Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:29

Ik vroeg me af of hier mensen volwassenenonderwijs hebben gevolgd (of volgen), havo, en hoe dat bevalt. Volg(d)en jullie de lessen 's avonds of overdag en wat zijn de voor- en nadelen?

Alvast bedankt!


juline

Berichten: 1804
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: breda

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:54

ik kan je een heel klein beetje helpen, heb de mavo gedaan als volwassenenonderwijs, vrienden van me het vwo. dit was gewoon overdag

Music doesn't lie. If there is something to be changed in this world, then it can only happen through music.

Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:55

Okee, en hoe beviel dat?

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:56

ik doe volwassen onderwijs, zit nu in havo 5.
kan je het zeker aanraden!
ik volg vier dagen in de week lessen, heb een volledig pakket.
Je wordt lekker vrij gelaten, er wordt niet op je vingers gekeken.
In principe is alles je eigen verantwoordelijkheid en dat bevalt mij heel goed!

Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:57

Okee! Maar als er problemen zijn kan je wel gewoon bij iemand aankloppen?

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:59

ja dat natuurlijk wel!
je hebt gewoon een mentor.
Maar, ik bedoel, als je niet op komt dagen, moet je dat zelf weten.
Zelfde verhaal met opdrachten maken enzo.
Geen nablijven en strafwerk gedoe in ieder geval

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:00

Jep meldt zich! K heb 7 jaar lang gymnasium gedaan, 1 x blijven zitten en daarna gezakt. Wilde toch een HBO opleiding doen dus k doe nu mn profielvakken (sk, wisk en natk) op de VAVO en dan havo. Krijg dan een havodiploma dus kan gewoon studeren.
K heb 4 x 3 uur les, 2 x op de ochtend en 2 x op de middag. Bevalt me prima! Je wordt bij ons op school errrg vrij gelaten, wat niet altijd even motiverend is, maar t is wel erg gezellig.
Wij krijgen geen klassikale uitleg, maar als je iets te vragen hebt loopt er vrijwel altijd een leraar (kan zijn dat ie even bezig met iemand anders) om het te vragen.

Bij ons wordt er wel een beetje gecontroleerd hoevaak je aanwezig bent. Vooral als je opleiding door de provincie wordt betaald, ben je er te weinig dan wordt dat stop gezet (en je moet 'redelijke' cijfers halen, dus wel een beetje je best doen).

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:01

om even op willemyntjee te reageren..
wij krijgen wel klassikale uitleg!

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:02

Ik doe de avondschool op het noorderpoort, havo5.
Bij mij bevalt het prima, ook al is het soms wel erg vermoeiend om 's avonds nog naar school te gaan. Ik werk 's ochtends en 's middags ook nog namelijk.
Hoeveel vakken ga je doen? Ik doe er 3 en zit nu per week 7,5 uur per week op school.
Ik heb gewoon een mentor en wat YankeeBoy zegt, je hebt inderdaad dat gedoe met strafwerk, nablijven niet.
Bij mijn school geldt er wel dat je maximaal 20% van de lessen mag missen anders mag je niet meedoen met de examens.

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:03

Denk dat dat inderdaad aan de school ligt waar je op zit. K vind t wel prettig, kan me aandacht er toch niet bij houden :p

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:05

mistery schreef:
Ik doe de avondschool op het noorderpoort, havo5.
Bij mij bevalt het prima, ook al is het soms wel erg vermoeiend om 's avonds nog naar school te gaan. Ik werk 's ochtends en 's middags ook nog namelijk.
Hoeveel vakken ga je doen? Ik doe er 3 en zit nu per week 7,5 uur per week op school.
Ik heb gewoon een mentor en wat YankeeBoy zegt, je hebt inderdaad dat gedoe met strafwerk, nablijven niet.
Bij mijn school geldt er wel dat je maximaal 20% van de lessen mag missen anders mag je niet meedoen met de examens.



wij hebben een regeling dat je 75% aanwezig moet zijn per vak
ben je er minder verlies je je herkansingsmogelijkheid voor dat vak(voro het komende tentamen, na die periode begint de telling opnieuw)

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:09

ik ben hier ook erg benieuwd naar. Ik wil ook graag mijn havo gaan halen.. Werken jullie ook gewoon en hoe zit dat als de provincie betaald?

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:11

K werk niet, woon samen met mn vriend en die werkt fulltime en krijg maandelijks geld van mn ouders en k heb 1 malig een toelage gehad van de IBgroep. Als je nog bij je oude school ingeschreven blijft staan, krijg je 100 euro pm ongeveer.
K weet alleen dat de provincie Friesland dit heeft, andere provincies weet k niet.

School rapporteert gewoon per kwartaal hoeveel je aanwezig bent en wat je cijfers zijn, als dit redelijk is blijven ze betalen anders niet.
Bij ons mag je voor een vak niets meer herkansen als je om wat voor reden dan ook een toets van dat vak hebt gemist, wel een gare regeling mja..

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:12

rienn,

jij kunt in alkmaar op het horizoncollege je havo halen, daar zit ik ook & daar zitten meer mensen uit Hoorn.
Om de gemeente te laten betalen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen, daar weet ik het fijne niet van.
Als je een volledig pakket doet, zul je niet veel verder komen dan een bijbaantje, omdat je wel vier of vijf dagen in de week naar school moet!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:19

YankeeBoy,

Had inderdaad al gelezen dat ik naar Alkmaar zou moeten.. Je bent na 1 jaar klaar, toch? Wel lastig, denk niet dat ik dan een volledig pakket zou kunnen nemen, moet mijn paarden ook gewoon blijven betalen.. 6 feb, zou ik naar de open dag in Hoorn gaan. Maar kan hier voor beter naar Alkmaar gaan?!

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.


Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:21

Ik heb besloten mijn HAVO via staatsexamens te halen. Voor twee vakken heb ik de cursus van de LOI aangeschaft, en voor de overige vakken hoop ik het te kunnen doen op oude kennis en veel lezen (vakken als geschiedenis zijn dat)

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:39

Knap van je Rock! Kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om tussen al die jonkies op school te zitten :) Maar t kost aardig wat discipline denk k.
@Rienn, bij ons kan je t ook over 2 jaar verdelen, dus de helft van je vakken t ene jaar en de rest t jaar erna.

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:45

Ik heb ook niet zoveel tijd om op school te zitten, aangezien ik dan geen kinderopvangtoeslag kan krijgen en dus geen opvang heb voor mijn kinderen ;) Dus ik leer vooral als die liggen te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:52

Ik zit momenteel in 4havo, via het ROC / volwassenenonderwijs. :)

/edit, hij verstuurde opeens? :+

Ik volg 5 dagen per week les (met hele rare uren:
Ma 3 uur (half 10 - half 3 op school)
Di 6 uur (half 9 - kwart voor 4 op school)
Wo 2 uur (kwart voor 11 - kwart voor 4 op school!!!! :( )
Do 6 uur (half 9 - 5 school)
Vrijdag 1 uur (half 2-half3)

Opzich bevalt het me best, alleen onze leraren werken totáál niet mee, + er zit echt veel 'uitschot' bij ons... :=

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:38

@Rock, ik vind het echt knap dat je het op deze maniet wilt proberen. Ik weet zeker dat dat mij niet zou lukken.. Hier is meer dan alleen discipline voor nodig..

@WillemYntJee, dus dat zou betekenen dat je dan geen hele dagen op school zit en je dus genoeg tijd over houdt om te werken?

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:15

Jep, dit is mijn rooster:
Ma: vrij
Di: kwart voor 9 - 12 uur
Woe: 1 uur - kwart over 4
Do: kwart voor 9 - 12 uur
Vrij: 1 uur - kwart over 4

Maar er wordt niet heel erg opgelet hoelaat je weg gaat, dus dat varieert bij ons ook wel aardig. Vooral op vrijdag gaan vaak mensen eerder weg. En inderdaad tijd genoeg om te werken! Ben nu ook op zoek naar een baantje :)

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:18

Ik heb vorig jaar m'n VWO op de vavo afgemaakt. Was namelijk gezakt en wou niet alles weer overnieuw doen.

Wij zaten met VMBO, Havo & Vwo bij elkaar en konden om uitleg/begeleiding vragen als we dat nodig hadden.
Ik ging altijd overdag naar school en had steedds per vak blokken van 3 uren.

Edit;

Ik zat net als Willemijntje op het Friesland College. Je hebt indd genoeg tijd voor een baantje er bij :)
Laatst bijgewerkt door roxiie op 01-02-09 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

Showtime_
Berichten: 4515
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:20

ik heb de havo op het roc gedaan ik vond het prima en heb het wel gehaald op die manier..

DONE AND DONE

Manonx

Berichten: 2048
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Spanbroek

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:24

Ik doe nu het vmbo op het VAVO, maar ik ben nog maar 16 ;)

ik begin elke dag om 1 uur, en ben op maandag en woensdag 4 uur uit, dinsdag en donderdag half 3, vrijdag vrij!

het bevalt mij wel, ik volg het nu in Alkmaar op het horizon college

                              Wat gebroken is kan je lijmen, en dat heelt misschien.
                              Maar het wordt nooit meer zoals vroeger,
                              want de barsten blijf je zien!

Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:50

Bedankt voor alle reacties! Ik hoorde net alleen van m'n moeder dat je alleen in je eigen regio het voor een normaal bedrag kan volgen, klopt dat? Ik wil namelijk gewoon in A'dam, maar val net buiten die regio. Zou dan in Zaandam moeten maar dat vind ik echt 3x niks. Weet iemand hoe dit zit?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers