Endurance Holterberg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Endurance Holterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 22:03

Had net een vriendin aan de telefoon, ze vroeg of ik ook wilde starten bij de Holterbergrit begin September.
Nou, ikke ff site gekeken, en dat wil ik wel
Maarrr, mijn pony heeft geen ijzers, en die wil ik er eigenlijk ook niet onder laten slaan voor 1 zo'n wedstrijd, ze doet t prima zonder ijzers. Loopt die rit toch nog veel over asfalt of valt dat wel mee?
En ik las in een oud topic dat je qua bit zelf mag weten wat je eraan knoopt, ik rij buiten op langere ritten met pessoa, maar heb dan wel een martingaal eraan, en geen spanning op de teugels. Mag dit??
(ze loopt gewoon aan een lang teugeltje, dat vind ik persoonlijk op lange ritten een heel eind fijner rijden dan constant haar nageeflijk te moeten houden. als ik met de pessoa toch een x inkom staat ze stil, met t trensje moet ik haar echt nageeflijk hebben voor ze super op het bit is, en daar heb je weinig aan als ze dus met een losse teugel aan de kletter gaat)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 01:00

Nageefelijk is not handy met lange afstanden. Gewoon op eigen benen laten lopen. Holten heeft wel stenerige paden dus niet aan te raden zonder ijzers of hoefschoenen. Martingaal mag gewoon.

Op www.deronline.nl staan ook de regelementen. Maar de rest van de endurance groep hiero zal ook binnenkort wel reageren hier!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 01:27

Heb vorig jaar alle 5 wedstrijden, dus ook Holten (lange klasse I) zonder ijzers gereden. Het kan wel, mijn paard had ook op de nakeuring nog een dikke A, maar erg fijn is het inderdaad niet.
Asfalt komt nauwelijks voor in de route en nogmaals....het is goed te doen als je paard goede hoeven heeft Lachen
Overigens staat Holten ook weer in mijn planning. Lange klasse I of misschien klasse II.
Martingaal is toegestaan als hulpteugel, is geloof ik nog de enige hulpteugel, met een pessoabit mag je ook wel starten.
Verder is de site van de DER inderdaad een site waar je bijna alles kan vinden.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:09

Ik was vorig jaar heel blij dat ik hoefschoenen aan had, dr zitten een paar gemene paden bij. Maar Tjo liep toen ook erg gevoelig op steentjes. Verder kom je amper asfalt tegen in totaal een kilometer of 3 denk ik in de klasse 1.
Verder is nagefelijkheid niet van belang bij endurance, thans niet zoals bij een dresuurproef, gewoon paard op zn eigen tempo laten lopen en in een voor hem lekkere houding.

Bij mij staat holten ook weer op het program, de 38km... jawel... en ben van plan om hem dit keer zonder ziekenhuisbezoek af te sluiten Haha!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:38

Ik rij ook met een pessoa, is geen probleem.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:08

Ik ga ook voor de 38 km... kijken hoe het gaat daar. 't is wel een leuke wedstrijd, heb hem vorig jaar gegroomd.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:31

Holten heeft idd nogal stenige paden. Mijn paard heeft daar geen last van: hij heeft ijzers en de route gaat door ons trainingsgebied, dus hij is het gewend. Een stalgenote van mij heeft vorig jaar de 27 km gereden met haar paard zonder ijzers en ondanks dat haar paard die paden ook gewend is, waren sommige stukken toch lastig voor haar. Het zijn geen zachte zandpaden, zeg maar (alleen het stuk waarbij je letterlijk 'over de berg' gaat). Maar zoals Westernfreak al zegt: het kan dus wel. Lachen

Misschien is het handig om een keertje eerder op 'onze Berg' te komen rijden? Eventueel wil ik je wel gidsen, doe ik vaker (hè WF? Knipoog ) en dan kun je meteen goed uitproberen hoe je paard het zonder ijzers doet op die paden. Asfalt zit er sowieso nauwelijks in, je gaat op sommige stukjes wel langs asfaltwegen maar dan kun je vrijwel altijd in de berm rijden.

