ik wil een paard hoe pak ik dat aan???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
milkshake
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: schoonheeten gem. raalte

ik wil een paard hoe pak ik dat aan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 10:31

hoooi
ik wil maar alte graag een paard maar dat mag niet van mijn ouders ruimte is geen probleem wij en stal genoeg maar het mag niet Ach gut ik wil graag weten hoeveel ik nodig ben voor een paard kosten dan he en tips om mijn ouders over te halen

xxx milkshake

school is the dark site of life
gelukkig is er vakantie en
zijn er paarden anders zou het zo'n donkere boel worden


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:36

Tja...als het niet mag dan houd het op zolang je nog afhankelijk bent van je ouders.
Ik heb pas sinds mijn 20 ste een eigen pony...zelfs 2 nu. Toen pas kon ik het zelf betalen zonder hulp van mijn ouders én had ik er ook de tijd voor

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:38

Als je ouders je niet steunen kun je er beter niet aan beginnen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:43

Ik weet niet hoe oud je bent, of je bijvoorbeeld zelf kan werken om een deel te betalen.

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er al een hoop topics geweest zijn over wat de kosten voor een paard zijn.

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:54

Ik heb pas een paard gekocht toen ik een vaste baan had,en de kosten vallen altijd tegen.
En de kosten;als je uitgaat van ong. 300 euro in de maand,kom je aardig uit.Dat ligt er wel aan waar je je paard wil stallen.Misschien kom je er met 300 euro niet eens .

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:55

Ik heb geen tip voor je, het is mij namelijk ook niet gelukt.

Je suis Charlie.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:22

Aanschaf is niet zo erg, het onderhouden dat is het 2e.
Kijk wat je verdient per maand en kijk of je er een paard van kan onderhouden?? En anders: niet doen...

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:25

je kun beter een verzorgpony zoeken, dan heb je de lusten en niet de lasten (geen dure kosten die je zonder goed inkomen niet kunt betalen, je hoeft er niet elke dag minstens 2x heen, je kunt gewoon op vakantie, je zit niet met onderhoud land/stal, dierenarstkosten, hoefsmit ed.)

dus veel meer lol met een verzorgpony dan een eigen pony! op marktplaats bij dieren kun je een zoeken

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:41

Ik ben het helemaal met missnynke eens!!
En als je ouders dan zien hoe goed het gaat gaan ze misschien wel twijfelen over een eigen pony Knipoog

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:49

Hoe oud ben je?
Ik was 14 toen ik mijn eigen pony kreeg en op dat moment zou ik het met alleen mijn krantenwijkje echt niet gered hebben hoor , daar heb je toch echt je ouders voor nodig.
Nu ik 17 ben en tot nu toe nog fulltime op school zat, zou ik het ook niet redden zonder mijn ouders
Het lijkt zooo makkelijk, maar pas erop hoor, het valt tegen,al weegt het bij mij echt niet op tegen de plezier die ik heb van Tiffany Lovers

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:53

Zolang je ouders niet willen kun je er idd niet aan beginnen, want ik ben er vrijwel zeker van dat jij dat in je eentje niet kan betalen. Waarom willen je ouders geen paard, weet je dat? Is het omdat ze denken dat jij er niet verantwoordelijk genoeg voor bent, dat ze geen zin hebben om er veel geld aan uit te geven, dat ze gewoon nie graag paarden zien...
Je kan natuurlijk altijd proberen door je ouders te overhalen met smeekbeden en beloftes(waar je je uiteraard dan aan houdt) maar zolang zij niet willen is het jammer. Dan kan je beter een verzorgpaardje zoeken, weinig of geen kosten en toch veel plezier Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:58

Ben het met xKatleentjex eens Lachen

Als het niet mag van je ouders, begin er niet aan. Misschien is een eigen paard gewoon wel te duur voor ze.
Zoek gewoon een verzorgpony, of vraag of je op de manege mee mag helpen.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:12

wel jammer dat je het niet mag terwijl je een wei en stal heb.. daar hoort gewoon een paard in lijkt me.. ik zeur ook al jaren om een paard, en ben uiteindelijk aan 3 verzorgpaarden gekomen en nu hoorde ik dus dat ik (in okt) als alles goed is een EIGEN PAARD krijg Haha!:D:D:D:D ik kan niet wachten!!! nog veel succes om je ouders over te halen!

