Kan het nog gekker? Ja het kan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Kan het nog gekker? Ja het kan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 17:16

Ik kom net bij de welkoop vandaan, waar ik eten moest halen voor mijn suikereekhoorns. Komen er een man (jaar of 40) en een meisje (jaar of 8) de winkel binnen. Eerst kijken ze even wat rond.. halen een halster en een touw uit de schappen... een zweep en laarzen, paardensnoepjes, nog wat borstels en andere tirelantijntjes. Ze lopen naar het voer, waar ze zich zo'n vijftien minuten blind op staren, lopen dan naar de balie en vragen aan een van de verkopers... Kunt u mij helpen? Ik heb net een pony voor mijn meissie gekocht, maar wat moet dat beest eten? Er werd gevraagd wat voor een pony het was, hoe deze gestald was, hoe groot deze was en wat er mee gedaan zou worden.. Nou, deze man wist noch van kannen als kruiken. Hij had de pony gekocht voor zijn dochtertje omdat hij haar eens iets leuks wou geven. Ze had nu al vijf maanden op de manege gereden en dat beviel haar wel. Ze hebben een provesorische stal gemaakt in de garage, waar ze al wat hooi op de grond hadden gelegd, zodat de pony lekker zacht kon liggen. Als antwoord op de grote van de pony gaf de man door middel van zijn handen de dikte, lengte en hoogte van de pony aan en als antwoord op de vraag wat voor een soort pony het was... werd er gezegd.. het is een bruine met zwarte manen en staart met een beetje grijs erin. Dat halster bleek ook voor die pony te zijn, echter was dit een maat extra full... volgens de man kon ie beter te groot als te klein zijn....

Pffffff.... waarom beginnen mensen hier aan? Zoiets is toch niet normaal meer?


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 17:37

Verdrietig Zielig verhaal hoor!

Vind het echt het toppunt van domheid! HOE dom kun je wezen... Frusty Boos! Verdrietig Goh... ff wat leuks geven... Verdrietig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:09

TSSSSSSSSSSS arm beest. Die verdient toch beter? Kijk als ze hem nou nog op een pensionstal hadden gezet dan leerden ze misschien nog iets maar nu gaan ze alles op eigen houtje doen. Zulke mensen hebben nou een eigen paard, belachelijk...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:22

Hebben we echt zulk volk bij ons in de buurt?
Sorry, een one-liner...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 18:29

Helaas schijnbaar wel. Ik weet niet waar ze vandaan komen, maar het lijkt me logisch dat dat meisje of in Drachten of in Bakkeveen op de manege reed. Verder ken ik geen manege's in de omgeving.

Ik snap het ook van geen kanten. Bij de welkoop hebben ze maar gezegd dat ze maar eens een veearts moesten laten komen om de pony te controleren en voor evt. andere adviezen.

Moelijke gevallen zoiets. Ik kon die man wel wat doen op dat moment...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:46

tssssssk wat achterlijk zeg Frusty
het moet verboden worden dat achterlijke mensen paarden of pony's kopen Boos! Frusty

ik heb echt medelijden met het beesje Verdrietig

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:02

die man kon beter eerst een boek kopen

jezus zeg echt zielig

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:13

Jemig, zeg. Ik moest jouw verhaaltje even een tweede keer lezen om het te kunnen geloven. 't Is echt te zot voor woorden dat iemand überhaupt z'n pony aan zulke mensen verkoopt. Frusty

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 21:52

Denk je dat dit de enigste pony is die op die manier is gekocht en wordt gehouden? Neem van mij aan dat er meer pony's op die manier door het leven moeten dan dat er mensen op Bokt zijn.
Het is wel triest voor die pony, maar ik vraag me altijd af wat voor mensen dit zijn. Volgens mij hetzelfde slag als die hun hond aan het begin van de vacantie uit de auto gooien, omdat ze geen pension willen betalen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 22:40

Hebben de mensen achter de balie er niets van gezegd Verward Die zouden hem dat toch moeten afraden Boos! Echt abnormaal, de dierenbescherming zou ingeschakeld moeten worden!!

