Laten jullie je eigen paard verzorgen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linny2

Berichten: 652
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: broek op langedijk/noord holland

Laten jullie je eigen paard verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 21:43

Ik vroeg me af of julliie je eigen paard laat verzorgen...
en als je dat doet waarom... tijd nood of omdat je verzorger heel goed rijd?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:49

Ik heb geen bijrijder meer, wil ik niet meer. Heel simpel: er is niemand die zo goed voor je paard is als jezelf. Niemand doet het in jouw ogen 'goed genoeg'. Dat is natuurlijk niet zo. Andere mensen doen het op een andere/eigen manier.

Ik heb geen bijrijder/verzorger omdat niemand het langer uithoudt dan een maand met Stan. Heb al genoeg verzorgers gehad en niemand zet door... Daarbij komt dat ik wedstrijden ben gestart en ik wil dat hij op MIJN manier gereden wordt, wanneer IK dat wil. Plus dat ik de wedstrijden hier in de regio zelf wil rijden. Genoeg redenen voor mij om alles dus lekker zelf te doen.

Een vriendin van mij (NoaC op bokt, staat ook bij mij op stal) doet Stanley nog weleens uitmesten o.i.d. als ik een keer geen tijd/zin heb, wat maar heel zelden is.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:17

nee, alleen in de vakanties door stalgenoten.
Ik kom zelf 7 dagen per week op stal, en kom ik een dag niet, tja, ze komt buiten, ze wordt binne gehaalt, krijgt der voer, schone stal, stalhouder houdt ze toch wel in de gaten...
Van een dag niet poetsen gaat ze niet dood Knipoog

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:17

Nope, ik zorg helemaal zelf ervoor. Eerst deed mijn vader alles 's morgens (water in de ton, in de wei, na 2 uur voeren, poep scheppen) en ik rijden + 's avonds hetzelfde als hij 's morgens. Tegenwoordig doet hij ze alleen in de wei 's morgens, ik doe de rest. Hij doet het alleen als ik bijvoorbeeld een dagje weg ben oid. Wat ook de afspraak was toen we paarden kregen, ik zou alles doen. Knipoog

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:19

Toen ik zelf nog bijrijder was dacht ik altijd dat als ik "later" een eigen paard had ik dan zeker een bijrijder zou nemen. Nu het dan eenmaal zo ver is en ik een eigen paard heb wil ik ineens geen bijrijder meer!!!

Daarbij is mijn paard nog maar 3 jaar. Ik heb er zelf pas een keertje opgezeten en wil alles heel rustig aan doen. Ik wil dus echt niet dat er iemand anders dan ik op haar rug klimt!

Het is ook zo dat goede bijrijdsters schaars zijn.... Ik zou het in de toekomst misschien wel handig vinden om een bijrijdster te hebben maar zie maar eens een goede te vinden!

Mijn paard staat ook in de wintermaanden overdag op het land. Ik spreek dan wel met een vriendin af dat we elkaars stallen een keer in de week uitmesten zodat je zelf een dagje "vrij"kan nemen.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:22

Voordat ik in januari mijn eigen paard kocht, reed ik altijd op paarden van anderen (als bijrijdster). Nu ik eindelijk een eigen paard heb, wil ik het ook helemaal zelf doen. Anders had ik net zo goed bijrijdster kunnen blijven. Alleen als ik op vakantie ga, zorgt er iemand anders voor.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:46

De enige die mijn paard buiten mij om verzorgd is mijn zus. Onze paarden lopen samen in de wei en staan samen in aparte boxen in een stal. Zij is de enige die op precies dezelfde wijze met mijn paard omgaat als ik. Ook rijd ze hem af en toe. Ze kent ook zijn gebruiksaanwijzing erg goed, dus kan me geen beter verzorger wensen dan haar.
Andersom doe ik het trouwens hetzelfde. Ook zorg ik voor haar paard als zij er een keer niet is.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:51

Ik heb wel een verzorgster voor 2 daagjes in de week....
dit doe ik omdat het een stukje rust geef in mijn prive,want met een fulltime baan kom je wel eens tijd tekort voor andere zaken,die regel ik dan op die 2 dagen en het "breekt" ook de sleur van het dagelijks leven.
mijn verzorgster doet het wel op "mijn manier" omdat ik dat ook echt zo wil en eigelijk als ware eis(zij kan daar gelukkig mee leven Bloos )
en ze rijdt 1 dag per week met mijn paard bij dezelfde instructeur als ik.
zelf geef ik haar ook eens in de zoveel tijd een soort en met van priveles om te zorgen dat we op 1 lijn blijven met elkaar.
dit gaat al meer als een jaar goed zo en ik kan haar door en door vertrouwen en we zijn ondertussen ook wel goede vriendinnen geworden OK dan!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 08:48

Ik heb een verzorgster voor 2 dagen in de week. Dat omdat ik op de 2 dagen tot laat werk en s'avonds ook nog mijn andere hobby uitoefen. ( veel sporten ) . Maar ik heb wel door gezocht naar een bijrijdster totdat ik er 1 gevonden had die het helemaal naar mijn zin doet. En ik ben moeilijk als het om me paardje gaat Haha! Maar het gaat al 1 jaar hartstikke goed en ik ben erg tevreden over haar.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 08:50

Ik wilde ook nooit een bijrijdster, toch heb ik nu een hele goede! Kwam een beetje zo doordat zij geen bijrijdpaard kon vinden hier en ik kende haar al via Bokt. Zou eerst voor een tijdje één dag per week worden, tegenwoordig komt ze wanneer het haar uitkomt en bevalt het mij ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:54

nee, ik heb geen bijrijder
Wil ik ook niet
kawa rijd veels te lekker omdat zelf te moeten missen Lachen

Verder ga ik zelf elke dag naar kawa toe, heb er geen behoefte aan om een dag over te slaan, want dan mis ik hem Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:58

ik zou ook nooit aan een bijrijder beginnen denk ik.
niks voor mij Haha!
Wel heb ik een hele lieve vriendin die ontzettend goed voor mijn meisjes zorg als ik niet kan.
In de winter hebben we een dagje geruild, zij doet mijn meisje een dag in de week erbij en ik haar paard 1 dag in de week erbij

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:07

ik heb wel mensen die af en toe op bud kruipen.
Is lekker juist, went bud eraan dat er ook nog andere mensen op z'n rug kunnen behalve ik Haha!
En ik heb het wel eens druk en dan is het lekker als je weet dat je paard goed verzorgd wordt.

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:09

Ik heb iemand die mijn shetlander verzorgt dit in eerste plaats omdat ik wegens medische redenen dit niet kan, toen ik nog een paard had reed zij daar ook mee, ik vond het helemaal niet zo erg.
Trouwens mss word ze ooit wel men schoonzusje. :d dus waarom moet je dat erg vinden.
Ik vind het alleen soms triest omdat ik hem nu momenteel zelf niet kan verzorgen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:22

Ik heb een bijrijdster, omdat ik een vorm van reuma heb. 's Zomers kan ik dus wel elke dag rijden, maar 's winters zou ze dan met fasen enkele weken stil staan. Gezien mijn paard toch best wat bloed in zich heeft, is dat geen slim plan. Zeker niet als je er daarna weer leuk en rustig op wilt stappen. Mijn bijrijdster rijdt zoveel mogelijk hetzelfde als ik. Vaak ben ik er ook gewoon bij als ze er is. Het gaat bij ons dus niet zozeer om niet willen, als om niet kunnen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:12

Ik heb geen bijrijdster of verzorgster momenteel. Heb het wel een paar keer geprobeert maar dat is telkens weer op niets uitgelopen. Momenteel zoek ik wel iemand die het leuk vind mee te gaan naar de wedstrijden en hem zo nu en dan eens te rijden indien ik echt weinig tijd heb... maar dat is dus niet een vaste verzorgster.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:16

Alleen als ik op vakantie ben dan laat ik iemand van stal voor hem zorgen.
Verder heb ik geen bijrijdster.

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:23

Ik kan mijn paarden niet laten verzorgen door een ander . Het is niet omdat ik mijn eigen stal heb of zo. Nee, ik vind dat niemand anders beter voor ze zorgen dan ik zelf. Klinkt misschien heel hypocriet maar zo voel ik dat zo. Mijn moeder doet nog wel eens 's avonds hun avond hooi en wat lekkers geven en nog ff buiten zetten. Maar dat doet ze alleen op advies van mij en ik ben zelf dan al geweest s'middags. Over 3 weken ga ik 1 week met vakantie en moet ik ze echt gaan over laten aan een goede vriendin. Ik geloof dat ik in die week afkick verschijnselen ga krijgen. Huilen Ik kan ze niet mee nemen. Mijn vader kan wel maar wil geen trailer met paarden erin rijden achter zijn bus. Boos! Maar ik ben wel toe aan vakantie dus het moet maar

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:19

ik heb ook bijrijders gehad... meer omdat ik zelf een schijtnek ben, en bv. niet durfde te springen en buitenrijden... en daarbij is een goede back up zeker niet verkeerd... Lachen

Nu heb ik geen bijrijdster meer... ik durf alles zelf, en een goede bijrijdster vinden is moeilijk, heel erg moeilijk....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:17

Ik heb een brijdster omdat ik ook weleens met mijn baan etc. erbij een dagje vrij wou, voor Par leek het me ook leuk.

Helaas vind Par het dus blijkbaar minder geslaagt als ik dacht...kreeg vandaag weer te horen dat ze meer beweging aan mijn bijrijdster geeft dan mijn bijrijdster aan haar Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:40

Nee, dat doe ik zelf. Als ik ziek ben, wil mijn vriend de paarden wel buiten- en binnenhalen, mesten en voeren, maar verder komt hij er niet aan.

Ik wilde wel een tijd lang een bijrijdster, maar nu ik zo aan het tobben ben met hem, wil ik hem alleen maar zelf doen. Slechts een selectief groepje mensen mag op Imker...

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:50

Ik heb een bijrijdster en ik ben er ontzettend blij mee! Vanwege omstandigheden ben ik zelf niet in staat hem dagelijks te verzorgen én te rijden. Vooral het laatste schoot er vaak bij in. Dat vond ik niet eerlijk tegenover het dier, en nu heb ik ook erg veel geluk dat ik zo'n goede match heb gevonden voor hem. Ik zie hem vooruit gaan en dat doet mij heel veel goed.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:13

Af en toe wel es een beetje makkelijk uitgevallen Cool

Onze paarden staan thuis en dan zijn paps en mams een hele voor de hand liggende optie Schijnheilig

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:10

Absoluut niet! Ik heb er ook niet eentje nodig. Het verzorgen doe ik samen met mijn vader, vooral in de winter zou ik het niet redden geloof ik, drie paarden heen en weer zeulen tussen stallen en weides, voeren, mesten en mijn full-time baan.
Maar ik hoef ook geen bijrijder.
Ik rijd ze zelf en als ik even geen tijd heb om te rijden, dan slaan ze maar een dagje over. Staan ze toch heerlijk op de wei Lachen