Lindatjuhhh

Berichten: 118
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:13

Als je je ouders niet achter je hebt staan zou ik er niet aan beginnen. Ik mocht het ook nooit, maar nu heb ik er zelfs 2 (ben inmiddels al 4 jaar uit huis)

Mijn fotografie hobby klik hier

milkshake
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: schoonheeten gem. raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 15:08

bedankt iedereen voor de tips weten jullie eigenlijk ook nog site's voor de prijzen van paarden spullen en dergelijke ik ben 14 en ik ga na 2 vwo duzz ik heb nog geen (bij) baantje duszz dat kan nog moeilijk worden volgens jullie maar toch bedankt alvast.

school is the dark site of life
gelukkig is er vakantie en
zijn er paarden anders zou het zo'n donkere boel worden

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:55

Hey,
Wij(m'n zus en ik) wilden ook altijd super graag een pony, maar m'n ouders zagen dat ook niet zo zitten, mn moeder leek het wel heel leuk want zij wou vroeger ook atlijd een paard maar mochtdat ook niet en m'n pa wou t niet omdat het hem niks aan leek en het te duur was(dacht ie:P). Toen hebben we de afspraak gemaakt om eerst een verzorgpony te nemen(nemen klinkt wat raar, maar we konden een mooie deal met m'n oom doen, dat wij de pony thuis kregen en dat wij er dan op pasten). Dat ging zo goed en we waren zo enthousiast dat we een jaar later een eigen pony kregen. Ik bleef doorrijden op de shet en mn zus ging op onze eigen, nu hadden we beide n pony!:D We reden altidj met z'n 2en en vonden het geweldig. Maar toen werd de shet te klein voor mij en toen ben ik op een Fries gaan rijden(ook van m'n oom). M'n zusje nam de shet over en m'n zus ging wedstrijd rijden, ik zou ook wedstrijd op m rijden, maar op een gegeven moment raaakte ze kreupel, dus wij foto's maken en toen bleek dat ze hoefkatrol had(m'n zus mocht net dubbel L met haar starten en ze had daarvoor er nog nooit last van gehad). Maar ook ik wou graag wedstrijd rijden en aangezien die Fries niet zo'n topper was, wou ik ook een eigen pony(een pony voor mezelf). Dus ik op zoek en toen vondne we Kim, en die eigenaar van haar had nog veel meer pony's(fokt namelijk met New-Foresters) en die had ook nog wel 1 waar m'n zus op mocht rijden. Zo haddne we beide een nieuewe pony. M'n zusje is toen overgegaan naar de oude pony van m'n zus en ik, en wij reden dus op de 2 nieuwen(waarvan we dus 1 gekocht hadden: die van mij). Maar m'n zusje was niet enthousiast genoeg, dus die pony hebben we vorig jaar naar Rome verkcoht als recreatiepony. We reden ook beide wedstrijden(m'n zus en ik), maar mn zus ik er dit jaar mee gestopt en ik stop eind dit jaar met de pony omdat ik dan over ga op de paarden.
Mijn ouders vinden het nu wel duur(gelukkig mogen ze gratis bij onze buren: neef en nicht, staan, anders was het niet te doen geweest) maar ze vinden het wel super leuk! Ook gaat mn vader nu graag met me op wedstrijd. Maar wij moesten ze dus eerst wel laten zien dat we een pony kondne verzorgen, en toen kregen we pas zelf 1. Misschien kun jij ook voor een tijdje eerst een verzorgpony nemen en je ouders dan overhalen(misschien met het paardenvirus aansteken:P) om een eigen pony/paard te nemen!! Haha!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:50

