ik.

Goh, wel jammer, maarja gelukkig mag ik volgend jaar dan nog wel meedoen!! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers