zijn jullie paarden/pony,s ook bang van storm?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
madonya

Berichten: 895
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: helmond

zijn jullie paarden/pony,s ook bang van storm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 20:05

hallo allemaal Haha! nou zoals jullie gisteren en vandaag ook nog wel hier hebben kunnen meemaken stormde het behoorlijk hard, toen ik gisteren op stal kwam trof ik in de wei een bange donya aan die niet eens naar der voer keek terwijl normaal ze al ongeduldig staat te wachten, het ergste was dat ik haar niet eens binnen kon zetten, gelukkig heeft ze een grote uitloopstal waar ze dus ook de hele tijd in heeft gestaan,, maar als ze even buiten der stal kwam om wat te eten en er kwam een flinke windvlaag nou dan rende ze meteen weer terug steeds die oortjes helemaal naar voren en echt zenuwachtig, heb een tijdje bij der gestaan om haar gerust te stellen en te knuffelen (vond het wel zielig)
zijn jullie paarden/pony,s ook bang voor storm of onweer????

** Profiel aan het up-daten... **
# gmkp nr 4 # het gezelligste clubje op bokt!!
http://www.Prince.startje.be/
http://www.dartmoorpromotieteam.nl


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:13

Nee, die van mij vind het allemaal wel best geloof ik, is niet echt een bangerd. Hij ging daarnet wel als een idioot tekeer in het weiland, bokken en rennen, zeker toch en beetje de kolder in z'n kop Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:19

In de wei is er niets te merken dat ze het eng vind maar zodra ik wil gaan rijden is die wind opeens eng Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:20

Zolang die van mij binnenstaat is het goed lijkt me!

Live,LOve,'ndLaugh

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:02

Zodra de mijne buiten is gaan zijn neusvleugels op en neer, oren naar voren en heeft ineens 3x zoveel energie... Ach als dat het ergste is Lachen.
Vind het wel grappig, ben alleen iets voorzichtiger buiten onder de bomen en losvliegende dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:05

juist helemaal niet..!

Hij was gewoon de kalmheid zelf..met rijden is hij nog nooit zo braaf geweest! Hij ondt helemaal niets eng! De blaadjes niet de pauwen en de kippen zelfs niet..!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:21

nou ik heb wel als ik nou ga kijken is alles goed maar ga ik erop dan gaat hij heel raar doen.ook schrikken enzo.ja we hebben verplicht twee dagen vrij gehad.maar eigenlijk wel goed om nu dus te oefenen .maar ja niet voor mij.niels is soms een beetje raar.{maar wel heeeeeel lief hoor}

Bart..we zullen je missen r.i.p

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:43

Nee, Givar is helaas voor de duvel nog niet bang. Hij blijft dan ook hardnekkig met zijn kop over de boxdeur in de regen hangen. En ook de harde wind doet hem niets. Helaas is hij wat gevoelig voor het krijgen van een prutoog, dus ik ben nooit altijd even blij met zijn gedrag.

...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:48

Nee Gam vind het wel leuk en speelt met Ewald in de wei wat echt lachen is om te zien!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:51

Morrie heeft een paar zomers op de Oostenrijkse alm overleefd, en iets zegt me dat het daaar ook niet van mei t/m september stralend weer is, dus hij is op weergebied wel iets gewend.....

diana19

Berichten: 349
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: BUNSCHOTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 08:23

mijn paard is ook bang voor de storm word hij gek in zijn hoofd maar ik help hem daar door heen als ik aan het rijden ben

black jack is me alles

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:23

Noah wordt altijd erg vrolijk van een storm. Ik ben woensdag dan ook lekker naar buiten gegaan. Even een heeeeel klein stukje strand, want daar waaiden we zowat om.
Alles is spannend natuurlijk, want alles beweegt. Hij was er gister nog een beetje spooky van. Stel je voor dat die struiken weer zo zouden bewegen. Maar hij heeft wel zowat zijn staart rechtop staan, dus hij vindt het wel leuk.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:24

Nee helemaal niet geloof ik, mijn 3-jarige heeft met de storm gewoon buiten gestaan en gisteravond waaide het ook nog eens erg hard, maar ze merkt het niet eens geloof ik.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:26

madonya schreef:
hallo allemaal Haha! nou zoals jullie gisteren en vandaag ook nog wel hier hebben kunnen meemaken stormde het behoorlijk hard, toen ik gisteren op stal kwam trof ik in de wei een bange donya aan die niet eens naar der voer keek terwijl normaal ze al ongeduldig staat te wachten, het ergste was dat ik haar niet eens binnen kon zetten, gelukkig heeft ze een grote uitloopstal waar ze dus ook de hele tijd in heeft gestaan,, maar als ze even buiten der stal kwam om wat te eten en er kwam een flinke windvlaag nou dan rende ze meteen weer terug steeds die oortjes helemaal naar voren en echt zenuwachtig, heb een tijdje bij der gestaan om haar gerust te stellen en te knuffelen (vond het wel zielig)
zijn jullie paarden/pony,s ook bang voor storm of onweer????


