sh*t, suikerziekte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

sh*t, suikerziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 13:25

hoi,
ik ben de laatste tijd steeds erg moe, ik werk in de kinderopvang en werk parttime(20-30 uur) 4 tot 5 dagen per week.Ondanks dat het een zeer drukke baan is, heb ik het er wel naar mn zin, dus stress kan het volgens mij niet zijn. Steeds uit het werk ben ik erg moe.
Ook heb ik de laatste tijd steeds honger, ik ben vrij zwaar en wil niet steeds zoetigheid eten, en matig eten, maar het lijtk wel op ik steeds honger blijf houden. Ik drink dan 1 of 2 van die halve liter-spa flesjes leeg, eet wat (bijvoorbeeld vanochtend al 6 broodjes), maar ik blijf honger houden.
Ook 's avonds als ik op bed lig, dan ben ik hartstikke moe maar kan niet slapen, omdat ik nog zo'n honger heb dat het gewoon vervelend voelt.
Ik heb een keer een suikerziekte test gedaan, gewoon voor de lol met iemand die zelf suikerziekte had en zelf zon testapparaat had. Op dat moment had ik een heel lage bloedsuikerspiegel.

Op dit moment voel ik me erg verrot, ik moest van de week 2x rond zes uur opstaan en ik heb dan altijd last van mn buik, vaak gaat dat nna een dag wel weer over, maar ik heb er nu nog steeds last van, heb ook hoofdpijn, ben chaggerijnich en misselijk. 2 korte nachten geslapen dus en vannacht weer heel slecht geslapen, was uit eten geweest met collegas en kon de slaap niet vatten door honger en een vervelende mug die me wou prikken en dan nog eens een onverklaarbaar rothumeur. ben toen beneden op de bank gaan liggen en voel toen wel in slaap, tot 6 uur geslapen.(4 uurtjes dus, ondanks dat ik bekaf was)

Huilen ik zit nu te janken, ik voel me gewoon zo rot, ik vraag me af wat er met me is, wil mn vriend er ook niet mee lastig vallen want die werkt deze week zon 40-50 uur, dus die heeft pas echt reden om moe te zijn....maar voelde me vannacht wel schuldig dat ik op de bank ging slapen ipv naast hem (onze relatie is verder gelukkig prima hoor Knipoog)

ik heb een vreselijke hekel aan dokters, ga er het liefst niet heen.
Maar ik zat te denken dat moeheid en steeds honger hebben toch wel symptomen zijn van suikerziekte.....

sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat iemand goede raad voor me heeft.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:29

Dat kan indd suikerziekte zijn.
Maar het zou ook net zo goed gewoon stress (ook al zeg je van niet) kunnen zijn, of nog wat anders.
Als ik jou was zou ik wel even naar de huisarts gaan. Dan weet je waar je aan toe bent.
Sterkte!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:32

Het lijkt wel op suikerziekte,
zou echt wel even naar HA gaan, dan weet je wat je hebt.. Sterkte Ach gut

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:37

Kan ook hypoglykemie zijn. Dat moet je allen wel een bepaald dieet hebbe, want je mag dan geen suiker hebben.

Kan ook zijn dat je Candida hebt. De dokter kan dat alleen niet bepalen, dat moet je bij een alternatieve arts laten bepalen. Zelf heb ik dat ook. Was ook altijd moe, last van mijn buik en hoe meer ik at, hoe meer honger ik kreeg.

Ik moest toen op een suiker en gistloos dieet. Was de eerste 2 weken erg moeilijk, maar voelde me daarna zoveel beter.

Dat dieet houdt in dat je geen eten mag met suikers en gisten. Je mag dus geen brood, witte pasta en rijst, wel aardappelen. Geen snoep. Geen limonade, wel light. Geen varkensvlees, wel kip en rundvlees. Geen kaas, kunnen schimmels in zitten. Geen pinda's, pindakaas, pistachenoten. Ook geen kant en klaarmaaltijden.

Ik zou het wel aan je dokter voorleggen. Sommige dokters doen er wat mee. Andere niet, want het is nogal nieuw. Anders zou ik naar een alternatief arts gaan, als de dokter natuurlijk niets kan vinden.