Pessoa met martingaal is toegestaan. En als je buiten met een lang teugeltje rijdt, dan zie ik daar helemaal geen probleem in. Zoals Jorie en Vippie al zeggen: op langere afstanden is nageeflijkheid niet echt handig, dus laat 'm maar lekker aan dat lange teugeltje lopen. Lachen

Ret en ik gaan dit jaar voor de 82 km, dat wordt ons debuut in klasse 3. Nagelbijten / Gniffelen

En voor heel specifieke info over Endurance Holterberg kun je natuurlijk altijd terecht bij Maarten, zijn ouders organiseren die rit (inmiddels voor het 17e jaar).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:40

Karin schreef:
Ret en ik gaan dit jaar voor de 82 km, dat wordt ons debuut in klasse 3. Nagelbijten / Gniffelen


Spannend Karin!! Leuk om een thuiswedstrijd als promotiewedstrijd te kiezen. Ik ben er van overtuigd dat het je erg mee gaat vallen!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:41

Jorie schreef:
Maar de rest van de endurance groep hiero zal ook binnenkort wel reageren hier!!!


En wat had ik weer gelijk!!!!! Haha!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:49

Tja gek hè, als mijn thuiswedstrijd wordt besproken! Tong uitsteken

Best grappig: in 2001 was ik er als vrijwilliger, in 2002 reed ik klasse 1 (de 37 km), in 2003 klasse 2 en dit jaar hopelijk klasse 3 (de korte). En misschien volgend jaar de 100+, dan heb ik ze allemaal gehad. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:54

En wat dan het jaar erna????

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:55

Misschien zijn ze dan in Holten zo ver dat er ook een klasse 4 wordt verreden? Je weet maar nooit. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:57

Doen ze vast wel speciaal voor jou!!! Ik blijf nog even in klasse 2 hangen. Wil wel graag volgend jaar de Fasna rijden.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:09

ja en dan ga ik groomen he jorie... ja he jorie.. toch jorie....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:10

Ja, hoor!!! En dan mag je in het oranje, het zijn tenslotte de Nederlandse kampioenschappen.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:26

ja goed bezig jorie... maar dan moet jij ook in het oranje!!! als nederlands kampioen kan je niet in het paars!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:30

Nog even leuk voor Concorde........ Murphy, waar jij dus gisteren op zat, is een Concorde!! Maar dat had je al gemerkt natuurlijk, met die sprong!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:31

pff die sprong ja....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:04

En dat 2x.......

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:51

nou ja wat ik wilde zeggen over die paden is dus al verteld Haha!
dit jaar zal ik er weer zijn als vijwilliger ennniet als deelnemer, maar ik ga jullie allemaal aanmoedigen Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:15

Heeeeeeel misschien ga ik deze tak van de sport ook eens proberen in Holten Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:06

Naz, goed plan!!! En als je niet mee doet, moet je iig komen kijken!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:43

Ik vond het wel meevallen toen, met de stenige paden.. Verward
Maarja ik reed toen de kennismakingsklasse dus heel ver hebben we daar niet gereden. Knipoog
Vind Holten trouwens nog steeds de mooiste van de 3 die ik heb gereden. Lachen

Dit jaar doe ik hem trouwens ook weer mee!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:13

Vanmorgen weer een stuk van de route gereden - de overbekende Bergweg (vooral Vippie zal het zich goed kunnen herinneren Tong uitsteken) - samen met een potentiele deelneemster. Ze was iig erg enthousiast en haar paard kan de 27 km zeker aan, dus wie weet! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:28

Ik doe ook mee in Holten en wil de 38 km gaan rijden. Ik rij dus ook zonder ijzers of schoenen . Ik ben wel erg benieuwd naar de paden, hoe stenig die zijn. Ik ga er iig geen ijzers onder zetten Haha! .

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers