Candors (haf) 1ste officiële buitenwedstrijd FOTOS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Candors (haf) 1ste officiële buitenwedstrijd FOTOS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 15:34

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste buitenwedstrijd met mijn pony Candor. Sinds 2 maanden heb ik les met hem, alhoewel we er nog niet echt aan toe waren om al mee te doen had ik ons toch ingeschreven! Het leek mij hardstikke leuk om dat eens mee te maken met Candor.

Om half 6 in de ochtend had ik meneer uit zijn weiland gehaald en ruim 2 uur later reden we vol frisse moed het terrein van de Boekhorstruiters op. We waren de eerste dus Candor kon met een gerust hart het terrein een beetje verkennen (hij is echt supernieuwsgierig!). Nog even een poging zijn vlecht in toom te houden en we konden gaan inrijden..

De losrijbak was eigenlijk best spannend... Hoe moest dat straks wel niet in de echte bak gaan...?
Afbeelding

Verruimen...
Afbeelding

Ondertussen arriveerde het ene chique paard na het andere. Onze tegenstanders! Ze zagen er echt supermooi uit. Maar geen enkel paardje keek zo vrolijk als mijn haflingertje Tong uitsteken

Oei, we worden geroepen! Daar gaan we dan...
Afbeelding

Zorg nummer 1, de hekjes... maar gelukkig! Candor kijkt even en stapt er daarna moedig langs!!
Afbeelding

Halthouden en groeten, Candor heeft er duidelijk plezier in!!
Afbeelding

Kom op Candor, we moeten de bocht om!!
Afbeelding

En middendraf, voor Candor's doen ging dat verrassend goed! (Hij heeft namelijk artrose in zijn voorbenen dus heeft nogal de neiging om hele korte passen te nemen) Jammergenoeg dacht de jury daar anders over...
Afbeelding

Yeah, galloperen!!
Afbeelding

Moe maar voldaan... Dat meisje in het roze vestje is mijn zusje Coco. Zij had mij voorgelezen, dank je wel meissie! OK dan!
Afbeelding

We hadden 139 en 140 punten gehaald. Wel een beetje laag vind ik zelf. Voor eenzelfde proef had ik ruim een jaar geleden 158 punten gehaald terwijl het nu veel beter gaat met rijden! In de les zijn we nu bezig Candor nageeflijk te laten lopen. Dat was toch wel het voornaamste punt van kritiek op mijn protocollen, de nageeflijkheid. Bv. dat hij na het groeten niet nageeflijk wegdraaft. Beetje dom want hij loopt de gehele proef niet nageeflijk Verward Maar ja, dat komt vanzelf wel goed!
Ik vond dat Candor het echt supergoed gedaan had!! Niet gebokt, braaf langs de hekjes, niet rennen en scheten laten op de volte (hihi) en enthousiast naar de mensen. Al met al was het een superdagje!

We hadden trouwens ook nog een prijs gewonnen. Een aanmoedigingsprijs omdat ze het zo leuk vonden dat ik met mijn haflinger tussen de paarden was gestart (en we nogal uit de toom vielen, hihi). De jury vond ons een leuke combinatie en we moesten zeker doorgaan! En ik ben weer een waardebon rijker, hehe... Mooie spulletjes voor mijn superhaf kopen!!! Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:18

Verplaatst van WD naar HAW in verband met hoeveelheid foto's.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:46

Heeee Nik, wat gaaf zeg OK dan! ! Ziet er echt beter uit als bij "de bosheks" een half jaar terug *LOL*.
Wat ziet Candor er super uit!
En die vlecht dan Kwijl! Hij loopt ook vreselijk ruim!
Volgende keer kom ik je weer supporteren !
Xieje snel hoop ik, zaterdag?
XXX

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:50

cool beessie!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:14

leuke haf zeg!!!
leuk hoor en jammer van je punten!!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:28

Wat een leuke hoofdtekening! Leuk paardje ook verder!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 20:02

Dank je wel voor de reacties!! ja die vlecht was wel een beetje mislukt, maar ik kon niemand zo gek krijgen om zooo vroeg een mooie vlecht in zijn manen te maken.. hihi

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:07

leuke haf!
lekker doorgaan met rijden, dat nageeflijk komt vanzelf wel!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:47