Dat is dus wel het belangrijkst. Eerst dingen uit laten sluiten en daarna het alteratieve circuit in. Maar ik wil alleen even meegeven dat het niet ernstig hoeft te zijn.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:07

kan idd suiker zijn maar ook een langzame schildklier
dat was het bij een vriendin van me

maak gewoon een afspraak bij je huisarts
dan kun je in ieder geval laten onderzoeken wat het is

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 15:47

draumpje schreef:
kan idd suiker zijn maar ook een langzame schildklier
dat was het bij een vriendin van me

maak gewoon een afspraak bij je huisarts
dan kun je in ieder geval laten onderzoeken wat het is


wordt je daar ook moe en hongerig van?

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:52

kun je niet nog es naar die vriendin gaan en die test overdoen?
aners ik zou toch es een bezoekje brengen naar de huisarts
je hoort de laatste tijd ook veel van pfeiffer
best es naar de huisarts gaan, pfeiffer bv kan genezen worden, maar als je te lang wacht komt het ongeneeslijk, dus beter voorkomen dan genezen!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 15:54

een collega van mij heeft dat sinds een paar maanden, toen zij het kreeg waren mijn klieren ook opgezet, maar omdat toen ineens iedereen het had (ik wilde geen naaper zijn) en vanwege mijn hekel aan dokters, heb ik me toen niet laten testen.
de bulten zijn nu allang weer weg.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:24

nou hier de mening van een diabeet zelf:

moeheid kan teken zijn van te hoge suikers maar daar komt dan nog vaak veel dorst etc bij kijken, honger niet echt hoor.

je bloed testen op een apparaatje van een vriendin kan geen kwaad maar de waardes die voor haar goed zijn hoeven ook voor jou niet goed te zijn, zo had ik laatst iemand geprikt en die zat op 6,4 is een perfecte suiker terwijlde arts zei dat dat voor een niet diabeet toch te hoog is.


mijn advies is dan ook om wel naar een arts te gaan dan weet je gelijk hoe en wat!

succes

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:30

Idd, naar de arts gaan, door zelf te gissen weet je nog niks...
Een arts kan uitsluitsel geven van een aantal dingen... door o.a. bloedprikken

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:22

hongergevoel hoort inderdaad bij hypoglykemie, heb het zelf ook gehad. Ik heb me ontzettend vaak zitten te testen op suiker, zowel bij de dokter als thuis (handig als je moeder een testapparaatje in huis heeft) en elke keer was het goed. Zit je dan....... Totdat ik ook naar een homeopaat ging, herkende veel erin en hij heeft me er vanaf geholpen. Net als van andere klachten die er mee in verband zaten. Waar mijn reguliere arts mij niet mee kon helpen.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:34

Ga gewoon naar de dokter! Daar is hij voor!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:54

Ik kan dat honger erhaal eerlijk gezegd niet plaatsen bij suikerziekte, dorst en moeheid wel. Ga nou maar gewoon even naar de HA, hiermee door blijven lopen lijkt me ook niet gezond.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:11

missnynke schreef:
wordt je daar ook moe en hongerig van?


jep , die vriendin van me is door die schildklier een 15 kilo aangekomen
altijd honger
heel vaak moe(om 8 uur al naar bed)

zij had het ook snel koud
door bloedtest zijn ze toen achter die langzaam werkende schildklier gekomen
nu krijgt ze medicijnen en gaat het al een heel stuk beter

ik zou echt even naar de HA gaan ,
het kan vanalles zijn , deze twee dingen (diabetes en schildklier) zijn opties
maar beide dingen zijn goed te behandelen
schildklier door een tijdje medicijnen te slikken en vaak blijft de schildklier dan zelf goed werken
en diabetes is heel goed mee te leven doormiddel van tabletten (en soms ook injecties)

maar als je maar weet wat het is, dan kun je er tenminste ook iets mee doen en een bloedtestje is zo gedaan

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:12

Tessebes schreef:
Ik kan dat honger erhaal eerlijk gezegd niet plaatsen bij suikerziekte, dorst en moeheid wel. Ga nou maar gewoon even naar de HA, hiermee door blijven lopen lijkt me ook niet gezond.


hongerig idd niet echt een symptoom van , wel is het zo dat als je zwaarder bent je meer risico loopt op