hoefschoenen avondje op stal

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

hoefschoenen avondje op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 19:06

Gisteravond kwamen 2 dames van Maruis een voorlichting geven over hoefschoenen bij ons op stal.

Bij ons loopt Martin de os voor de wagen en hij loopt op zelfgemaakte (m.b.v. de schoenmaker) hoefschoenen, hij gaat zondag zijn debuut op Marquis-jes maken Haha!
De foto's van Martin op zijn nieuwe Nikes moet ik nog krijgen, maar die van een paar paardjes bij ons op stal heb ik wel.

Morrie hoefde niet aan te treden, vanwege zijn toontredendheid maait hij heel erg met de voorbenen en zijn hoefschoenen voor hem geen optie. Hij heeft bovendien een hekel aan gepruts met zijn voeten, dus hij mocht op de wei blijven!

Meer info over deze hoefschoenen vind je op www.horsebalance.nl
ff een close-up van Martin de os
Afbeelding

Lela, de ideale kinderpony, ruim 3 jaar oud, net zadelmak (en te koop) als model:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malissa, de Tinker van WenK:

lastig hoor die sokken Scheve mond

Je had wel ff kunnen poetsen Wenk Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jack, ook een Tinker, heeft voor ijzers, dus die moest achter hoefschoenen passen.
Hij vond het maar raar, ik heb een filmpje gemaakt waarop hij heel maf loopt te huppen, maar ik weet niet hoe ik die hier krijg Cool
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:12

Wat een leuke os is die Martin,ben nu wel benieuwd hoe hij op z`n nieuwe schoenen loopt.
Duidelijke foto reportage,ze lijken me niet echt heel ingewikkeld omom te doen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:15

Hmm als ik die foto's zo zie ben ik toch nog steeds erg blij met mijn Smitjes Lachen Ik had die van Marquis willen uitproberen maar ze zijn 2x zo duur en als die net zoals mijn Smitjes ook na een jaar weer nieuwe zolen moeten houd ik het wel bij de Smitjes (die je overigens voor €30,- per 4 kan laten verzolen ) Ik rijd zowieso 4x per week buiten en moet dan toch al gauw een ruim half uur over het asfalt maar daar draaf ik dan ook gewoon op, vandaar dat onze schoenen nu na een jaar al flinke versleten zolen hebben. Rijd je gewoon (net zoals men Smit zelf) op zandwegen dan slijten ze natuurlijk veeeel minder snel

**Look where all this talking got us baby!!**

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 19:16

nee het aan- en uitdoen viel me alles mee, maar je moet wel eerst hoeven krabben en ze moeten wel voeten geven Schijnheilig voor mijn Morrie beide geen pretje.....

zondag gaat Martin ze echt testen voor de wagen, zal wel een snel ritje worden Haha!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:16

Die heb ik ook een dag gehad. Met een klein drafje trapte hij ze uit, dus gelijk retour gestuurd. ben niet meer zo te spreken over hoefschoenen. Hoor nog teveel mankementjes erover en een Fjord bij ons op stal heeft zijn hoefballen gescheurd door hoefschoenen. Je kan het vel zo openklappen. Echt heel vies en zielig!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:54

Op die Tinkers ziet het er niet uit zeg met die sokken... net een verminkt voetje Clown

Leuke pony , wel kleine voetjes of niet ? Lachen

Hebben ze ook schoentjes voor iets ECHT kleins eigenlijk ?

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 20:59

de kleinste maat is maat 0, die had dat ponytje aan. Volgens pony25 heeft haar pony nog kleinere voetjes.....

marquis zooltjes kosten 4,50 per stuk, kan je zelf vervangen, zie ik net in de folder. Je kan alle onderdelen los koen en vervangen overigens.

Mijn paard trapte zijn hoefballen vóór kapot toen hij nog ijzers onder had, dat was ook hartstikke zielig. Nu moet ie op blote voeten lopen, nog veel zieliger Ach gut


Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:29

Ik weet wel zeker dat die van mij kleinere voetjes heeft dan die pony op de foto


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cabochon1 en 21 bezoekers