Goede doelen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Goede doelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 19:47

Ik ben zo eens benieuwd wie er hier aan goede doelen geeft. En aan welke! Hoeveel geven jullie hier aan uit?

Ik zelf geef altijd wat als ze aan de deur komen. Vroeger vijf gulden, tegenwoordig twee euro. Toch iets wat goedkoper is geworden sinds de komst van de Euro.... Haha!

Verder doneer ik elk jaar een bedrag aan het Diabetesfonds.

Volgens mij doneren een heleboel bokkers aan het Brookefonds! Ga ik ook doen. Goed doel! OK dan! Krijg je dan een knuffel ofzo kado? Tong uitsteken (is niet de reden hoor Haha! )

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:09

Yup, ook ik doneer aan Brooke Hospitel.

En natuurlijk ook geld geven aan mensen die aan de deur komen voor een goed doel!

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:13

Brooke Hospital

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:19

Ligt aan het doel.
Carnevals stichtingen/kerken sponsoren wij niet, maar wel diabetes, astma, kankerbestrijding enz.
En dan meestal 2 euro.
verder donateur van het wereld natuurfond, en van een paar van die fondsen die kinderen in oorlogsgebieden en 3e wereldlanden helpen.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:01

Als het voor een doel is waarmee je levens kunt redden: ja.
Als het voor de locale drumband is: nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:04

Warchild! OK dan! En natuurlijk de standaard dingen als astma, hart enz enz

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:32

ik ga mee met Ethelate.
Wij dan ook nog greenpeace doneren

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:04

Care en Amnesty
En verder idd af en toe wat bij een collecte

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:05

Aan de deur geven we aan alles wel. Mijn ouders geven daarnaast nog aan onwijs veel andere goeden doelen, door gewoon over te maken.
Zelf ben ik alleen lid van proefdiervrij. Binnenkort maar eens lid worden van brooks..

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:06

Bijna alle collectes krijgen zo weer zo 2 euro als ze aan de deur komen (tenzij ik het doel niet echt nuttig vind)

Verder grotere donaties varierend van 25 euro tot nog meer aan onder meer: Hartstichting, Reumafonds, Nierstichting en het KWF.
Misschien ben ik er nog wel wat vergeten maar dat weet ik niet precies.

O, ik zie dat jullie ook nog lidmaatschappen meerekenen. Dan zijn we nog lid van Greenpeace, het Wereld Natuur Fonds en Natuurmonumenten.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:09

Amnesty International!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:10

Brooke ben ik donateur van.
Verder geef ik elke collectant (alleen komen die bij ons bijna nooit Haha!),
ik maak wel verschil tussen de doelen.
Brandwonden bijv. kan op een grote gift rekenen, Jantje Beton krijgt daarbij vergeleken een fooitje.
Verder collecteer ik zelf voor de dierenbescherming en daar gooi ik zelf ook altijd wel aardig wat in.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:13

Ik ben donateur van het aidsfond en van brooke idd.

Verder geef ik elke collectant die aan de deur komt in ieder geval wat. Al is het maar voor de moeite!

Ik maak wel (net als sjuimpje hierboven aangeeft) onderscheid in welk doel het is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:14

ik geef aan alle goede dierendoelen... meestal 2 euro.
alle andere goede doelen (bv kankerfonds, amnesty, etc.) krijgen meestal een euro.

En als buurtkinderen komen vragen of ik ze sponsor, dan geef ik ook meestal een euro... het is tenslotte toch heel dapper dat ze zomaar aan je deur komen bellen... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:26

Wereld natuur fonds en Greenpeace. Verder doe ik nergens aan mee!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 03:51

wnf, stichting aap,
alle collectebussen krijgen ook altijd 1 รก 2 euro (of meer , ligt aan het doel)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:58

Het bedrijf van m'n vader is sponser van Brooke, super doel!
Verder geven wij wel aan de kankerbestrijding, en dat soort goede fondsen. Mijn moeder is zelfs distributiepunt voor die bussen van het rode kruis, en regelt dat in onze buurt.
Verder geven wij ook niet aan de dierenbescherming, ik vind dat die heel erg krom hun geld besteden, en hun belangen ook heel raar leggen.

Verder ben ik vooral groot voorstander van kleren / schoenen / brillen enzo inleveren voor de derde wereld landen. Dan weet je zeker dat het goed terecht komt, en niet gebruikt wordt om de directeur te betalen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:56

We hebben geen deurbel, dus we zien nooit een collectant, anders zou ik 1-2 euro per keer geven. Geven aan het diabetesfonds vind ik wel een goed plan, het wordt toch wel eens tijd dat daar wat voor gevonden wordt! Maar zo zijn er natuurlijk nog veel meer ziektes waar nodig wat op gevonden moet worden.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:54

Ik ben lid van Greenpeace, dat is geloof ik iest van 23 euro per jaar. Als collectanten aan de deur komen geef ik als ik wat in huis heb (pin altijd dus heb meestal weinig losgeld). Voor de rest doe ik ook meestal mee aan van die loterijen waar kids loten voor komen verkopen, kinderpostzegels (kan tenminste van mijn rekening worden afgeschreven, hoef ik geen geld voor handen te hebben).
Ik twijfel wel ernstig over het nut van sommige donaties, maar als er dan weer iemand aan de deur staat kan ik het niet laten (voor het feit dat die mensen de straat op gaan om een goed doel te geven wil ik al wel wat geven). Op mijn werk kopen we ook altijd van allerlei loterijen loten (en halen nooit de prijzen op ), daar heb ik op zich niets mee te maken, maar ik geef het geld meestal Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:58

Iedereen krijgt in principe een euro (vind ik al heel wat, vroeger mikte ik er een piek in Haha!). Dan moet het wel een landelijke aktie zijn. Stroopwafelverkopende carnavalsverenigingen kan ik niet waarderen. Kinderen die sponsors zoeken voor een sponsorloop zijn bij mij altijd aan het goeie adres. Helemaal als ze zichzelf nog een beetje kunnen "verkopen" en kunnen vertellen waarvoor het is en zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:09

Ik geef E10 per jaar aan de dierenbescherming. Ik zou nog wel aan veel meer goede doelen iets willen geven, maar ik heb geen inkomsten en dan wordt dat toch een beetje moeilijk. Knipoog

Verder zijn mijn ouders donateurs van de hartstichting en nierstichting geloof ik. En als er iemand aan de deur komt voor zo'n stiichting gooi ik er meestal 1 of 2 euro in.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:28

Greenpeace..
en verder astmafonds, hartstichting ed. als ze komen collecteren

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:33

Wij doneren Greenpeace, Ronald MC Donald, Nierstichting, Gehandicapten, Astmafonds, hartstichting, dierenbescherming, diabetesfonds, kankerbestrijding etc.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:08

Save the children doneer ik een vast bedrag per maand aan en verder aan collectes aan de deur. Maar dan alleen aan goede doelen waar je mensenlevens mee redt of bijv. voor de gahandicapten maar niet aan dingen als de carnavalsvereeniging oid.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:57

Ik spaar airmailes voor stichting AAP
Ik heb een lot van de sponserloterij voor de dierenambulance
Ik heb een cavia geadopteerd bij stichting Cavia
Verder gaat elke maand 5 euro naar de kankerstichting.
Ik wil dit jaar op onze keuringen een collectepot neerzetten voor de manege zonder drempels. In de catalogus doe ik dan ook een oproep voor gebruikte lege cartridge voor de manege
en ik ben lid van de dierenbescherming