Mileentje helemaal in haar sas vanavond....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 22:54

Ik had vanavond een extra les genomen met Milena omdat de galopwissels niet echt lekker gingen, dus we hebben een hele les alleen maar aan de galop gespendeerd. Resultaat: een zielstevreden pony, nat tot aan het puntje van haar staart maar zooooo tevreden! Dat gekke beest doet nl. niks zo graag als galopperen...... Enne, de wissels gaan nu perfect, ik had (stomstomstom) teveel gewicht op m'n binnenbeugel, waardoor ze haar schouder niet lekker weg kon zetten. Dus ikke ook weer helemaal gelukkig..... Zucht! (Maar goed dat jullie me nu niet kunnen zien want ik zit met een domme, wazige grijns achter m'n schermpje na te genieten Lachen ) Grtz!


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 11:59

Leuk dat het zo goed gaat!
Is milena die fjord?
Kan die wel laag lopen?
(niet afkrakerig voor fjorden bedoeld maar een fjord heeft een nog al korte nek vandaar dat ik me het afvraag)
En jij rijd western en springen"? en dat gaat goed samen?
gEwoon vraagjes!
doei groetjes steef..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 13:10

Ja, Milena is mijn Fjordekind! Maar effe nieuwsgierig: waarom denk jij dat een Fjord moeite heeft met laag lopen??? Is nl. helemaal geen probleem. Ik had juist in de dressuur meer moeite met de oprichting, omdat de ruimte achter de kaak zo beperkt is. Laag gaat juist super! En de combinatie western/dressuur/springen: geen enkel probleem. Ik gebruik echter wel heel consequent ander tuig voor alle disciplines, om het voor haar zo duidelijk mogelijk te houden. Dus als ik haar opzadel, dan weet ze al wat we gaan doen. Maar stel je ook niet te veel van dat "springen" voor hoor; zij springt met gemak 1.10 maar ik ben zelf niet zo'n held. En dressuur doen we ook iets minder goed als Bonfire hoor (oefeningen op M/Z niveau). Groetjes!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 21:58

MEEN JE DIT?

elke fjord die ik ken heeft een superspeknek die alleen maar kan staan zoals hij hem heeft.. Zo te horen heb jij een superfjord.

Wat leuk dat dat ook samen kan en het paard niet doordraait!

M/Z nivo mens. dat zijn er niet veel..Wil je een x foto's mailen of hier neer zetten?
Ik d8 echt dat fjorden niet laag konden lopen.. WAt apart..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 22:09

SPEKnek????? Hyper!:) Laat het mijn biefstukje van 400 kilo maar niet horen! Geen grammetje vet hoor!!! Oh ja, een eerste foto komt eraan (heb zelf geen scanner, dus ben afhankelijk van andermans spulletje...) Grtz!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 13:17

WOW. dat hoor je niet vaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:31

Haha, WAT niet? Dat een Fjord geen speknek heeft of dat iemand geen scanner heeft??? Hyper!:)


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:42

de vooroordelen over de fjord denk ik. Fjorden zijn lomp hebben, een kop erop zitten ( hoofd andere kant op en weg trekken)en zijn erg eigenwijs. Zit wel en kern van waarheid in. maar ik denk dat als je een echt goede ruiter je bent die dingen niet ziet en met een fjord gewoon hoog dressuur kan rijden en kan springen. Het is alleen jammer dat maar weinig mensen dat willen geloven.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:44

hahahaha
niet te bijdehand he Sonja!

nee, maar Steef, ik weet ook niet wat jij bedoelt, maar ik vermoed het wel: de meeste fjorden zijn inderdaad te dik! en dat heeft nix met de paarden te maken (hoewel de meesten graag eten hoor!), maar alles met een bepaald type baasje!

maar dat een fjord niet laag kan lopen, dat ben ik met Sonja eens, is onzin! ik heb ik-weet-niet-hoeveel fjorden (aan-)gereden, zowel merries, ruinen als hengsten en ze willen allemaal laag lopen! geen probleem! maar de mate waarin een paard laag wil lopen heeft ook nix te maken met de dikte van de nel, maar meer met de manier waarop de nek op de rest van het lijf is geplaatst! Maar een coreect gebouwde fjord zal dus geen problemen hebben "laag" te lopen, ga maar na: een paard dat zwaar moet trekken aan de kar (want daar is een fjord feitelijk voor gefokt), brengt zijn hoofd omlaag om kracht te zetten, let maar eens op als je een paard zoor een kar ziet! Is heel leuk om te zien bij een ibop-proef van een fjord hoort ook een trekproef; daarbij moeten ze een "remwagen" (een hele grote aanhanger die op de handrem wordt gezet) een stuk door het land trekken. dan gaat de hals horizontaal hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 22:00

Haha, dus als ik goed door blijf oefenen met dat koppie omlaag kan ze toch nog een zware huifkar of een draaiorgel trekken Hyper!:) !! <LOL>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 22:09

Ik denk dat een fjord juist geen moeite heeft met laag lopen maar als je verder bent juist met de oprichting!
Op maandag rijd ik vaak bij een meisje in met een fjord even oud als Lot wij zijn een stapje verder dan haar maar zij moet er veel harder aan werken om 'm hoger in te stellen.
Een fjord verstopt gauw een stuk hals in zijn schouder druk zijn rug eruit en loopt wel opgericht maar in feiten knikt ie alleen achter het kaakgewicht.
Dat kun je goed zien bij haar ze is alleen maar bezig die hals er uit te rijden en 'm lang te laten in de bovenlijn.. 't valt nog niet mee...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 22:16

Citaat:
Op 2001-02-09 15:44, schreef Tender:
hahahaha
niet te bijdehand he Sonja!

nee, maar Steef, ik weet ook niet wat jij bedoelt, maar ik vermoed het wel: de meeste fjorden zijn inderdaad te dik! en dat heeft nix met de paarden te maken (hoewel de meesten graag eten hoor!), maar alles met een bepaald type baasje!

maar dat een fjord niet laag kan lopen, dat ben ik met Sonja eens, is onzin! ik heb ik-weet-niet-hoeveel fjorden (aan-)gereden, zowel merries, ruinen als hengsten en ze willen allemaal laag lopen! geen probleem! maar de mate waarin een paard laag wil lopen heeft ook nix te maken met de dikte van de nel, maar meer met de manier waarop de nek op de rest van het lijf is geplaatst! Maar een coreect gebouwde fjord zal dus geen problemen hebben "laag" te lopen, ga maar na: een paard dat zwaar moet trekken aan de kar (want daar is een fjord feitelijk voor gefokt), brengt zijn hoofd omlaag om kracht te zetten, let maar eens op als je een paard zoor een kar ziet! Is heel leuk om te zien bij een ibop-proef van een fjord hoort ook een trekproef; daarbij moeten ze een "remwagen" (een hele grote aanhanger die op de handrem wordt gezet) een stuk door het land trekken. dan gaat de hals horizontaal hoor!



Ja ten daar heb je gelijk in..

Maar geef me gelijk.. Een dressuurfjord kom je niet vaak tegen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Astrid_Brann, Lisewiesje en 36 bezoekers