Vraagje: navigatie systeem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Vraagje: navigatie systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 19:01

Een vraagje over een navigatie systeem. Volgens mij is dit niet echt de oficieele naam, maar julie begrijpen wel wat voor ding ik bedoel Haha!

Aangezien mijn moeder helemaal flipt als ze verkeerd rijd, willen wij met haar verjaardag , haar een navigatiesysteem cadeau doen.

Het hoeft geen ingewikkelde te zijn. Gewoon een met radio, en die zegt waar je heen moet. Met die kleine kaartjes enzo is niet nodig.
En graag rond de 200 euro.

Dus waar moet je op lettten tijdens het aanschaffen van een navigatie systeem, en hebben julie nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:04

Ik denk dat je het voor 200 euro niet red hoor.
De laatste keer dat ik keen was de meest efficiente toch nog 3000 euro.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:05

Met 200 red je het echt niet! Voor 800 weet ik nog wel een tweedehands Becker navigatiesysteem te koop (special edition nog wel!), maar voor 200 red je het echt niet, zeker geen nieuwe!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:11

Dat gaat inderdaad niet lukken voor 200 euro.
Ze maken nu reclame voor dat apparaat van TomTom ( www.tomtom.nl ), die zit toch ook op bijna 800 euro.

Ik werk als chauffeur en heb wel eens gereden met een systeem van VDO Dayton, maar ik vond het niet echt wat. Was wel handig om naar de plaats toe te rijden, maar in de binnenstad vond ik het voor geen meter werken.

Voor 200 euro kun je wel een nieuw stratenboek en een goede wegenkaart (zo'n boekjes met tabbladen is handig) kopen, hou je nog geld over ook Tong uitsteken

Er zijn geloof ook wel dingetjes te koop dat je een PDA als navigatiesysteem kunt gebruiken, maar dan moet je wel zo'n ding hebben...

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:26

Voor een eurootje of zes, zevenhonderd moet het tegenwoordig al lukken. Jij bedoelt gewoon zo'n ding dat op de plaats van de autoradio komt en die je ook als autoradio kunt gebruiken? Die geven een eenvoudig pijltje en gesproken tekst aan. VDO dayton heeft goed werkende systemen.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:29

Margreet schreef:

heb wel eens gereden met een systeem van VDO Dayton, maar ik vond het niet echt wat. Was wel handig om naar de plaats toe te rijden, maar in de binnenstad vond ik het voor geen meter werken.





Hahaa, lees ik nu pas. Ik heb eigenlijk wel goede ervaringen met VDO! Maar goed, ieder zijn eigen mening he! Het mooie vindt ik ook dat je geen schermpje hebt, maar lekker simpel als radio met een pijltje en gesproken route.
Is denk ik ook een stuk minder diefstal gevoelig!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:36

Op dit moment gooien ze die PDA dingen met het oude Tom Tom softwareprogramma in de aanbieding als zoete broodjes, voor rond de 300 euro. Zelfs het Kruidvat had hem vorige week in de folder.

Reden is inderdaad dat TomTom een nieuw ding op de markt heeft gebracht, de TomTomGo. En eerlijk is eerlijk, dat ding is gaaf. Ik heb hem in mijn auto zitten en het brengt me overal, ook in binnensteden, super. Het mooie is dat je hem van de ene in de andere auto kan overzetten, wat erg handig is als je meerdere auto's gebruikt in het gezin. Maar je kan hem dus ook zonder gezeur of overbouwen weer gebruiken als je je auto verkoopt.

Ik vind het een mooi compact en goedwerkend apparaatje, kost 799 euro.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:52

Dat er een goede cd rom bij zit, zo'n nieuw mogelijke versie.
Het makkelijkste is als de cd rom ook te vernieuwen is.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 20:06

Okeej, de 200 euro vergeten we maar... Tong uitsteken. Ik geloof dat ik die bij een kennis in de auto heb gezien VDO Dayton. Die vond ik ook wel handig, radio, stem en pijltje... Maar waar kan ik vinden hoe duur die is?

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:10

maartjuh schreef:
Okeej, de 200 euro vergeten we maar... Tong uitsteken. Ik geloof dat ik die bij een kennis in de auto heb gezien VDO Dayton. Die vond ik ook wel handig, radio, stem en pijltje... Maar waar kan ik vinden hoe duur die is?



Je hebt toch internet??

Maar je kunt ook eens bij bijvoorbeeld halfords kunnen gaan kijken. Ga een beetje vergelijken op internet, daar zijn vast sites voor! Ben ik niet zo handig in....

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 20:17


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:18

Ik heb de nieuwst pioneer geizen en dat was echt Wow! . Als je hem aanzet komt het schermpje eruit en gaat rechtop staan. Hij werkt op dvd en je kan er dus ook gewoon een dvd op afspelen -met zeer knap beelscherm. Het scherm is toutch (hoe schrijf je dat in godsnaam Verward )-screen en de route zie je echt als routekaartje in de door jou gewenste schaal, kortom echt iets waar ik hebberig van wordt. Maar zoiets zal je wel niet bedoelen als kado Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:18

Ik heb de nieuwst pioneer gezien en dat was echt Wow! . Als je hem aanzet komt het schermpje eruit en gaat rechtop staan. Hij werkt op dvd en je kan er dus ook gewoon een dvd op afspelen -met zeer knap beelscherm. Het scherm is toutch (hoe schrijf je dat in godsnaam Verward )-screen en de route zie je echt als routekaartje in de door jou gewenste schaal, kortom echt iets waar ik hebberig van wordt. Maar zoiets zal je wel niet bedoelen als kado Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:26

astridh schreef:
Ik heb de nieuwst pioneer geizen en dat was echt Wow! . Als je hem aanzet komt het schermpje eruit en gaat rechtop staan. Hij werkt op dvd en je kan er dus ook gewoon een dvd op afspelen -met zeer knap beelscherm. Het scherm is toutch (hoe schrijf je dat in godsnaam Verward )-screen en de route zie je echt als routekaartje in de door jou gewenste schaal, kortom echt iets waar ik hebberig van wordt. Maar zoiets zal je wel niet bedoelen als kado Haha!


Mijn vader heeft die. Dat is echt een waanzinnig ding. *LOL* OK dan!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:08

Ik heb een PDA inclusief GPS navigatiesysteem, werkt perfect! 450 euro voor betaald een paar maandjes geleden Lachen. Zo'n duur inbouw ding is nergens voor nodig Lachen. Deze kan je ook nog eens mooi voor andere dingen gebruiken OK dan!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:13

Maar met zo'n pda ding moet je toch eerst je route downloaden op de computer ? Of was dat wat anders ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:13

Ik vind die PDA dingen persoonlijk flut. Geef mij maar een goed kwaliteits product wat ik kan inbouwen. OK dan!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 11:26

astridh schreef:
Ik heb de nieuwst pioneer gezien en dat was echt Wow! . Als je hem aanzet komt het schermpje eruit en gaat rechtop staan. Hij werkt op dvd en je kan er dus ook gewoon een dvd op afspelen -met zeer knap beelscherm. Het scherm is toutch (hoe schrijf je dat in godsnaam Verward )-screen en de route zie je echt als routekaartje in de door jou gewenste schaal, kortom echt iets waar ik hebberig van wordt. Maar zoiets zal je wel niet bedoelen als kado Haha!


die lijkt me zeker wel gaaf! maar over die prijs zullen we het niet hebben Haha! Beetje TE duur

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:59


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:00

Dan kom je hier op uit:

Afbeelding

RDS Tuner/CD-combinatie, gelijktijdig navigeren en radio luisteren
Voorzien van TMC voor informatie over de verkeerssituatie op de Nederlandse wegen
Intelligente invoer van het reisdoel
Soft-take-in CD speler
Digitale ingang voor CD wisselaar
7 presets voor geluid
Neerklapbaar front, afneembaar
4x40 Watt
Past in standaard DIN-sleuf
Geïntegreerde Dynamic Navigation functie
Snelheids afhankelijke volumeregeling
Reiscomputerfuncties
8 Routemogelijkheden
9 Talen/21 stemmen
Intelligente invoer van het reisdoel
Inclusief Off Road functies
Directe toegang tot de lijst van opgeslagen bestemmingen of POI
Inclusief afstandsbediening, gps-antenne en Benelux CD-Rom
Inbouwprijs is exclusief eventueel benodigde hulpmaterialen

799 euri's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:09

Dan zou ik toch liever doorsparen voor iets wat er wat beter uitziet. Dit ziet eruit als zo'n kermis gevalletje.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:14

Het is van VDO en dat is goed spul! Ik vind persoonlijk deze dingen niets, op een PDA heb je qua route veel meer overzicht. Bovendien kan je die ook gebruiken als je niet in de auto zit om een route te bepalen en daarnaast als agenda en weet ik wat allemaal. Zo'n ding kan net zo snel stukgaan als een inbouwsysteem hoor Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:18

Sypheron schreef:
Het is van VDO en dat is goed spul! Ik vind persoonlijk deze dingen niets, op een PDA heb je qua route veel meer overzicht. Bovendien kan je die ook gebruiken als je niet in de auto zit om een route te bepalen en daarnaast als agenda en weet ik wat allemaal. Zo'n ding kan net zo snel stukgaan als een inbouwsysteem hoor Knipoog.


Toch is de kwaliteit aanzienlijk minder als dit.
Afbeelding

Het ziet er mooier uit (het oog wil ook wat) en de mogelijkheden zijn veel groter dan met VDO. VDO is leuk maar je moet niet te veel eisen stellen.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:41

Mijn vriend heeft ook een PDA met GPS erop. Wij zijn heel tevreden met het ding. We gebruiken ook de TomTom software, en wij hebben daar ook geen problemen mee. Deze koste geloof ik 600 euro een jaar geleden ongeveer.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 15:56

Sorane schreef:
Toch is de kwaliteit aanzienlijk minder als dit.
[image]

Het ziet er mooier uit (het oog wil ook wat) en de mogelijkheden zijn veel groter dan met VDO. VDO is leuk maar je moet niet te veel eisen stellen.



die is gaaaf!