Wat een heerlijke reet heeft dat beestje zeg!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:01

leuk beessie zeg!!!
lijkt op me ex-bijrijdpony Haha!
jammer van de lage scoren, maja wa je zelf al zei:
''alhoewel we er nog niet echt aan toe waren om al mee te doen''

Lekker lessen en dat weetik zeker dat jullie er binnekort wel aan toe zijn en hartstikke goede scoren halen

maja ik snap wel waarom je bent gegaan
ik ben ook met mn pony naar de keuring gegaan, eigenluk nog niet aan
toe er toen laatste geworden, maar toch voor de ervaring en de gezelligheid is t altijd leuk!!!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:02

Leuke foto's! Lekker vrolijk koppie heeft ie zeg Haha!

En idd, die nageeflijkheid komt wel... Hof loopt op wedstrijden ook niet aan de teugel, maar we hebben nu toch 11 wp's in de B Lachen

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:00

Heeeeyyy...
SUPER CANDORRRRRRRRRR!!!!! Haha! Wat een lichaam met die vlecht!! Ik wist niet dat ik op een bonk van een vent aan het rijden ben!! Meneer heeft er duidelijk plezier in! Geeft niks van de punten hoor...je kan niet alles gelijk goed doen...tog plezier gehad! en daar gaat het om! Had mij even een belletje gegeven dan was ik speciaal voor candor uit mijn bedje gekomen om zijn haartjes mooi te maken Tong uitsteken Haha! HAHAHA....die foto dat je naar een volte toe gaat! TONG BINNENBOORD!!! En bij candor is de hoefslag ook al een volte!! Lachen

Groetjes,
Cat

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 14:08

Ja hij heeft een behoorlijke body he, wanneer zijn manen ingevlochten zijn. Vind het zelf veel mooier wanneer zijn blonde lokken gewoon loswapperen, maar ja, alles voor de wedstrijd! Leuk dat je kwam kijken Cat! xx

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 14:11

Hoffieeeh schreef:
En idd, die nageeflijkheid komt wel... Hof loopt op wedstrijden ook niet aan de teugel, maar we hebben nu toch 11 wp's in de B Lachen

Wat goed! Gelukkig, toch nog hoop, hihi! Maar als je morgen (vandaag) in de L1 gaat starten moet ie toch wel nageeflijk lopen? Ben benieuwd hoe het is gegaan!

Adelarde
Berichten: 333
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Putte (bij Mechelen) België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:17

ziet er heel erg leuk uit!!! ik ga ook mijn eerste officiële wedstrijd rijden op 18 juli, ik hoop dat mijn paard dan wel nageeflijk gaat lopen, want we moeten ook in het achttal meerijden en dan zou ze normaal gezien moeten nageven Tong uitsteken

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:27

hahahaha wat scheetig die vlechtjes,leuk hoor Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:47

Leuke foto's Nik!
Ik vond de wedstrijd erg netjes gaan hoor voor jouw en Candor's doen! Naar mijn idee, vanaf het voorlezen, een van je betere wedstrijden tot nu toe! Hou de moed erin!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:19

leuk paardje!
Nageeflijkheid komt vanzelf!
Alje paard maar niet tegen de hand is en jij netjes de oefeningen rijdt heb je volgende keer vast een winstpunt *LOL*

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:27

Heej! ik heb er ook gereden met Abi..! Candor werd wel wat onrustig he toen je je prijs ging ophalen.. Haha! Hoeveelste was je eigenlijk? had je nog puntjes of heb ik er overheen gelezen?

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 14:02

abigaillover schreef:
Heej! ik heb er ook gereden met Abi..! Candor werd wel wat onrustig he toen je je prijs ging ophalen.. Haha!


Wat grappig zeg! Nadat ik klaar was met mijn proefjes kwamen er 2 meisjes op pony's aanrijden, was jij toevallig 1 van hen? Anders zou ik het zo niet weten ... Bloos! Ging de wedstrijd goed? Candor wilde inderdaad graag naar huis op het laatst! Meneer werd een beetje ongeduldig, maar ja, verder was hij echt superbraaf die dag.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:11

je ziet egt dat jullie er lol in hebben samen dus ga zo door!!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:15

Leuk weer eens foto's te zien van Candor Lachen Ik blijf m leuk vinden Lovers