rare vraag misschien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

rare vraag misschien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 15:12

Als jij problemen zou hebben op het gebied van seks Bloos zou je dan naar je huisarts gaan?

Dit is een serieuze vraag, dus graag normale antwoorden!

*een paard is je beste kameraad*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:13

Dat zou er aan liggen wat voor problemen het waren.
Als het iets lichamelijks was, dan in ieder geval. Ik zou me daar niet voor schamen.
Als het niet-lichamelijk was, zou ik het denk ik eerst met een vriendin bespreken (als ik dat niet met m'n partner zou kunnen dan he).

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:15

Groot gelijk Sonja! Alhoewel lichamelijk misschien ook nog wel op te lossen is door middel van praten? Ligt echt aan het probleem Lachen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:17

Hmm, moeilijk. Ik vind in ieder geval wel dat anderen dat wel moeten doen. Schijnheilig

Sexuele problemen zijn vaak een combi van geestelijk/lichamelijk, maar met beide kan een huisarts je helpen. Zelf of dmv doorverwijzen.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:48

ligt er denk ik ook een beetje aan of je een goede band met je huisarts hebt.
Als jee huisartsengroep hebt, en dus niet steeds dezelfde, zou ik het niet doen, maar als je al jarenlang dezelfde hebt misschien wel...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:48

Als je er erg mee zit, zeker als je pijnhebt ergens, zou ik wel gaan ja.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:57

Ja hoor, als het een huisarts die je een beetje goed kent (niet net een nieuwe ofzo of je moet denken dat je een ziekte heb dan zowieso wel natuurlijk).

Wat al gezegd is kan het iets geestelijks of lichamelijks zijn als spanningen, vermoeidheid etc...
Hier kan je huisarts ook tips en misschien wel iets van medicatie voorschrijven.
Maar vaak helpen tips voor ontspanning, meer slapen, ander voedsel patroon etc ook wel.

Misschien staat er wel wat over op internet, ff zoeken op google ofzo.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:58

Ik zou t niet doen eerlijk gezegd. Bloos!


Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:20

nou er mee rond blijven lopen is met bijvoorbeels sommige soa's niet heel slim. maar het ligt eraan of het gaat om je geslachtsorgaan waar iets mee is of dat het iets tussenbeide is. In het eerste gaval zou ik echt naar de HA gaan en in het tweede geval misschien eerst met een vriendin preberen te bespreken.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:22

op het gebied van sex is namelijk een vrij breed gebied..
dat kan gaan van: zijn tongpiersing is tijdens het zoenen achter mijn beugel blijven hangen.. tot nou ja bedenk eens iets

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:22

ja hoor, heb al zeker 10 jaar dezelfde huisarts.
En hij is de vader van mijn beste vriendin, dus ben daar ook vaak in huis.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:26

Ehm tjah, ligt er maar net aan wat voor probleem.
Lichamelijke problemen, hup naar de dokter toe.
Maar iets anders...tjah, ik zou er even overna denken Knipoog

gewoon geen onderschrift :D

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:30

Als het iets lichamelijks is zoals een soa, dan zou ik even slikken, en gaan. Mocht je dat niet willen dan kan je altijd anoniem naar een soa kliniek of de GGD stappen, die mensen zien rare gevallen iedere dag en vinden echt niks raar. Overige problemen, tsja, eerst overleggen met een vriendin/vriend en dan eventueel samen naar een "hulp" instantie stappen? Succes ermee iig.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:30

Naar de huisarts misschien niet direct, maar naar de sexuologe... (als het op het gebied van geestelijk is, of iets van 'de praktijk').
Voor soa's of andere natuurlijk naar de huisarts...

Ik zou me daar niet zo direct voor schamen, sex is toch een normaal iets...dus waarom zou je daar geen arts over raadplegen.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:31

Riant schreef:
op het gebied van sex is namelijk een vrij breed gebied..
dat kan gaan van: zijn tongpiersing is tijdens het zoenen achter mijn beugel blijven hangen.. tot nou ja bedenk eens iets

Hahahhaa sorry moest even lachen om dit voorbeeld. Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:36

Jazeker, ik heb het ook al ooit gedaan. En indien je er niet met je huisarts over kan praten kun je wel om een doorverwijzing vragen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:36

Miep schreef:
ja hoor, heb al zeker 10 jaar dezelfde huisarts.
En hij is de vader van mijn beste vriendin, dus ben daar ook vaak in huis.


