Hoe lang moeten we nog wachten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Hoe lang moeten we nog wachten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 08:48

Ik vind het echt niet meer leuk!
Ik sta al sinds een week elke nacht op om te waken maar er gebeurt helemaal niks Huilen
De uier is gigantisch maar er zitten geen kegeltjes aan. Gisteren avond was de uier weer helemaal opgezet dus ik had een beetje hoop dat het zou gaan komen maar weer niks. De merrie staat er elke avond hetzelfde bij, lekker op d'r gemakje.
Ik vraag me af of het deze week nog wel gaat komen maar elke dag neemt de hoop weer een beetje af... . Zou het dan toch een latertje worden?
Zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik in haar box het licht aan laat 's nachts? Mja, anders zie ik niks op de camera en moet ik elke 2 uur de stal in komen lopen en dat lijkt me ook niet echt rustgevend voor de merrie.
Aan de uier hoeft het mijn inziens niet meer te liggen maar nu werkt de rest niet mee... Ach gut
Duimen jullie een beetje met me mee dat het veulentje zich toch binnen afzienbare tijd laat zien?
Het zou toch ook niet verkeerd kunnen liggen he?! Maar dan moet de geboorte zich toch ook net zo goed inzetten, toch?

Groetjes van een moe Zwelgje.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:03

Het komt pas als het komen moet en kegelen doen ze lang niet allemaal.
Wat was de dekdatum?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:07

zolang de uier nog niet permanent dik is, maar nog afneemt bij beweging zal het zo'n vaart nog niet lopen.

Maar een handige tip:
neem een caravan. Zet die bij de stal.
Neem een oude camera, hang die in de stal. Neem een oude TV of Amiga-monitor (die heeft composit in en zijn heel goedkoop) en zet dat in de Caravan. Aansluiten en waken vanuit bed. Heel relaxed. Ik heb indertijd prima geslapen en was op tijd voor het veulen.

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

je wacht niet alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:01

misschien dat het een beetje helpt maar je bent niet de enige. wij (danielle en baukje en de rest)wachten ook nog op het veulen van missy.
we weten niet precies wanneer ze uitgerekend is maar volgens de da is ze nu 10 a 11 mnd.
dus.........
kegelt ook nog niet wel iets dikkere uier maar ze loopt ook 24 uur buiten.
kan het er wel uitKIJKEN. zelfs dat helpt niet.

sterkte met wachten. Haha!

joy is the best

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:08

Hahahhahh hier de ongekroonde koningin van het wachten op bokt! Ik heb 3,5 week in een tentje geslapen en ben er 3 keer per nacht uit geweest! Toch heeft irish geen enkel teken gegeven! Om kwart over 4 's nachts was er nog niets te zien aan de uier, en om half 7 's ochtends stond er een kleine naast!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:18

irish_lady schreef:
Hahahhahh hier de ongekroonde koningin van het wachten op bokt! Ik heb 3,5 week in een tentje geslapen en ben er 3 keer per nacht uit geweest! Toch heeft irish geen enkel teken gegeven! Om kwart over 4 's nachts was er nog niets te zien aan de uier, en om half 7 's ochtends stond er een kleine naast!


Ja, jij geeft me hoop Knipoog Haha!
Ze was vorige week donderdag uitgerekend en dat uitgaande van 11 maanden dracht. In principe mag ik er dan nog een week tot 10 dagen bij rekenen, dus ECHT te laat is ze nog niet maar echt opschieten doet het ook niet voor mijn gevoel.
De merries van mijn instructrice zijn ook allemaal uitgerekend op 11 maanden en hadden dagen voor de uitgerekende datum al het veulen erbij lopen. Waarom ikke niet Verward
Wat betreft het waken; ik doe alles via de webcamera die we hebben. De laptop staat naast het bed en ik heb de hele nacht live beelden. Kan ik gewoon lekker lui blijven liggen en naar de laptop kijken.
Het enige nadeel is dat het licht 's nachts in de stal moet aanblijven anders zien we niks.
Ook hoef ik gelukkig niet in een tentje te gaan slapen want onze slaapkamer ligt praktisch boven de stallen. Dus da's makkelijk zat. Bij de minste of geringste gekke beweging op de camera sta ik binnen een minuut in de stal.
Haar uier loopt ze nu ook praktisch niet meer weg. En er zitten nu ook echt 2 witte puntjes op de speengaten. Zijn dit dan mini kegeltjes. Ze zitten aan de buitenkant, echt een speldenknop groot.
Nou, weer een dag van wachten tegemoet... .