misschien kun je je pony de volgende keer het beste gewoon buiten zetten, dan horen ze geen rare (onnatuurlijke) geluiden, kunnen ze gaan staan hoe ze willen....mijn paarden zijn buiten ook niet bang ofzo, maar binnen volgens mij wel, voor alle krakende geluiden en de kletterende regen op de platen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:26

Nee hoor, mijn paard geeft er niet om...ik kan bij storm, weer en wind gaan rijden....het enige wat ik merk dat ze niet prettig vind is hagel, dan wil ze met haar kont in de wind gaan staan. Die hagelsteentjes in je gezicht doen behoorlijk zeer.
Zelf vind ik rijden met die storm niet fijn. We zitten midden in de polder en het is gewoon geen rijden als je merkt dat je paard zich onder je met zijn hele gewicht in de wind moet gooien om overeind te blijven.

Dus bij erge storm rij ik niet. Of er moet geen andere manier zijn om haar beweging te geven, want ze moet gewoon uit haar box.

Je suis Charlie.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:26

nee heb ze niet op bangheid kunnen betrappen Haha!
maar ik heb dan ook wel twee hele stoere ponys he Knipoog

Dag lieve mama...

madonya

Berichten: 895
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 11:48

missnynke: donya stond al buiten in de wei, maar ze heeft in de wei een grote uitloopstal waar ze dus zelf in en uit kan lopen en ja mevr. stond dus de hele tijd in die stal zelf toen ik kwam met der voer kwam ze er niet uit Tong uitsteken wat een Clown toch

** Profiel aan het up-daten... **
# gmkp nr 4 # het gezelligste clubje op bokt!!
http://www.Prince.startje.be/
http://www.dartmoorpromotieteam.nl

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:03

Nou bang kan ik het niet noemen alleen heeeeel fris Haha! Hij schrikt wel van de struiken die ineens bewegen, plastic wat opwaait, golfjes maar dan is hij meer "bang" voor datgene dat beweegt dan voor de storm zelf Knipoog

**Look where all this talking got us baby!!**

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:15

Die van mij zijn er niet bang voor, ze balen wel van de regen. M'n bijna jaarling vond het maar niets die wind, ze liep met me mee naar het hek maar inplaats van vooruit heeft ze dus het hele stuk achteruit gelopen naast me met d'r kont in de wind. Raar beest.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:46

Jordy is er ook niet bang voor, hij wordt er af en toe alleen een beetje té vrolijk van. Gisteren heeft hij ook gewoon buiten gestaan, geen probleem, hij is niet van suiker.
Wel zijn er hier wat flinke takken afgebroken van de wilgenbomen die langs de wei staan. De takken zaten nog vast, maar hingen wel naar beneden, over het schriklint heen. En die takken daar kan hij normaal nét niet bij, nu dus wel, ze waren allemaal helemaal gestript Vork

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:28

die van mijn vind die wind geloof ik wel leuk Verward
toen ze de wei inging was ze helemaal knetter Haha!
oortjes recht naar voren en showen Tong uitsteken:P

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:08

nee totaal niet bang, maar stuiteren doet ze wel Haha!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:40

of hij echt bang was weet ik niet,Pretty is gewoon eerder "vies" van slecht weer,en kleine Epos die rende de ganse dag door en hopte en bokte Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:30

AnjaKos schreef:
Nou bang kan ik het niet noemen alleen heeeeel fris Haha! Hij schrikt wel van de struiken die ineens bewegen, plastic wat opwaait, golfjes maar dan is hij meer "bang" voor datgene dat beweegt dan voor de storm zelf Knipoog



Goh wat herkenbaar Scheve mond Haha!

Een takje wat in de bak is gewaait is 3 kwartier eng. En dan ben je aan het uitstappen en dan pakt hij het op en gaat ermee in zijn mond lopen Vork

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:17

Hieha!!! storm mijn Bronc is helemaal leip, rennen, vliegen, springen, bokken, ga maar door, De skippybal moet het behoorlijk ontgelden!!! Bronco vind storm te gek. (Ik iets minder heb liever geen rodeopaard). Haha!

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers