tips voor losrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

tips voor losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 14:02

Morgen heb ik een onderlinge wedstrijd op de manege. Ik rij dan een L1 proef. Er is echter ook nog een ander meisje dat op "mijn" paard rijdt. Ze rijdt heel kort voor mij. Als zij klaar is heb ik na het opstijgen ed. nog zo'n 10 minuten om zelf nog even los te rijden. Op zich heeft het paard dus al een proef gelopen en is dan al los. Wat voor oefeningen kan ik dan het beste nog even rijden? De dingen die moeilijk zijn? Of juist niet? En welke gangen enzo. Op zich heb ik haar gister nog gereden, dus ik hoef op zich niet aan het paard te "wennen" ofzo.

horse_girl

Berichten: 1272
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:07

Ik zou even goede overgangen rijden, even stap, draf, galop. En een stukkje wijken misschien of dingen die dat paard moeilijk vindt. Voor de rest niet veel meer aan doen denk ik.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:15

Veel overgangen en slangevoltes, voltes openen/sluiten.
Op die manier krijg je het paard goed aan het been en lekker soepel door zijn lijf.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:23

Gewoon rijden zoals je normaal ook doet. Aangezien de pony al los is, zou ik eventjes aan kijken wat ik zou doen met losrijden wat betreft gangen. Is de pony al nat en moe, dan zou ik voornamelijk stappen, en net voor de proef wat draven en galoperen en wat wijken.

Succes!

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 15:25

Ja normaal weet ik wel wat ik zo'n beetje moet doen met losrijden. Maar dan ben ik of de eerste of zat er hele tijd tussen. Nu moeten we dus snel wisselen en heb ik daarna nog maar zo'n 10 minuutjes. Vandaar dat ik me afvroeg waar ik me dan het beste even op kan concentreren. Want de laatste paar minuten ga ik sowieso stappen.