Grappig, de mijne is de vader van een vriend van me.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:40

Ik kreeg een aantal jaren geleden last van allerlei 'vrouwenkwaaltjes' (zal niet in details treden Tong uitsteken ) De eerste keer ermee naar de huisarts vond ik doodeng, ookal ken ik hem al vanaf mn babytijd en is het een erg geschikte man. Ik heb mijn vriend meegenomen en dat maakte t al een stuk minder 'eng'. Echt het valt 100% mee, huisartsen weten vaak ook dat het een gevoelig onderwerp is en houden daar als het goed is ook rekening mee. Gyneacoloog is precies hetzelfde verhaal, eerste keer doodeng, maar later vond ik het niet eens opmerkelijk meer of iets dergelijks, werd net zoiets als een bezoekje aan de kapper ofzo. Haha dat klinkt wel lekker vaag Knipoog
Maarja, ik weet niet precies wat je probleem is, maar ik hoop dat je iets aan mijn positieve ervaring hebt. Succes ermee!

Faber quisque fortunae suae

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:45

Ik heb ook huisarsten en gynaecologen geraardpleegd met wat intieme problemen. Isevendoorbijten maar meestal benje daarna welopgelucht. Vaak denk je de enige te zijn met een probleem, en dat valt meestal reuze mee.
(je kan als je het liever een wildvreemde verteld ook pb-en)

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:46

*rolt van bureaustoel van het lachten*

Citaat:
Gyneacoloog is precies hetzelfde verhaal, eerste keer doodeng, maar later vond ik het niet eens opmerkelijk meer of iets dergelijks, werd net zoiets als een bezoekje aan de kapper ofzo. Haha dat klinkt wel lekker vaag


Sorry, kreeg ff een heel vaag beeld in m'n hoofd dat de gynacoloog bezig is met haarlak om alles weer in model te krijgen... Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:51

Whahaha! "Mevrouw, had u er nog versteviging in willen hebben?" Haha!

Faber quisque fortunae suae

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:53

permanentje??
jongens dit is een serieus toppic!!!!!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:55

Miep schreef:
ja hoor, heb al zeker 10 jaar dezelfde huisarts.
En hij is de vader van mijn beste vriendin, dus ben daar ook vaak in huis.

Daar zou ik dan dus juist niet heen gaan... Mijn buurman is dokter, als er iets is gaan we bijna altijd daarheen. Tenzij het dus iets heel persoonlijks is, een onderzoek voor soa's bijvoorbeeld.

... And we like all the fluffy animals.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:57

Ik heb niet zo'n hoge pet op van mijn huisarts, zou zelf eerder een sexuoloog raadplegen als het zou gaan om de manier waarop.Ik zou het niet met een vriendin bespreken, zij heeft daar toch niet zoveel ervaring mee. Voor medische oorzaken moet ik dan wel bij mijn HA wezen....helaas.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:58

Rainie schreef:
Daar zou ik dan dus juist niet heen gaan... Mijn buurman is dokter, als er iets is gaan we bijna altijd daarheen. Tenzij het dus iets heel persoonlijks is, een onderzoek voor soa's bijvoorbeeld.


Een arts heeft zwijgplicht, dus mag hij niets doorvertellen. Als je je schaamt voor een SOA, dan had je daar eerder bij na moeten denken (of je moet hem van je partner hebben, maar dan zit er iets in je relatie niet goed)

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Aard, Annetjuuh, Appeltje00, Charat, ComscoreBot, friezenfan2, Jara, love_mandy, luuntje, mokkaboon, PipMarly, roosjenat, StefanieT, sunshine, Tine1987, xSuuzerd, YandexBot en 185 bezoekers