Paard kopen of niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zou je Bliksem kopen voor een beginner?

ja
3 (60%)
nee
2 (40%)

Totaal aantal stemmen: 5


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Paard kopen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 19:35

M'n buren verkopen hun paard omdat ze er niet meer erg in geinteresseerd is en we zijn al naar vrij veel paarden gaan zien:
1)Was te sloom, had wat bokneigingen wen was te klein.
2)Was te sloom, echt niet vooruit te branden en iets te oud.
3)Had renconcours gedaan en was dus te snel
4)Bokkerig en niet echt voor beginners
5) enz enz.

nu hebben we dus die van de buren die te koop staat, die is daar geboren, ik ken die al vrij lang en de moeder ervan hebik een tijdje verzorgd.
M'n zus is er vandaag naartoe gegaan en was er helemaal weg van, z'n bouw is heel goed, op stal, tijdens borstelen, ... is hij heel lief.
Voor het rijden:
-bij de eigenares steigert hij op comando enz hij is goed in cross, springen en dressuur
hij is vrij hevig bij z'n eigenares maar bij de verzorgesrs is die heel rustig, de iegenares had eens gezegd: als je de teugels opneemt word hij wat gek maar dat was bij die verzorgers niet enz en bij mij ook niet maar zij deed dat met opzet want vond het vrij leuk, nu ben ik in de buurt gaan rondvragen en die zeiden:
-die heeft soms zijn kuren
-hij is superbraaf
-buiten is hij in galop niet te houden
-...
Ik vind hem tijdens het rijden in de piste heel lief enz alleen voor springen is hij wat hevig
M'n zusje is beginner,
ikvind het een hele goede pony, niet duur (1500euro met alles erbij)
maar ik twijfel of we misschien nog zo'n pony gaan vinden maar buiten iets rustiger en voor ook een lage prijs

Het is een ruintje, 10jaar, lichtbont, lrv gereden, ...
(ik hoop dat het wat duidelijk is. Anders stel je maar vragen over wat je nog moet weten hé.

0



Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:09

Wat wil je zusje ermee? Gewoon een beetje rondjes rijden in de bak en af en toe naar buiten of ook springen? Is hij buiten in de stap en draf wel rustig? Kan je zusje haar niet een maandje leasen ofzo?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:42

Sowiezo een proeftijd vragen, dat je kan proberen zonder verdere verplichtingen. Klinkt als een leuke pony die leuk is voor recreatie, maar dat als je hem echt aan t werk wilt zetten dat je problemen krijgt... En dan moet je je afvragen wat je uiteindelijk wilt.

Succes met je keuze!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 21:11

M'n zusje wil leren beter rijden (nu rijd ze af en toe op mijn paard maar die si niet zo makkeijk)
Ik heb gechat met de vorige vrzorgers die zei:
-ik vind het niet echt een beginnerspaard want buiten is hij nogal gewoon te crossen enz maar bij mijn zusje is hij wel voorzichtiger, asls je buiten gaat rijden en alleen stapt is het geen probleem, ooit ishij de heleweg naar huis afgekrost en de verzorgster (volwassene) heeft hem niet kunnen houden.
waarschijnlijk kunnen we hem op proef nemen maar ik wil hem niet op proef nemen als hij dan toch niet geschikt is anders gaan m'n zusje zich eraan hechten denk ik
Later zal ze er verder mee willen gaan en ook springen enz veronderstel ik maar nu willen we een pony vinden waarme eik les kan geven aan m'n zus, d'r houding enz is goed en ze heeft niet zoveel schrik ofzo maar ze is nog heel onervaren.
Het is een leuek pony en dat zei de verzorger ook alleen is hij buiten moeilijker...
nu begin ik meer te twijfelen want ik dacht dat hij iets braver was dan dat.

0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Marjelle1992 en 43 bezoekers