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:18

Welcome to the real world..................zo gaat het meestal.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:32

Oh,ik ken het gevoel Haha!
Shana heeft ons 3 avonden laten denken dat het veulen kwam,maar uiteindelijk zakte alles weer af Schijnheilig
Tot ze zondagochtend ook van die ieniemienie harskegeltjes had en dan nog maar aan 1 kant,nauwelijks waarneembaar.
Ik wil je niet blij maken met een dooie mus Bloos
Maar........'s-avonds is het veulen geboren!

Dus,hou de moed er nog maar even in.
Sterkte bij deze Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 13:15

Pipi schreef:
Oh,ik ken het gevoel Haha!
Shana heeft ons 3 avonden laten denken dat het veulen kwam,maar uiteindelijk zakte alles weer af Schijnheilig
Tot ze zondagochtend ook van die ieniemienie harskegeltjes had en dan nog maar aan 1 kant,nauwelijks waarneembaar.
Ik wil je niet blij maken met een dooie mus Bloos
Maar........'s-avonds is het veulen geboren!

Dus,hou de moed er nog maar even in.
Sterkte bij deze Haha!


Thanx, ik houd de moed er zeker in. Het zijn maar rare wezens die merries.
Maar gek dat bij jou paard ineens alles weer afzakte en dan toch binnen afzienbare tijd het veulen geboren werd.
Heb je uiteindelijk lang moeten wachten, ik bedoel heeft ze lang over gedragen?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:32

Ze was 12 juni uitgerekend (11 mnd) en is 20 juni bevallen.
Dus als je het zo berekend heeft ze 8 dagen overtijd gelopen.
Ik vond het echt slopend Gaaaap omdat ik die 8 dagen op stal "gewoond" heb en dus al die tijd practisch niet geslapen heb.
Maar het was het meer dan waard

Een mens zit raar in elkaar.
Die week op stal verlangde ik naar huis en nu ik thuis ben wil ik niets liever dan naar stal Verward
Ik kan gewoon geen genoeg krijgen van het kijken naar m'n knappe mannetje en naar m'n merrie natuurlijk,die opeens zo'n geweldige mama blijkt te zijn Lovers

dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:14

mijn merrie was op 23 april uitgerekend en het veulen kwam pas 22 mei dus er is nog hoop, veel succes met waken

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 02:20

Alles in orde joh. Natuur is natuur, en de merrie is waarschijnlijk de best mogelijke tijd aan het afwachten. Ze wil natuurlijk het beste voor haar veulen. Nu met dit weer zal ze het daar misschien wat moeilijk mee hebben. Komt goed. Veel succes iig Knipoog

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:19

Ik ben blij dat ik vorig jaar niet wist wanneer Lanna uitgerekend was. Lann's drachtigheid was een ongelukje... ik kwam er pas achter toen ze een maand of 8 drachtig was... ze werd iets dikker en wilde niet zo makkelijk meer buigen. Maar omdat ik niet wist wanneer de dekking plaatsgevonden had, wist ik ook niet wanneer het veulen moest komen. Dat scheelt een boel stress Lachen

Sterkte jullie allemaal met wachten.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 09:15

Ik heb er net een slapeloze nacht op zitten. Vannacht om 00:00u begon ze onrustig te worden. Plat liggen en zwaar ademen, naar de buik kijken en de uier stond helemaal strak. Ik had dus een beetje hoop dat ik in de loop van de nacht wel een veulen zou hebben.
Nou, ze is dus heel onrustig geweest tot een uurtje of 05:00 en toen leek het weer bij te trekken.
Vanochtend om 09:00u heb ik alles gevoerd en ze had wel honger.
Dus nog steeds geen veulen maar dit was echt de eerste nacht dat ze zo inrustig was, steeds weer liggen en weer opstaan en naar d'r buik kijken en zwaar ademen. Dus ik denk dat e.e.a. nu wel in de gang is geschoten en het zit er dik in dat weer zo'n slapeloze nacht tegemoet gaan en nu hopelijk aan het einde van de nacht wel een veulentje er naast.
Het wordt nu echt spannend.
Nou maar hopen dat ze me hiermee nog niet weer vele nachten gaat foppen want dan kan je me bij mekaar vegen Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:17

hoi, oei dit klinkt net zoals ik twee maanden geleden, haha. Stella heeft ook een paar keer een soort koliek gehad in de dagen voor de geboorte, ik dacht hetzelfde als jij:ja het komt, maar helaas., Ohw, die merries zijn soms zoooo irritant! Wel lekker dat het bij je thuis is. Ik hoop voor e dat je niet al te lang meer hooeft te wachten!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:20

Dat soort 'veulenkoliek' is vrij normaal. De banden (van de baarmoeder) rekken omdat het veulen in een andere positie gaat liggen bijvoorbeeld.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:42