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Ponytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 23:39

Hoi hoi allemaal,

In tegenstelling van jullie vind ik het opzich wel grappig! Je ziet dat die man erg zijn best doet voor zijn dochter ik denk ook wel dat hij het beste ook voor heeft met het ponytje. Je weet niet wat voor stalletje hij heeft gemaakt voor het beestje dus kan je daar ook geen oordeel over geven! De meeste garages zijn voorzien van ramen net als een stal en of je ze nou in een zeecontainer zet of in een garage ik zie geen verschil! Het meisje rijd op een manege waar ze vast het 1 en ander geleerd heeft over de verzorging van een paard dus ik geloof niet dat tie verwaarloosd zal worden. Ze hebben er in mijn ogen er best wel veel voor over en mocht ze er op een manege er mee gaan rijden zal ze ook best wel bijgestuurd worden. Mensen oordelen te snel voordat ze de situatie echt kennen...ik zie hier geen gevaar van in en ben hartstikke blij voor het meisje dat ze zo'n enthousiaste vader heeft!

groetjes Prima Donna

Stal Centaurus

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 09:52

ik vind dat dus echt nergens op slaan echt niet

die man doet dan wel moeite maar laat hem eerst een boek kopen en advies vragen aan mensen een paard is geen hobbelpaard die je naar een paar dagen weer weg kan doen. en ja de stalling die kan je niet beoordelen maar daar gaat het mij ook niet om.

het is gewoon te belagelijk voor woorden dat zo'n man zo'n kado koopt. voor zijn dochter die al 5 maanden rijd 5 maanden weet je hoe kort dan heb je net geleerd hoe je goed in het zadel moet zitten Boos!

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Ponytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 10:45

PrimaDonna schreef:
Hoi hoi allemaal,

Het meisje rijd op een manege waar ze vast het 1 en ander geleerd heeft over de verzorging van een paard dus ik geloof niet dat tie verwaarloosd zal worden.


Hier wil ik graag even aan toevoegen dat je in 5 maanden lessen bij een manege imo nog (lang) niet klaar bent voor een eigen pony -met alloe daaraan vast hangende verantwoordelijkheden!- ZONDER begeleiding! Ik leste op een manege in de woensdagmiddagles, dus paard overnemen en afstaan. Na dik een jaar rijden was er nog nooit aan mij uitgelegd hoe ik moest op- en afzadelen! Dus zou ik niet te hoog opgeven over de ervaring van dat meisje.

Verder kan ik er op zich wel in meegaan dat die vader zijn best doet voor zijn dochter, aan de andere kant om totaal onvoorbereid iets leuks in de vorm van een levend wezen te kopen vind ik onverantwoordelijk!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 11:42

hier hoor ik iedereen wel praten over die domme vader,maar wat denken jullie van de mensen(misschien een handelaar) die zo'n pony zomaar verkoopt zonder enige verdere info Boos! . Om dat soort mensen kan ik helemaal kwaad worden.Ze geven gewoon aan jan en alleman een paard mee of het niets is.En als ik het goed lees staat die pony alleen in een garage en niet eens een stukkie land voor van de zomer.
Ikvind dit echt niet kunnen. Meestal vragen ze bij een fokkerij voor honden en katten nog wat je er allemaal vanaf weet en bij een paard waar veel meer tijd en geld in gaat zitten niet.Ik vind het gewoon te zot voor woorden. Lips are sealed

Wodan en ik onderweg in de M2

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 13:15

Ik vraag me dus echt af of jullie alles al wisten toen er bij jullie de eerste pony kwam. Al doende leert men, zelf leer ik nog steeds iedere dag. Er zijn tenslotte ook mensen die zeggen verstand van paarden te hebben en het dier elke dag 23 uur in een box laten staan van 3 bij 3 Schijnheilig . Zelf zie ik niet zoveel gevaar, ze vragen in de winkel tenslotte toch om informatie en staan daar open voor. Het diertje heeft waarschijnlijk een mooi tochtvrij stalletje, ben het wel met PrimaDonna eens.

marleen92

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 13:22

ah gosh. Verdrietig Huilen
in de garage! Boos! Extreme duivel Boos!
en als je er niks van weet koop dan geen: paard/pony Lips are sealed
gestoorde oenen! *LOL* *LOL*

I LOVES: Cilia,Robin en Sander(Het engeltje daar boven!)

