Volgende week wedstrijd, veiligheidscap, cap of hoedje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Volgende week wedstrijd, veiligheidscap, cap of hoedje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 11:40

Hey,
Volgende week zondag ga ik sinds lange tijd weer een wedstrijd starten, gewoon bij ons op de manege, wel officieel, in de B. Maar nu zit ik te twijfelen wat ik op mijn hoofd zal zetten! Ik heb een veiligheidscap (zo'n soort Casco, maar dan van Horka), een gewone engelse, dus niet veiligheids, en een hoedje. Ik weet dat er een aantal mensen in de B met hoedje gaan starten, dat is hier heel normaal, maar ik heb eigenlijk al zoiets van, nee geen hoedje. Maar welke cap dan, of toch wel met hoedje, want dat staat wel mooi. Mijn paard is heel braaf en in een vertrouwde omgeving, dus hij zal niet snel raar gaan doen of zo. Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt, Danielle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 13:54

veiligheidscap.
ik zou daar niet eens over na hoeven denken. ik heb ook een cap, veiligheidshelm en een hoedje. maar voor ik weer in de Z1 rijd komt er bij mij geen hoedje op mijn hoofd. ze lachen je allemaal spontaan uit hier in het zuiden als je in de b/l/m1 een hoedje opzet.

en voor de veiligheid kies ik gewoon een veiligheidshelm

groetjes [naam]

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 13:57

Tsjaa,

Je moet gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt. Ik reed in de B ook gewoon met hoedje, maar als je dat nog niet wilt zet je toch gewoon je cappie op? Ik zou dan mijn gewone cap opzetten, ik heb ook zo'n veiligheidsding maar die staat me dus echt voor geen meter en op wedstrijd vind ik het wel leuk als het er een beetje aardig uitziet. Maar dat geld dus voor mij, ik vind het ook nooit gek als anderen wel met zo'n casco rijden. Ik denk tenminste dat je nog wel met een gewone mag toch?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:14

ik zou zelf nog geen hoedje opzetten, ik vind dat persoonlijk de indruk geven dat je eigenlijk al Z had moeten zijn Haha! , maar toch maar 'even' nog de B meepakt.

gewoon een veiligheidscap op je koppie.. ook tijdens wedstrijden kan je vallen, dus altijd wel zo veilig.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 17:54

gewoon een cap ligt eraan welke je fijner vind.
hoedje doen ze hier ongeveer vanaf de M1

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 17:59

kies toch wat het veiligst is en neem de veiligheidscap.
Veiligheid staat immers voorop hoor.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:14

Je moet opzetten waar jij jezelf het prettigst bij voelt. Lekkere dooddoener maar het gaat er uiteindelijk om dat jij je zelfverzekerd voelt, dan zul je dat ook eerder uitstralen.

Als dat met een hoedje is, gewoon met een hoedje.
Laat iedereen maar lekker kletsen, die hoedjes discussie is hier al tig keer gevoerd......

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 20:06

Ik zou niet je 'gewone' cap opzetten. Die zijn alweer bijna uit. Ik zou denk ik die veiligheidshelm opzetten, maar als jij je bij het hoedje beter voelt moet je dat doen. Die gewone cap is net niet mooi én net niet veilig Haha!

June_oud
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 23:20

Als ik jou was zou ik gewoon voor de veiligheidscap gaan. Een hoedje staat natuurlijk wel heel mooi, maar ik vind dat persoonlijk iets wat bij de Z hoort.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 00:15

Ach, ik ben al zo aan die veiligheidscaps gewend dat ik het mij niet eens meer opvalt als iemand er wedstrijd mee rijdt. Bij ons rijden er dan ook heel veel met zo'n ding.

En ik heb er nog nooit een jurylid een opmerking over horen maken, hoor!
Hooguit in het positieve.