* Update *

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:29

Miep schreef:
Sonja, ik weet dat ik mijn ouders veel verdriet doe.
Maar het lijkt allemaal zo makkelijk, gewoon niks doen.
Maar dat is het niet!
Ik zou dolgraag een hele dag in bed gaan liggen, slapen of lezen oid.
Zodat ik mijn ouders geen pijn en verdriet doe, maar dat lukt me gewoon echt ( nog ) niet.

Mijn ouders hebben de hoop opgegeven en denken nu 'ze komt er zelf wel achter' .
En ze hebben groot gelijk, ik moet zelf op mijn bek gaan om beter te worden.


Tja, niemand heeft gezegd dat het leven makkelijk is.
Er lopen hier (op Bokt) mensen die kanker hebben. Die depressief zijn. Die lichaamsdelen missen. Die geliefden moeten missen. Etc Etc.
Denk je dat die het makkelijk hebben?
We moeten allemaal wel eens wat wat we niet leuk vinden, gewoon omdat het beter/gezonder/verstandiger is.
Wie heeft het overigens over NIETS doen? Je zou ook gewoon eens gas terug kunnen nemen. Ik heb 't al eerder gezegd; t is hollen of stilstaan bij jou. 't Is zwart of 't is wit. Maar heb je nooit van grijs gehoord?

Het jammere vind ik gewoon dat je er anderen zo'n verdriet mee doet. Ik heb een paar keer gePBt met je moeder, en dat is zo'n lief mens.... Ik heb gewoon medelijden met haar. Elke keer weer die schrik, de zorgen en de frustratie dat je toch weer doorgaat.

Maar ze hebben gelijk: jij leert er toch niet van, dus moet je maar op je bek gaan. Ik hoop dat je d'r ongeschonden uit komt en je naasten het allemaal maar blijven trekken....

Ik stop met reageren en meld me ook af voor de Miepmeeting. Niet omdat ik je in gedachten niet meer steun. Mijn kaarsje voor jou is er nog steeds en zal branden als ik op Bokt lees dat je 't nodig hebt. Maar omdat ik het gewoon frustrerend vind om iemand te kennen die zelf z'n leven en lichaam kapot maakt, terwijl ik al zo vaak afscheid heb moeten nemen van mensen die zo graag wilden leven. Die er alles voor over hadden gehad om te mogen blijven en die daarvoor graag een stapje terug hadden willen doen in hun tempo.

Het beste verder.

Sonja

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:39

Sonja,

Ik begrijp je standpunt.

Maar je kan niet in Miep haar hoofd kijken. Ze zegt gewoon wat ze op dit moment voelt.

Jij hebt zelf al het eea ervaren en zo je eigen beeld gemaakt van het leven.

Dat komt bij Miep ook wel. Ze is nog hardstikke jong. Ik begrijp haar kant van het verhaal ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:49

Dat weet ik Tyrza, ik verwijt Miep ook niets, zal ook blijven lezen en kaarsjes branden indien nodig.
Maar reageren met lieve woordjes en oppeppende berichten heeft duidelijk geen zin en dat frustreert me. Heb ik geen zin in. Ik bok voor m'n lol.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:00

Ik heb het net ook al in een pb aan haar geschreven - toen had ik dit topic nog niet gelezen - dat 'luisteren naar je lichaam' en 'geen rekening houden met anderen' enorm moeilijk is als je het niet gewoon bent. Ik kan dat ook niet; ik blijf ook doorgaan. Als ik verdrietig ben, of me klemgezet voel, dan gaat mijn kamer ook compleet overhoop... En dan vooral de opmerking 'zeggen helpt niet, ik moet echt zelf op mijn bek gaan'... Wat klinkt die me bekend in de oren, jullie willen niet weten hoe vaak ik dat al tegen iedereen hiero gezegt heb...

Don't get me wrong, ik wil hier niet mee zeggen dat Miep gelijk heeft en zo. Ik ben het volledig met Sonja eens dat gas terugnemen niet per definitie stilzitten betekend. Tussen stilzitten en hetgeen jij nu doet zit een wereld van verschil, echt...