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 16:08

Odi schreef:
Ik vraag me dus echt af of jullie alles al wisten toen er bij jullie de eerste pony kwam. Al doende leert men, zelf leer ik nog steeds iedere dag.

Verward Als die pony bij hun in de garage staan, neem ik aan dat ze er weinig van leren!! Als ze nou op een manege/pensioenstal/iets waar nog meer paarden staan hadden gestaan dan kregen ze nog advies van de mensen, maar hier waarschijnlijk niet Boos!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:12

he hallo
dat niet alleen volgens mij mag je een paard niet eens in de garage houden, in het begin nog leuk
de buren zullen gaan zeuren over geluids en stank overlast
dat arme beest, hooi om op te liggen, de paarden bij ons staan zowat tot hun knieen in het stro
dat arme beest zal wel geen deken hebben, hoe kun je zoiets doen
lekker verwend nest ook hahaha
groetjes

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:55

PrimaDonna schreef:
Hoi hoi allemaal,

In tegenstelling van jullie vind ik het opzich wel grappig! Je ziet dat die man erg zijn best doet voor zijn dochter ik denk ook wel dat hij het beste ook voor heeft met het ponytje. Je weet niet wat voor stalletje hij heeft gemaakt voor het beestje dus kan je daar ook geen oordeel over geven! De meeste garages zijn voorzien van ramen net als een stal en of je ze nou in een zeecontainer zet of in een garage ik zie geen verschil! Het meisje rijd op een manege waar ze vast het 1 en ander geleerd heeft over de verzorging van een paard dus ik geloof niet dat tie verwaarloosd zal worden. Ze hebben er in mijn ogen er best wel veel voor over en mocht ze er op een manege er mee gaan rijden zal ze ook best wel bijgestuurd worden. Mensen oordelen te snel voordat ze de situatie echt kennen...ik zie hier geen gevaar van in en ben hartstikke blij voor het meisje dat ze zo'n enthousiaste vader heeft!

groetjes Prima Donna


Ja, hij had toch een dikke laag stro op de grond gelegd zodat hij lekker kon liggen? Dat zegt tenminste al iets!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:03

Frusty Waar sommige lui toch alleen al de gedachte vandaan halen... Grr.. Maar helaas kan je er niks aan doen, alleen hopen dat de pony snel verkocht word aan iemand die er wél verstand van heeftf. Ik snap ook niet welke sukkel z'n paard aan zo'n onervaren iemand verkoopt. Die is net zo dom bezig als die vent en z'n dochter.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:12

tsja t is leuk bedoeld van die man, maar zet het beestje dan op een pensionstal, dan leert het meisje er nog van

ik reed een jaartje of 6 toen ik mn 1e pony kreeg en had toen al een jaartje een verzorgpony en wist ook nog niet alles!
weer 2 jaar later verhuisde we en kwamen de paarden aan huis, toen kwam ik er achter dat ik toen nog niet veel wist!
nu na 4 jaar inmiddels wel Knipoog maar ook nog lang niet alles!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:14

Positief punt: deze man vraagt tenminste. En als hij het advies opvolgt, dan komt het vast wel goed. Je hebt echt vaders die het goed bedoelen en zelf uiteindelijk steeds enthousiaster worden, en WEL overal raad en advies vragen om het ook op te volgen.
Ik ken nog wel zo'n voorbeeld en dit is helemaal goed gekomen. 15 jaar later fokt deze persoon succesvol pony's. Het hoeft dus niet fout te gaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:15

dat is niet oke, dat ze zoiets doen. Ze zien het gewoon als een ding dat je even gezellig ergens kan plaatsen. Scheve mond Idd, in hoop dat hij snel verkocht word

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:16

ja, das wel zo maar begin dan eerst met een verzorg pony :S


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 112 bezoekers