welke wordt het nou¿¿ :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manontjuh
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Vlaardingen

welke wordt het nou¿¿ :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 12:54

hallo,

Ik heb een vraag, ik wil graag een veulen en nu heb ik 2 hele mooie goed gebouwde veulens gezien. Ze zijn allebei even oud en worden allebei rond de 1.72. Alleen nu weet ik niet welke het nou moet worden
Wel is de een een merrie en de ander een henst.

Merrie veulen: v.Ruben x Gregor x Duco.

Hengt veulen: Flemmingh x Balzflug x Aktion.

Owja er is ook nog een jaarling merrie: Jazz x Balzflug x Aktion.

Alvast bedankt groetjes manon

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:01

Ik zou voor de hengst gaan. Ik ben een beetje Flemmingh-fan!!! Zit ook een goede bloedlijn achter, lijkt mij zo.
Ik ben door de trubbels met mn verzorgpaard (merrie!!!!!!) een beetje anti-merrie geworden... En Jazz-nakomelingen zijn vaak ook niet de makkelijksten...
Ik stem voor de Flemmingh!!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:20

Ik zou voor de jazz- merrie gaan>>> ik hou wel van lastige merries, heb je geen foto's, dan kunnen we de bouw zien, want alleen op afstamming afgaan is natuurlijk niet goed.

manontjuh
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 13:27

ow ja sorry vergeten. Binnenkort komen de foto's !!! Cool bedankt voor de reactie's.!!

BoOo

Berichten: 1061
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:41

ik ben ook benieuwd naar de foto's!!! Haha! maar zonder foto zou ik voor de hengst gaan !!!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:04

Tulandro schreef:
ik hou wel van lastige merries


Nou niet van alle lastige merries, I'm sure! Ga mijn topics maar eens lezen op MD Adviezen voor behandeling pismerrie??? en MD Regumate uitgwerkt??? (ik weet hoe je daar een een linkje van maakt...)

In ieder geval wordt ik behoorlijk depressief van die lastige merrie...
En de merrie van m'n broer was ook al zo'n sekreet, en dat was niet eens een pismerrie!!!!! Dat was gewoon d'r karakter!!!!

Heb jij dan ervaring met écht lastige merries??? Anders moet je ff op m'n topic reageren, dan heb ik er misschien ook nog wat aan!!!!

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:34

Zonder twijfel: De Jazz x Balzflug Haha! ! Heb zelf ook een Jazz, en het hoeft helemaal niet zo te zijn dat het een 'lastig' paard is. Als je geen keuze kunt maken kun je toch ook vragen of je al even wat met die jonge paarden kan doen, bv even borstelen etc. Klinkt heel knullig, maar aan de reacties kun je vaak al aflezen wat voor type paard het is, zelfs al zijn ze het niet gewend.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:37

Citaat:
Zonder twijfel: De Jazz x Balzflug


Mee eens OK dan! zeker als je Olivi bekijkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:39

Gut het is maar net wat je er mee wilt doen.
Wil je alleen rijden en niet fokken, is een hengst wel prettig; merries kunnen toch vervelender zijn kwa hengstigheid en rijden.
Wil je ooit nog een veulentje fokken, dan is een merrie handiger Knipoog

Van Jazz x Balzflug mag je geen braaf hobbelpaard verwachten en je hebt dan wel heel veel voorkomend bloed. Dat is met de Ruben x Gregor wel anders.

Maar ga uit van hier dier zelf! Kies het paard dat voor jou opvalt; waar jij een vonk bij voelt. en wees kritisch ten opzicht van de bouw; nu een holle rug is over 3 jaar nog steeds een holle rug. Nu een zware hoofd/hals verbinding is over 3 jaar nog steeds zo'n lastig nageeflijk te rijden hoofd/halsverbinding.

Weet wat je met je veulen wil doen over 3 jaar; wordt het vast makkelijker van. succes!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:54

manontjuh schreef:
hallo,

Ik heb een vraag, ik wil graag een veulen en nu heb ik 2 hele mooie goed gebouwde veulens gezien. Ze zijn allebei even oud en worden allebei rond de 1.72. Alleen nu weet ik niet welke het nou moet worden
Wel is de een een merrie en de ander een henst.

Merrie veulen: v.Ruben x Gregor x Duco.

Hengt veulen: Flemmingh x Balzflug x Aktion.

Owja er is ook nog een jaarling merrie: Jazz x Balzflug x Aktion.