Ik wil je niet de kast op jagen, maar......... dit lijkt erg veel op een rondje proefdraaien. Niet alle merries doen dit, althans niet zo overduidelijk, maar mijn ervaring is dat je na het proefdraaien, nog wel 7 a 10 moet wachten. Bij een van de andere hier, waarvan het paard op de Uithof is bevallen, duurde het meen ik nog 4 dagen, maar bij mij was het altijd minimaal een week.
Waarom huur je voor de resterende tijd geen Birth- Alarm ? Divoza verhuurt ze. Zo krijg jij tenminste ook nog wat rust, want als dit zo door gaat, ben je dadelijk bij de bevalling diep in slaap.... zoals zo vaak gebeurt. Sterkte ermee.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 11:21

oh jee, dat meen je toch niet en ik al hopen dat het vandaag of morgen toch echt zou gaan komen.
Ja, ik wil wel gewoon kunnen slapen eigenlijk. Maar het kan dus zo zijn dat het nog enkele dagen op zich laat wachten of dat het toch deze nacht of volgende nacht komt. Ze is tenslotte al 1 week over tijd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nog een week tot 10 dagen zal gaan duren. Maar ja, ik ben geen merrie Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:42

Als je uitgaat van de normale draagtijd, (11 maanden + een week) is ze eigenlijk nog niets overtijd. Normaal gesproken lopen ze om deze tijd van het jaar meestal wat in. Maar door de (te koude en wisselvalige) weersomstandigheden lijkt het wel of er dit jaar een overmaat aan overdragers is, kijk alleen al hier op Bokt. Maar ook om mij heen hoor ik niets anders. Dus dat wordt echt een zwarte koffie dieet voor jou....
Sterkte.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 12:14

Hihihi, inderdaad. Ik heb mijn eerste cafeine shot al weer gehad.
En dan heb ik ook nog eens een druk wedstrijdweekend voor de boeg maar ik denk dat ik maar 1 dag afzeg want dat trek ik denk ik allemaal niet.
Ach, we blijven gewoon volhouden en hopelijk staat er dan eind volgende week wel een veulentje bij. Dat zou nog mooi zijn natuurlijk.
Bedankt voor je reactie.
En ik post wel regelmatig wat updates als er iets interessants gaande is.
Tot die tijd ga ik even een tukje doen want mevrouw staat lekker in de wei te grazen alsof er niks aan de hand is.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:28

Wat duurt dat lang!!
Je moet maar denken:als het af is komt het.
Kim was 2 1/2 week overtijd en kreeg toch een klein veulentje.Het was op de uitgerekende datum echt nog niet af.
Die kleine witte puntjes heeft Kim ook gehad,maar volgens mij is dat niet zoveel.
Ze heeft 1 dag hars kegeltjes gehad;een beetje geel/groenig van kleur
Sterkte met waken.Ik weet wat het is;ik heb ook 2 weken op stal geslapen Haha!

Oh ja,bij Kim moest ook het licht aan blijven.Ik had niet het idee dat ze daar veel last van had.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:43

En hierom brengen wij onze merries altijd weg Haha!
Mijn ouders hebben een fulltime job, ik heb mijn studie en onze paarden staat ook niet bij huis, dus wordt het waken nog moeilijker.
Wij hebben een welsh pony fokker die elk jaar voor ons de veulentjes vangt Haha!
Heel makkelijk bij brengen ze heen en we nemen ze met hun kroost weer mee terug Lachen

Suc6 met het waken OK dan!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 10:43

Nou, nog steeds geen nieuwe ontwikkelingen en ik heb heerlijk geslapen vannacht. Ben 2 keer op de camera wezen kijken maar niks aan de hand. Het wil op een of andere manier niet echt opschieten maar dat kan ook aan mijn ongeduld liggen natuurlijk Knipoog
De uier is nu wel permanent dik en gevuld maar meer dan die 2 witte puntjes op de spenen is er niet.
Ik ben bang dat het nog wel een week tot 10 dagen kan gaan duren.
Pfff, lekker laat veulen heb ik dan. En ze moet dit jaar ook weer op tijd gedekt kunnen worden.
Mijn vriend is gelukkig nog wel 2 weken vrij, ik mag hopen dat het er dan toch wel is anders zit ze bijna op een jaar dracht...pffff...heb ik weer!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:54

Zwelgje schreef:
Het wil op een of andere manier niet echt opschieten maar dat kan ook aan mijn ongeduld liggen natuurlijk Knipoog

Dat dacht ik ook bij Kim en ineens zaten er hars kegeltjes aan (hele kleine ) en 2 uur later drupte ze melk.Binnen 12 uur was het er toen.
Houd moed,het komt echt wel Haha!


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 12:01

We houden de moed er zeker in!
Nou maar hopen dat we in ieder geval binnen nu en 2 weken in ieder geval een veulentje hebben want dan zijn onze vakantiedagen op Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wisanda2003 en 19 bezoekers