Miro gisteren in de sloot :-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Miro gisteren in de sloot :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 20:52

Gisteren kwam ik om 19.15 thuis van mijn werk, had net een bordje soep opgeschept toen mijn foon ging Scheve mond Stal: "Ja, hoi Anja, je moet even naar stal gaan want Miro heeft nogal ernstig in de sloot gelegen. Ze hebben hem er nu net uit dus ga maar naar hem toe want hij kan wel een opknapbeurt gebruiken" Scheve mond Ok, ik dus gelijk met lood in mijn schoenen naar stal gesjeest en liep een van de meiden tegen het lijf die van oor tot teen onder de blubber zat, ze had gelukkig van de staleigenaar een joggingbroek en een schoon t-shirt gekregen. Miro stond zeiknat op stal, ze hadden hem wel al even afgespoeld zodat de ergste modder eraf was maar hij was koud en moe...Waarschijnlijk had hij al een tijdje in de sloot gelegen want hij had het allemaal al een beetje opgegeven Verdrietig Uiteindelijk hebben ze een longeerlijn om Miro's kont gelegd en heeft Hans (de staleigenaar) hem er met de jeep uitgetrokken. Ik heb hem vannacht maar even binnengehouden zodat hij wat kon opwarmen met een schep musli en een dikke plak hooi... Gelukkig is er helemaal niets beschadigd behalve dan een klein schaafwondje op zijn oor..meneer is er spontaan kopschuw van maar dat gaat wel over Tong uitsteken Vandaag ben ik er toch opgeklommen en hebben we een uur gestapt met een klein stukje draf om ff te voelen hoe hij liep, gelukkig helemaal goed, ietsjes stijf, vooral in zijn rug, maar verder niets. Lekker helemaal heel goed gewassen daarna en toen kon hij weer het land in naar zijn vriendjes Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:55

*hmmm* lekker ding wel die Miro Haha!

gelukkig hadden ze daar ervaring met knollen uit de plomp trekken: ik heb een jaar of 12 geleden een keertje precies bij Pronk voor de deur in de Weesper trekvaart gelegen met m'n knol Boos! : er lag een dood paard onder een zeiltje aan de weg..... detail: het was midden in de winter.... Scheve mond

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 21:22

Brrrrr en diep daar Bloos!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:24

Gelukkig hebben ze hem er uit kunnen krijgen!
Nu maar hopen dat het niet nog eens gebeurd

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:40

Wat een dompie..
Gelukkig is het alleen de schrik geweest en heeft hij er verder niets aan overgehouden. Geef hem maar een extra knuffel van ons Ach gut

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:04

Jeetje Anja, dat heb ik ook een keer meegemaakt bij Pronk. Dais stond in het land naast het bedrijventerrein, en toen ik haar 's avonds laat erin zette, hoorde ik gespartel. Er lag een paard in de sloot. Ik heb Hans en Erik gehaald en ze hebben hem met een traktor eruit getrokken. Wat een nachtmerrie! Ik ben blij dat het goed is afgelopen met je paardje!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 10:32

In datzelfde weiland staat Miro Bloos! Maar gelukkig kwam Hans nu niet met de trekker aan...Miro is doodsbang voor die dingen Scheve mond Ach, het is gelukkig goed afgelopen, hopelijk is dit de 1ste en laatste keer geweest! Lachen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:43

oeff.. je zal wel geschokken zijn denk ik Scheve mond
maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen met je paardje

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:44

Ohhhh! ik heb hem zien liggen! hij lag achter in de wei aan de linkerkant in de sloot .ik reed toevallig met mjin paard langs over de dijk in het naarderbos! er was al wel hulp bij hoor gelukkig...ja das een groot nadeel zo,n groot weiland,echt gelukkig dat mensen hem gezien hebben... maar goed is gelukkig goed afgelopen!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 12:44

Hey Ankie1, ik kom jou regelmatig tegen met je schimmelte Haha! Miro is die grote vos met de druipkol (heb hem ook 1x met westernzadel gereden maar dat was geen succes)

Hij is echt helemaal rad, heb al gewoon gereden/gelongeerd en niks aan de hand, hij is alleen nog steeds kopschuw, van de week had hij op stal blijkbaar jeuk aan dat wondje op zijn oor en heeft het tot bloedens toe open geschuurd aan de stal Verdrietig Maarja...doet hij zelf Tong uitsteken

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:36

haha oke dan en heb jij altijd van die leuke schoenen aan bij hem? dan weet ik eindelijk wie jij bent! haha werd tijd....

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:53

Een paar weken geleden is dat mijn paard ook overkomen. (hij stond net 10 minuten in de wei, maar is geen sloten gewend). Er moesten toen alleen wel 2 brandweerwagens vol brandweermannen aan te pas komen om hem eruit te trekken Scheve mond

Uiteindelijk is het na een paar pogingen gelukt. Zij deden een brandweerslag onder zijn staart en toen maar trekken...

Ik vond het maar een rot gezicht, zo' n hulpeloos bibberend paard Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:56

brr, dat is niet leuk

gelukkig is alles goed afgelopen Lachen

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:03

Jeetje dat is wel even schrikken, gelukkig is hij er goed uitgekomen. Hoop dat hij weer snel hersteld is...