Alvast bedankt groetjes manon

Ik zou gaan voor het hengsteveulen maar wat ik me afvraag is, hoe en wie kan er nu al zeggen hoe groot die veulens worden.
Dat moet je me toch eens laten weten want diegene die dat kan zeggen, mag het bij mijn veulens ook eens komen zeggen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:24

Ik zou ze eerst eens goed bekijken. Zitten er predikaten bij de moeders? Hoe bewegen ze?

Als dat een beetje gelijk is zou ik er geen seconde over na hoeven denken: Jazz x Balzflug Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:27

Ik zou de Jazz zeker laten staan,
de Ruben heeft geen vol papier wat ik bij een merrie wel belangrijk vind.
Flemmingh vind ik zelf heel fijne dieren alleen is de kans dat hij wat klein blijft met Balzflug erachter wel groot.

Dit is dus alleen het gevoel wat ik heb bij het papier, wellicht dat ik er heel anders over denk als ik ze op foto's of IRL zie.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:48

Hoezo klein met Balzflug erachter? En wat noem je klein?

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:58

Persoonlijk zou ik, puur even op papier gezien, voor de Flemmingh gaan.
Ten eerste omdat Flemmingh brave, werkwillige nakomelingen geeft en ten tweede omdat ruinen (als je hem tenminste later laat castereren) vaak een stabieler karakter hebben.
Ik ben benieuwd naar de foto's. Succes met kiezen!

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:21

Ik heb gehoord dat jazz afstammelingen veel blessures aan hun benen kregen. Maar ik zou voor de hengst gaan omdat dat je hem wellicht kan ruinen of wellicht kan fokken(en ik heb het niet zo op merries) Maar van de rest van de affstammelingen heb ik niet zo veel gehoord

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:51

Ik zou voor de Jazz gaan daarna voor het hengstveuelen en dan pas het merrieveulen. (als ik alleen puur op papier kijk)

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:32

Dees schreef:
Gut het is maar net wat je er mee wilt doen.
Wil je alleen rijden en niet fokken, is een hengst wel prettig; merries kunnen toch vervelender zijn kwa hengstigheid en rijden.
Wil je ooit nog een veulentje fokken, dan is een merrie handiger Knipoog

Van Jazz x Balzflug mag je geen braaf hobbelpaard verwachten en je hebt dan wel heel veel voorkomend bloed. Dat is met de Ruben x Gregor wel anders.

Maar ga uit van hier dier zelf! Kies het paard dat voor jou opvalt; waar jij een vonk bij voelt. en wees kritisch ten opzicht van de bouw; nu een holle rug is over 3 jaar nog steeds een holle rug. Nu een zware hoofd/hals verbinding is over 3 jaar nog steeds zo'n lastig nageeflijk te rijden hoofd/halsverbinding.

Weet wat je met je veulen wil doen over 3 jaar; wordt het vast makkelijker van. succes!


Sluit mij geheel aan bij Dees. Let ook op het oog. Kun je bij zo'n jong dier ook al veel uithalen. Succes OK dan!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:11

komen de fotoos al?
ben erg benieuwd

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:51

Tsja, op papier zou ik gaan voor de Flemmingh x Balzflug x Aktion. Ik zou bang zijn dat de Jazz een minder prettig paard zou zijn qua karakter, Flemmingh's staan me wel aan.
Maarre, op een papier kan je niet rijden he, daarom zou ik nooit een paard kopen puur op zn papier

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:22

Vraagt verder niemand zich af hoe ze nu al kan zeggen dat ze 1.72 worden?

manontjuh
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 12:01

Hey, ff voor de duidelijkheid, ik zei rond de 1.72

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:03

Ik kocht ooit een zeer groot veulen van Fortuin Z, hij was als jaarling nog steeds de grootste uit de hoop maar als 2jarige was hij niet meer de grootste en hij is gestopt bij 1.62m. Daarom vind ik het verwonderlijk dat je kan zeggen dat hij zo groot wordt en vroeg ik me af op welke standpunten je je baseert.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:09

Hihi, zo hoop ik dat mijn wat klein aandoende enter alsnog de groeispurt zal inzetten richting het 1.70m.
Ze lijkt nu 1.60m. te worden Nagelbijten / Gniffelen

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:12

Was er niet één of ander rekensommetje wat je kon maken aan de hand van de lengte van de benen ofzo? Daar staat me iets van bij. Maar dan nog blijft het een ruwe schatting.

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:52

Even weer terug naar de Topic.
Ik zal zeker gaan voor de blazflug afstammingen en aan de hand van die 2 kijken welke de juiste gangen enz. hebben (bouw is een beetje moeilijk rond deze leeftijd! En ja wil je fokken dan moet je de merrie nemen dat is duidelijk! Ja en of ze rond de 1.72 worden dat kan je nooit zeggen! Succes met de keuze maken!!!