mijn pony werd door de jury benoemd als....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

mijn pony werd door de jury benoemd als....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 19:06

HERTJE Verward echt..ik had een super proef gereden het ging zo lkkr ontspannen en me pony was hartstikke braaf...alleen de jury was niet ehelmaal tevreden over mijn pony..ze had totaal geen uitstraling en was niet van goede kwaliteit (vader Z springen+dresuur, moeder Z dressuur) en ze lijkt op een hertje Boos! echt ik vind dit nergens op slaan..wat vinden jullie nou hiervan?

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur


PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:14

Tja, smaken verschillen uiteraard. Maar een jurynhoort zich niet met het exterieur bezig te houden maar hoe de proef gereden wordt!!! Lachen

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:28

Dat mag een jury niet zeggen, dat moet je aangeven bij de KNHS. En ik denk dat je het je niet zo moet aantrekken hoor en wat de moeder of vader heeft gelopen heeft niets te maken met de kwaliteit van jou paardje zelf. en die uitstraling, die kan je niet toveren en waarschijnlijk heb je niet nog een keer een jury die zoiets zegt hoor! Dressuur is toch een jurysport, dus ik zou je er maar niet teveel van aantrekken want je kan toch niets aan de uitstraling doen. En als ze niet tevreden waren, pech dan, volgende keer beter! Succes!

Ik heb heeel veel spullen te koop door verkoop van mijn paard, oa lamsvellen onderlegger, prestige borsttuig, dekens, dekjes, etc. bieden vanaf 1 euro tot morgen-of dinsdagavond! viewtopic.php?f=63&t=789738&start=25

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:34

Ik vind dat een jury dit niet kan zeggen en zoals alexandra15 ook zegt, volgens mij mag de jury dat niet eens zeggen. Maar ja dat weet ik niet helemaal zeker, ben alweer een tijdje uit de wedstrijden... Maar als ik jou was zou ik er niks van aantrekken, ik heb net even in je profiel gekeken en ik vind het een erg leuke pony en er zullen er meerdere met mij eens zijn. Och ja volgende keer beter, misschien was de jury niet echt vrolijk die dag. Dat is ook het gemene van de dressuur, het is gewoon een jury die het beoordeeld en vaak heb ik het idee dat de jury al hogere punten geeft bij pony's/paarden die al bij het naar binnen komen van de ring er al helemaal uitstralen. Maar ja oliebol happens, dan zou je moeten gaan springen, dat is uiteindelijk een stuk eerlijker...

Maar nogmaals je hebt een erg leuke pony. Niks van aantrekken en lekker doorgaan.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:39

nee dat mag de jury inderdaad niet zeggen, maar wat had je voor punten dan?

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:28

Dat de ouders zo goed zijn zegt niets Lachen
Ik vind het belachelijk dat de jury dit zegt. Mogen ze eigenlijk niet zeggen!
Misschien vinden ze hem wat iel. Maar dat kan komen dat ie niet zo goed in de bespiering zit?
Tsja een paard kan de jury altijd niet aanstaan ofzo maar omdat zo te zeggen is altijdwel een beetje stom..... ( om het zachtuitt e drukken)

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:29

Ik keek net in je profiel en ik vind hem wel mooi Knipoog

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 20:56

allemaal bedankt dat jullie haar mooi vinden...ik trek me der niet veel van aan maar toch..ook ik blijf erbij dat je zoiets niet kan zeggen als jury. ik had 150 en 152 opzich niet eens zo erg maar het gaat om het idee dat het teleurstellend is als je een superproef hebt gereden en dan geen winstpuntje krijgt..

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:58

vind het erg banketstaaf om zoiets te zeggen en vind het niet kunnen ookal vind je dat, zeg je het nog niet
en heb in je profiel gekeken, maar het is dan wel een heel mooi hertje (lees: paard!)

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:01

jury's verschillen altijd... de 1 is aardig, de ander onaardig enz.... maar goed, wel een beetje laag om het te zeggen, ze kennen het paard verder niet....

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:13

Niks van aantrekken, hoe moeilijk het ook is. Jury is zelf een hert Haha!, ze ziet gewoon niet dat je nette proefjes reed. Als je haar nog een keer hebt, moet je gewoon proberen nog beter te rijden, zodat ze niet om het "hert" heenkan.
Succes!

PS. Ik vind hem ook leuk !

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 11:36

maar ja ik zet me er wel overheen..en ik ga gwoon nog harder me best doen! we zijn al zoveel vooruit gegaan...binnen een jaar in het L2 ze is nu net 6 jaar geworden enik heb haar zelf ingereden. we komen er wel (hoop ik)

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:29

Hee, reed je ook in de ochtend bij Mevr. Jansen? Of bij een ander? Ik heb je niet gezien. Abi is echt geen hert, ze lijkt er niet eens op! Het is een superpony! Stond dit onderaan je protecol ofzo? Echt heel vreemd...

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:45

heej astrid..ik reed 's ochtends met nevita bij mevr. Jansen en 's middags met Abi bij mevr. Verhoef..nee ik had gevraagd waarom ik geen winstpuntje had gekregen omdat ik zo lekker gereden had en toen zei ze dat het er niet uitzag en dat het geen goede kwaliteit pony was en dat ze op een hertje lijkt Verward

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:48

Ik vind het ook helemaal nergens op slaan! Boos! mijn lieve pony die een hertje wordt genoemd Boos! dan heet ze maar bambigail voortaan Tong uitsteken

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:52

jeetje wat dom.
waar hadden ze dat dan neergezet??

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:57

Wat vreemd.
Ik heb meteen even je profiel bekeken, maar zie niks vreemds.
Ik vind het een mooi rank en edel diertje.


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:57

nou ja zeg, een jury mag zoiets echt niet zeggen!

Heb trouwens net even in je profiel gekeken en vindt je pony helemaal niet op een 'hertje' lijken.... leuk beestje zelfs! Kan natuurlijk vanaf hier niet zien hoe haar gangen ed zijn maar een hertje.....

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:57

ik heb er verder geen verstad van, maar je pony lijkt zeker niet op een hert! En de jury zit daar niet om je af te kraken, maar om je tips te geven hoe je het volgende keer beter kan doen. Niet om je te vertellen dat je pony een hertje is.
en als het voor jouw gevoel toch goed gaat, wat heeft de jury dan nog te zeggen? aanvullingen misschien...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:10

hertjes kunnen goed springen Knipoog

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:37

Je blijft je verbazen over jury's.....ik zag in je profiel dat er veel arabisch bloed in je paardje zit,ook daar kunnen jury's op afknappen net zoals ze op schimmels kunnen....(hoor ik in de wandelgangen)
Ik vind je pony een pittig koppie hebben *LOL*
Suc6 en gewoon met je neus omhoog verder blijven rijden Knipoog

Carpe Diem

Kiki +13-04-05

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:47

ik vind ook, een jury moet je BEoordelen en niet VERoordelen.. zo is et tog?? en een jury mag zoiets helemaal niet zeggen. Maar wat nog het raarste is.. ik reed een jaar geleden ook met Abigail bij dezelfde jury en toen had ik 2 winstpunten en zei ze dat ik er wel zou komen met die pony omdat het een leuk beestje was enz. Raar tog?? Verward

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:09

Ik heb in je profiel gekeken ik vindt het een mooie sjieke pony. Spiertjes komen er door goed te trainen er zelf op. Je moet van iedere combinatie het positieve ook kunnen zien. Een paard met super gangwerk kan bijvoorbeeld een super uitgestrekte draf laten zien maar een paardje met minder gangwerk kan minder laten zien maar voor dat paardje is het wel weer heel goed.

NAAMBORDJE of SCHILDERIJ van je paard/pony/hond! Kijk even in mijn profiel of op mijn website:

http://anitaspaintings.webklik.nl


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:03

Ik vind het echt belachelijk, ik vind het een mooi paardje! Lachen En al helemaal geen hertje. Tong uitsteken Heb je wel vaker wedstrijden gereden met de pony en kreeg je toen wel positief commentaar? Dan ligt het misschien specifiek aan die jury...? Verward

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 22:20

allemaal bedantk voor de complimentjes..het was gewoon echt een hele rare jury en ze leek nog wel zo aardig maar ja joh..schijn bedriegt. maar in ieder geval ik rijd door en ik zal die jury is laten zien dat me pony het wel kan!

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun en 11 bezoekers