Ik denk dat je een paard krijgt zodra je ouders er zeker van zijn, dat je er blijft komen, ook al zijn er geen andere meiden ect. waar je gezzellig meej kunt kletsen.
Verder moet je wel weten dat je er elke ochtend vroeg uit moet om hem te voeren, en buiten te zetten, elke dag z`n stal uit moet mesten(ookal vriest het),en hem niet een dag vergeten, omdat hij dan zielig en alleen in z`n stal staat.
Kwa kosten; je kiest zelf uit hoe luxe je je paard maakt.
Een paard hoeft niet duur te zijn, maar een pony is meestal wel goedkoper Lachen hangt ook van je eisen af ect.
Dan komen er nog de jaarlijkse kosten bij, (oftewel de maandelijkse kosten) denk hierbij maar aan de wormenkuren, ziekte spuiten (tegen influenza enzo) het chippen als dat nog niet gedaan is.
Ook eens in de 3,4,5 maanden moet je hoefsmid komen, daar heb je ook nogal verschillende kosten aan Lachen
Denk maar tussen de 20 en de 80 euro, hangt nartuurlijk van je hoefsmid zelf af, en of je hem speciaal moet laten beslaan, en ijzers.
Dan nog alle dingen die die zal slopen, en dingen die toch wel eens vervangen moeten worden, of kwijt raken, denk hierbij maar aan borstels dekens halsters touwen. Ook moet je nartuurlijk het hooi en stro niet vergeten. Dat is meestal niet duur, maar je hebt wel veel nodig.ook dan nog te bedenken dat sommige balen slecht zijn, of schimmelen(wat denk ik niet gebeurt) dus die gooi je weg.
Je moet nartuurlijk ook een zadel en hoofdstel kopen, ahngt ervanaf hoe duur je het koopt he.
Naja, dusse, als je duur hooi, en duur stro koopt, en hem een dure deken geeft, duurhalster ect, kost het je een fortuin om hem te onder houden, maar met een goedkope deken is hij net zo warm als met een dure Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:11

Van mijn ouders mag ik ook een paardje (weet eigenlijk ook niet waarom... Verward ) aanschaf van veulentje of shet kan ik wel betalen, heb ook baantje en ik heb een jaar lang een paardje verzorgd, het liefst wil ik ook weer elke week bezig zijn met paarden en dan wel hetzelfde paardje...

En ik begin elke dag meer te twijfelen of ik ooit voor mijn 60e een paardje zal hebben...

Morgen.
...

Glorie.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:12

hard sparen!

milkshake
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: schoonheeten gem. raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 13:05

hard sparen! dat kan ik zelf ook wel verzinnen maar toch bedankt

school is the dark site of life
gelukkig is er vakantie en
zijn er paarden anders zou het zo'n donkere boel worden

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:32

Aanschaf en spullen lukt je denk ik wel alleen.
Maar dan? Dierenarts, hoefsmid, voer etc. Dat red je gewoon niet zonder ouders.
Als je zelf een wei hebt, moet je ook nog eens 2 paarden kopen. Een paard kan je NIET alleen houden!
Hier zijn trouwens al vreselijk veel topics over. Gebruik dus even de zoekfunctie. Maar dat hebben er geloof ik al meer gezegd. Knipoog

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:09

als je 14 bent kan je beter even wachten en eventueel een verzorgpaard nemen. Een eigen paard neemt veel verantwoordelijkheid met zich mee. Als je dan geen ouders hebt die niet echt een paardengek zijn, zullen zij niet snappen dat je er elke dag heen moet of dat je weer spullen nodig hebt.

toen ik 18 was heb ik Mirk gekocht van het geld wat ik bij elkaar verdiend had. Ik ga naar school en ik betaal alles voor hem zelf.

:){


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Serena_Milco, Trendiction en 35 bezoekers