therapierijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moskai
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Rotterdam

therapierijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 13:53

hallo!!

mijn paardje van bijna 4 kreeg last van zijn rug en ik heb een fysio laten okmen. Nu bleek dat hij zijn buikspieren niet spande en daardoor zijn rug niet goed gebruiktte en gewoon liet doorzakken.

nu moet ik van mijn fysio 4 keer in de week therapierijden: in de verlichte zit nek masseren en met sporen in zijn buik schoppen om spieren aan te laten trekken en meer te laten reageren op been

probleem/ vraag: hij reageert bijna niet op die sporen en ik moet maar blijven schoppen van haar. wie heeft ervaring met therapierijden en wordt mijn paard door dat schoppen met die sporen niet alleen maar "dover " voor het been. straks reageert hij helemaal niet meer op mijn benen. graag wat ervaringen en meningen

moskai, van Kais x moskaja (v. amal)


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:34

Weet je zeker dat je de adviezen van je FT goed hebt begrepen, ik begrijp er nm geen snars van Verward , dat je zn nek moet masseren kan ik inkomen en dat de onderste buikspieren getraind moeten worden ook, maar ik vind de manier op zn zachts gezegt bizar, weet ze dat jou paard een rijpaard is waar je strakjes nog mee moet kunnen rijden?

Ik heb met deze methode geen ervaringen, dus over evt. positieve Verward effecten kan ik niks zeggen, mijn paard staat ook onder behandeling van een FT om hele andere reden dan wel.

Balkjes lopen en cavaletti kan ook goed zijn voor de buikspieren is in ieder geval diervriendelijker

Misschien kun je achter halen of jou FT bij een verening zit aangesloten zo niet dan zou ik overstappen op een andere wel erkende FT, maar nogmaals wellicht is het een therapie waat ik simpelweg gewoon nog niet van gehoord heb dat kan ook.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:27

Ja echt een perfecte methode!!! Als je hem maar lang genoeg schopt totdat ie zich helemaal spant, dan train je vanzelf z'n buikspieren ook!

Nee, begrijp me niet verkeerd, wat een achterlijke methode. Zou zij haar buikspieren ook trainen door haar man in haar zij te laten schoppen???

Neem eens gewoon les van een goede instructeur. dan kun je je paard op een normale manier over de rug rijden en de buikspieren aan laten spannen. Aan het werk zetten. En als jij het bij je paard niet voor elkaar krijgt (is niet erg als je dat niet kan, niemand rijdt perfect) kun je het aan de instructeur vragen.

Om m correct te rijden moet ie zn rug ook loslaten. Dat gebeurt echt niet als jij hem over de zeik jaagt door hem te prikken om niks. Dat paard begrijpt dan toch he-le-maal niet waarom je hem prikt??? Is echt goed voor het vertrouwen....

Maar leg anders nog eens uit wat je precies van die fysiotherapeute moest doen. Misschien heb jij het verkeerd begrepen, of heb ik verkeerd begrepen wat jij hebt opgeschreven.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:02

Nee dit lijkt mij ook niet de juiste methode. Ik doe zelf ook aan therapierijden bij een paard van een vriendin en massage. (ik ben sportmasseur) Je kunt beter balkjes proberen te lopen. Eerst in stap 2 balkjes en later 4. Als het goed gaat dan gebruik je ze in de draf ook. Je kunt de buikspieren van je paard ook met je handen prikkelen. Ga naast je paard staan met je gezicht naar hem toe. Zet je vingers op een denkbeeldige lijn die van voor naar achter onder je paard loopt. Druk dan voorzichtig met je vingertoppen de buik omhoog. Als het goed is trekt hij nou zijn buik op en kromt hij zijn rug iets. Zo rek je ook zijn rugspieren iets en breng je de ruggewervels weer op lijn.

Come over to the dark side, we have cookies!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:04

ik denk eerder aan een bokker die grappig probeert te zijn met het zoveelste schaduw account * zucht *

grappig IS dit niet eens !


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:55

ZUCHT

Bloos! en ik trap er weer in Blond

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:27

ik vind het wel grappig, je kunt een paard zijn buikspieren ook laten aantrekken, als je met je handen even drukt tussen de voorbenen en ze dan over de buik in het midden naar de achterbenen bewegen, als je dus vrij snel doet , spant hij zijn buikspieren ook aan.

en daar is geen schoppen voor nodig!


OK dan!

moskai
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 10:01

nee dit is echt geen schaduw account, ik ben serieus bezig en ben echt geen rare berichten aan het achterlaten, het probleem is dat mijn paard 4 is en een arabiertje en mijn instructrice wil er dus niet op omdat zij zichzelf te zwaar vind!!!
waarom zeggen jullie trouwens dat ik een schaduw account heb ofzoiets, ik voel me eigenlijk een klein beetje beledigt

moskai, van Kais x moskaja (v. amal)

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:10

ik zou op zoek gaan naar een ander.
rare methode.. klinkt niet best

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:24

Als je fysio is ingeschreven bij de NVFD dan zou ik als ik jou was een klacht indienen want van zo'n domme a-therapeutische onzin heb ik nog nooit gehoord. Scheve mond

wie is het? Heb je een naam en telefoonnummer?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, champie2, Devitootje, Homerup, Miss_Mii21, Mitch_Beauty, Sjafrane en 102 bezoekers