Trailer niet aangekoppeld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Trailer niet aangekoppeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 22:09

Help, mijn vader is een beetje gek aan t worden geloof ik.

Hij had het erover, dat ie me wel naar concours kon brengen, daar de trailer afkoppelen (met paard erin!!) en me dan later weer ophalen. Volgens hem was zo'n trailer juist stabieler als ie met zn neuswiel op de grond, en verder gewoon ontkoppeld stond.
Ik verklaarde hem voor complete idioot, nou is t ook wel een echte paardenleek, maar een trailer is geen caravan!!!
Kunnen jullie mijn mening even bevestigen, dan laat ik t m even lezen want hij zei 'Zet maar op Bokt! Dan zal je zien dat ik gelijk heb...'
Dusss Tong uitsteken

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:15

Als het voorste wiel uit gedraaid staat zou hij wel horizontaal en stabiel(er) moeten staan, maar of zo'n wieltje dat gewicht kan houden Verward

Sorry, ben toch geneigd het eens te zijn met je vader.

- Offline -


inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:20

Volgens mij als je paard dan uit de trailer stapt dan kiepert hij toch om?
Ik zou de auto er gewoon voor laten. Dat geeft naar mijn idee meer stevigheid als een losse trailer.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:25

Nee Inka, je trailer heeft ook nog een (steunwieltje), wat een caravan ook heeft. Dat kan dus niet omkiepen, want dat wieltje moet je wel uitdraaien. Dus het kan wel en is ook wel stabiel, maar ik vraag me meer af of zo'n wieltje dat gewicht kan houden.

- Offline -

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:26

Dat snap ik , maar aan de achter kant zit toch niks?

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:29

Ah op die manier. Hummzz, tja daar steunt het meeste gewicht niet. En de wielen zitten in het midden iets meer naar achter. Dan moet het paard wel héél erg gek gaan doen, wilt het die kant om kiepen. En ik neem aan dat ze toch vast staan met hun hoofd. Theoretisch zou dat wel kunnen. Met een gevaarlijk/moeilijk paard zou ik dat dan ook niet doen. Ik zou een trailer zelf niet afkoppelen op die manier. Als je 'm weer aankoppeld zul je eerst het paard er weer uitmoeten halen, vanwege het gewicht. Maar het zou denk ik wel kunnen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-06-04 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:29

Hij kiept naar achteren tenzij je steunen aan de achterkant hebt.

Niet doen dus.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:33

Als een paard uit de trailer stapt dan zie je de trailer altijd iets naar achter kiepen. Dat word dan tegen gehouden door de auto. Als de trailer los staat heb je, volgens mij, grote kans dat de trailer iets gaat kiepen. Hij zal niet helemaal om donderen denk ik, maar dat risico zou ik niet willen nemen.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:32

Een trailer mag je NOOIT!!!!!! afkoppelen met paard erin.... Het paard hoeft maar iets te ver naar links of naar rechts en naar voren te hangen en hij kukkelt om!!!! Het wiel aan de voor kant houdt dat echt niet... Dus voor je vader... Niet doen!!!!

Bevalt prima in duitsland...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 01:13

Ik zou het ook never nooit niet doen. Gegarandeert dat hij naar achteren kiept wanneer jij je paard van de klep probeert te laten lopen.

Paps van Concorde: naar mijn mening niet doen, straks durft dat beest de trailer niet meer in omdat hij werd aangevallen erdoor! Haha!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 07:06

ik heb ooit een trailer om zien kiepen met een paard erin, was echt verschrikkelijk, echt niet doen dus!

Z1+1

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:32

Het lijkt me niet zo'n goed plan. Kun je je paard daar niet stallen?

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:02

Niet doen inderdaad!! Aan een caravan zitten ook voor niets steunpootjes die je ut moet draaien. Ik heb trouwens wel eens ergens gelezen dat er ook trailers zijn met steunpootjes. Van Ifor Williams volgens mij, maar als je niet zo'n trailer hebt: gewoon lekker de auto ervoor laten staan!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:08

ik zou de trailer ook niet afkoppelen.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:18

NEEE dat kan echt niet!!! als er gewicht komt op de achterkant klapt ie zo naar boven!!
Bij sommige trailers heb je van die steuntjes achter die je zeg maar zoals een caravan naar beneden kan draaien/ klappen... dan zou het kunnen maar anders niet hoor!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:20

Bij de handelstallen waar ik vroeger liep deden we niet anders,
2 kalkzandsteen blokken er onder en het ging altijd vlekkeloos.
Mijn manier is het echter niet.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:35

Sjuimpje schreef:
2 kalkzandsteen blokken er onder en het ging altijd vlekkeloos.
Mijn manier is het echter niet.


Dan kan hij inderdaad niet achterover kiepen. Ik zou alleen zelf wel erg bang zijn dat de blokken het net niet houden, of net een beetje schuin staan of wat dan ook...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:35

Niet doen zonder een vorm van steun aan de achterkant, dat is echt vragen om ongelukken. Is niet alleen link voor je paard, ook voor jou is het niet safe.
Heb je geen andere auto met trekhaak die er op de parkeerplaats voor kan als je vader de auto nodig heeft? Een Fiat Panda met trekhaak is in principe al voldoende om er even voor te staan, als je maar niet hoeft te rijden en de trailer goed op de rem zet.

Nulla tenaci invia est via

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:41

Nooit een paard in een afgekoppelde trailer laten staan! Zo'n trailer staat niet stabiel. Ga zelf maar eens met zijn tweeën achterop de trailer staan als hij niet aangekoppeld is, dan kantelt hij ook echt wel wat achterover! (en een paard weegt 500 tot 700 kilo Schijnheilig )
Stabiliseren met blokken kan wel, maar daar kan hij toch ook vanaf schieten als je paard erg druk doet lijkt mij.
Kun je niet met twee auto's heen en dat je vader de auto er voor laat staan en met de andere terug gaat?
Of een stal huren daar op het terrein of heel dicht in de buurt?

Kan me heel goed vootstellen dat je vader geen zi heeft om zijn hele dag kwijt te zijn daar, maar je paard in een losse trailer lijkt me echt niet een verstandige oplossing...
Succes!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 14:53

Ik doe dat ook echt niet! (En als ik zeg 'dat gebeurt niet' als het over mn paard gaat, dan kan ie op zn kop gaan staan, maar dan gebeurt het ook écht niet. Hij geloofde me alleen niet helemaal, dus hij had zoiets van zet maar op bokt.)
Margreet: Da's wel een goeie!!
Ik heb nu nog geen auto, maar wordt waarschijnlijk een clio'tje of iets dergelijks. Als mn pa me dan kan brengen kan ik mooi met mn eigen auto, en al mn troep achterin gooien. Dat zou op zich wel kunnen.
Nu kan ik voorlopig met iemand meeliften, maar als t n x niet kan moet je toch wat he.
Blokken eronder doe ik echt niet, ik moet er toch niet aan denken dat die trailer eraf schiet als mijn lieve kleine pismerrietje gaat staat stuiteren.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:15

Ik heb laatst nog een paar uur staan te worstelen met een paard wat niet laden wilde.

"Ja, hij was een keer nogal geschrokken, de trailer was gekiept"

Ik met overslaande stem van verbazing en schrik:
"Ha'je 'm niet aangekoppelt dan??"

"Nee, moet dat dan?"

Ja dus.

Bij endurancewedstrijden in de buurt neemt m'n vader de auto wel eens mee, maar dan staan er alleen spullen in de trailer. Ik huur dan een stal of neem een prikpaddock mee om Rowan in te zetten.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:25

Nou precies wat sjuimpje zegt je ziet genoeg mensen die het idd wel doen...
Of ik het zelf zou doen Verward geen idee..

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:26

pearl_tje schreef:
Nou precies wat sjuimpje zegt je ziet genoeg mensen die het idd wel doen...
Of ik het zelf zou doen Verward geen idee..


Nou, ik wist het wel... Nooit van mijn leven...

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:39

Alleen als je een trailer hebt met van die pootjes aan de achterkant die je kan laten zakken kan het wel. Anders is het net een wip-wap..... (ook al eens gedaan.... maar dan per ongeluk. Mijn broer en ik verschilden van mening over wat het betekend om de auto voor de trailer te zetten)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:14

Het lijkt mij niet goed voor het neuswiel van je trailer... maar buiten dat... hij lijkt me doodeng... heb het nooit geprobeert hoor, maar het idee dat hij om kan kieperen zodra je je paard in of uitlaad... brrr moet er niet aan denken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jane808, Trendiction en 38 bezoekers