Ik hoop alleen dat je niet zo eigenwijs bent dat je niet meer naar je psych gaat, of er niet naar luisterd... Hoop ik echt.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 18:31

Pervinco, ik ga echt doorzetten!
Hoe moeilijk het ook zal worden dit moet ik verwerken.
Daarna kan ik gaan werken aan het luisteren naar mijn lichaam.

Sonja, ik geef je echt wel gelijk.
Maar je moet niet denken dat ik niet WIL leven, want dat wil ik wel!
Ik doe dit echt niet om mezelf de vernieling in te helpen.
Maar ik heb me altijd staande moeten houden door me niet kwetsbaar op te stellen.
Hieraan gaat een heel verhaal vooraf, dat ik jou ( liever ) niet vertel omdat jij mijn moeder 'kent' .
Maar ik respecteer je mening.
( zie ook mijn pb aan jou )

En nu heb ik toch iets gedaan wat ik nooit zou doen, mn halve hebben en houden op internet gooien.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:23

Jouw verhaal is zo herkenbaar..Mijn zusje was 2 jaar terug bijna overleden door een fout van het ziekenhuis..2 maanden in het AMC gelegen en bijna waren we haar kwijt, dagen van spanningen en verdriet. Mijn zusje kan ook niet stilzitten, zelfs op de IC terwijl ze aan de beademing lag en net 10 minuten uit haar coma was, lag ze alweer opdrachten te geven zodat ze zo snel mogelijk naar huis kon, haha. Een grote vechter, net als jij.
Na die 2 maanden in dat ziekenhuis, mocht ze naar huis. Wij doodsbang, want tijdens haar verlof van een dagje, zat ze met haar infuus in een rolstoel al in de kroeg, om haar vrienden te zien..Boos en bang dat ik was. Ik riep maar: Waarom doe je ons dit aan?? Jij weet niet hoe wij aan je bed hebben gestaan en gehoord hebben van de artsen om iedereen erbij tehalen omdat je de nacht volgens hun niet zou halen..Op dat moment brak er iets in mij en merkte ik dat het eigenlijk mijn probleem was...Toen zij het AMC uit kwam, mocht ze niet meer naar school of werken waardoor ze hele dagen op terasjes zat, naar de paarden ging en van hort naar her reed om van alles te ondernemen.
Op dat moment hebben wij(onze moeder en vader) besloten haar dr gang te laten gaan, niet meer te vechten en onze eigen angst te verwerken die we hadden..Ze zou zelf op haar b*k moeten gaan en dat is ze meerdere malen gegaan. Het heeft bijna een jaar geduurd(met ambulanceritjes snachts)voordat ze tot besef kwam. Nu gaat het goed met haar en kent ze haar grenzen stukken beter.
Ik vertel dit verhaal omdat ik volkomen begrijp hoe jij nu in het leven staat en niet van ophouden weet..Dat je het allemaal zelf moet doen en dat wij bokkers erg geschrokken zijn, maar jou niet kunnen zien in wat voor "staat"jij bent en daardoor erg aan het moederen, uit bezorgdheid.
Daarom snap ik Sonja haar reactie ook wel, zij heeft het zo te lezen ook erg moeilijk gehad in het verleden, waardoor dit moeilijk voor haar is, zij en vele anderen van hier hebben erg met jou en je familie meegeleefd.
Vind het goed van je dat je bij de psych bent, dat scheelt al een hele hoop.
Ook fijn dat je nu die pillen hebt, dat geeft je in je hoofd hopelijk wat meer rust, waardoor je lichaam zich kan herstellen.'
Succes wijvie!

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:12

zie:http://64.4.46.250/cgi-bin/linkrd?_lang=NL&lah=b9f6940f0d8246b938e886915f51caa5&lat=1088331127&hm___action=http%3a%2f%2fwww%2ebokt%2enl%2fforums%2fviewtopic%2ephp%3fp%3d4460218%234460218

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:13

Ik zet hier even een slotje op.