Bang geworden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Bang geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 23:01

Ik weet niet of het hier de juiste topic is maar alla...

Wij hebben dus een paardje. En in die bijna 2 maand echt een lid van het gezin geworden. Helaas al 1 keer kreupel door toedoen van derden. de schrik sloeg ons al om het hard. Is goed afgelopen. Komt vanavond me zoontje van 7 bij me, en zegt" Pappa, wat als Roos nu dood gaat?"
Ik zat echt met mijn mond vol tanden, mijn vrouw ook, en die begon zacht te huilen. dat is iest waar wij idd niet bij stil gestaan hebben. Roos kan idd overlijden. Ze is wel verzekerd enzo, maar het draait niet om geld. Die kinderen willen hun makker niet kwijt, wij ook niet btw.
Maar tja, ben ineens bang geworden, dat ze idd ineens dood in de wei of stal ligt.al is ze gezond enzo. Slaap ineens heel erg slecht. hebben al 2 honden moeten laten afmaken ivm ongeneeslijke ziekte. En ik wil die kinderen niet weer zo zien.

Dat rot jong ook, hoe bedenken kinderen van 7 dat ????
Ik heb gezegd dat Roos naar de hemel gaat en de hele dag wortelen en hooi eet, en alle hindernissen mag springen die ze wil, en er zijn heel veel paarden. Zegt hij" Pappa je mag niet liegen, dood is dood, en Roos mag niet dood."

Hij slaapt nu net 10 minuten, en wij zijn echt van slag van zo een kinderhartje. Maar wij weten ook niet wat we moeten zeggen.

S H I T

Assumption is the mother of all fockups...


Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:10

Dat is echt een ontzettend naar gevoel.
Je wilt je kind wel de waarheid vertellen maar dat komt weer zo hard aan.
Ik heb verder ook geen tips helaas...(ben nog maar 15)
Maar heel veel sterkte in elk geval!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:11

Jeetje , erg vervelend idd...
Daar schrik je zeker van...ik hoop voor jullie dat het allemaal goed kotm, het is neit fijn om kleine kinderen te zien die zo'n verdriet dan zouden hebben...en natuurlijk voor jezelf
Ik ga voor jullie duimen dat het goed komt
Heel veel sterkte en succes he!!
Ach gut

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:14

Tja erg lastig, zo zijn kinderen ja.
Zo probeer ik mijn dochter ook constant te vertellen dat haar nieuwe maatje niet voor altijd bij ons zal zijn.
Onze hond is ook al zo'n 12 jaar oud.
Je ontkomt er niet aan.
En voor kinderen is het nog moeilijker om afscheid te nemen.
Wij hebben er "al mee om leren gaan", oftewel doen ons best om er niet te veel van te voelen.
Waarschijnlijk heeft hij voor zichzelf al een duidelijk beeld wat dood zijn is, om daar iets anders van te maken zal moeilijk zijn.
Beter is het om eerlijk te zijn, dan verliezen ze het vertrouwen in jou niet.
En terwijl ik dit zit te typen bedenk ik me dat je dat zelf waarschijnlijk ook wel weet.
Maar dan toch maar als tip voor de beginnende ouders of toekomstige ouders.

And then she realized nothing would change...

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:15

Aaw ik snap het vervelend....
Ik ben 1 keer een haflinger verloren ook nog 2 katten en een hele goeie vriend aan erge oorzaak....
Dit kan altijd gebeuren........

Mijn 3e haflinger die ik nu 2 maanden heb is ook al 3 keer kreupel geweest....dit hoeft niet meteen te betekenen dat er wat gebeurt....maar met dier en mens de dood komt altijd...dat hou je niet tegen alleen weet je meestal niet wanneer....

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 23:18

Tja, probleem is, paard is iets anders dan een komijm of een hamster. No offence tegen die dieren, maar dat kind vindt Roos gewoon GROOT. Voor hem is dat paard een "opperwezen" Heel moeilijk uit te leggen denk ik. Heb hem net weer naar bedje gestuurd, met de mededeling dat Roos morgen echt nog wel leeft en dat ie een extra droogstap rondje mag doen, als ie gaat slapen nu, want z'n zus slaapt ook ( 12 jaar ) en hij kan dat ook en die knol is taaier dan wij bij elkaar... (hoop dat ik gelijk heb)
Ach hoop dat ie het morgen is vergeten, als Roos weer in zijn snoet briest Lachen kan ie weer lekker mopperen op haar Lachen

Assumption is the mother of all fockups...


Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:22

Ja paard is wat anders, heb ook meeste moeite gehad met het verlies van mijn haflinger....Ik was zo boos op mezelf dat ik naar school was gegaan terwijl ze ziek thuis lag.....Ik was toen ook nog wat jonger en heb het er heel moeilijk mee gehad, maar er van te voren nooit bij stil gestaan...

Ik hoop dat die snel weer de oude is en inziet dat het Roos niet zomaar weg is...

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 23:26

Kheops schreef:
Ja paard is wat anders, heb ook meeste moeite gehad met het verlies van mijn haflinger....Ik was zo boos op mezelf dat ik naar school was gegaan terwijl ze ziek thuis lag.....Ik was toen ook nog wat jonger en heb het er heel moeilijk mee gehad, maar er van te voren nooit bij stil gestaan...

Ik hoop dat die snel weer de oude is en inziet dat het Roos niet zomaar weg is...


Thanx, voel mezelf ook ff misselijk. Ben 36, maar toen we haar kochten hebben wij er ook nooit bij stil gestaan dat ze er op een dag "niet meer zal zijn"

Die kinderen ook, hoe bedenken ze het......

Assumption is the mother of all fockups...

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 23:30

coydog schreef:
.
En terwijl ik dit zit te typen bedenk ik me dat je dat zelf waarschijnlijk ook wel weet.
Maar dan toch maar als tip voor de beginnende ouders of toekomstige ouders.


Ik weet het ook wel, maar IK wilde er niets van weten dat Roos er niet meer zal zijn op een dag. En nu komt die kleine er mee aanzetten.
Ik heb er meer moeite mee dan Jeffrey (zoontje). Maar voor het zelfde geld wordt zij 30.
mag ze nog 24 jaar.

Assumption is the mother of all fockups...

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:32

Wij hebben het een beetje andersom.
Oudje gekocht en tegen mijn dochter gezegd, ze is niet jong meer hou er rekening me dat ze er op een dag niet meer is.
Nu horen we verhalen over pony's van 40.
Dan zit ze pas op de helft van haar leven en is mijn dochter misschien al het huis uit voordat ze van deze wereld weg wil.
Daar hadden we ook niet echt aan stil gestaan.
Ach het doet altijd verdriet als je zo'n maatje kwijtraakt, dat is voor klein en groot niet te bevatten.
Ik hoop dat je zelf nog wel kan slapen, ik heb ook wel eens wakker gelegen na zo'n soort opmerking van één van de twee.
Je gaat dan zelf ook piekeren hè.
edit:Zie nu je nieuwe berichtje pas, arme jij.
Ik begrijp wat je bedoeld hoor, maar je moet toch zorgen dat je er niet teveel aan stil staat hoor, anders vergeet je nog er van te genieten.

And then she realized nothing would change...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:35

Misschien kan je het gedichtje van de regenboog brug voor hem uitprinten...

De Regenboogbrug......

Nog net aan deze kant van de hemel is een plek die de Regenboogbrug genoemd wordt.
Als er een dier dood gaat waar heel veel van gehouden werd door iemand hier op aarde, dan gaat dit dier naar de Regenboogbrug.
Daar zijn weides en heuvels voor al onze speciale vriendjes zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Er is daar voldoende eten, water en zonneschijn, onze vriendjes hebben het daar lekker warm en hebben het goed daar.
Al de dieren die oud en ziek waren worden weer gezond en sterk, zij die pijn hadden en verminkt waren worden weer helemaal gezond en sterk, net zoals we ze herinneren in onze dromen over de voorbijgegane tijd.
Ze rennen en spelen allemaal samen, maar de dag zal komen waarop er 1 stopt en in de verte kijkt.
Zijn heldere ogen kijken aandachtig, zijn verlangende lichaampje huivert.
Ineens rent hij weg van de groep, vliegt bijna over het groene gras, zijn pootjes gaan sneller en sneller en sneller.
Hij heeft jou gezien en als hij jou in de armen vliegt en jullie elkaar innig knuffelen zijn jullie weer voor altijd samen.
Tranen van geluk vallen op je gezicht en je handen strelen het geliefde hoofdje, dan kijk je weer in de vertrouwde ogen van jouw huisdier, die zolang uit je leven is geweest maar nooit uit je hart is geweest.
Dan gaan jullie samen over de Regenboogbrug...........

Wordt hier op Bokt vaak gequote in topics...

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 23:38

coydog schreef:
Ik hoop dat je zelf nog wel kan slapen, ik heb ook wel eens wakker gelegen na zo'n soort opmerking van één van de twee.
Je gaat dan zelf ook piekeren hè.


Ik hoop het, want je mag eerlijk weten, al onze reserves zitten in haar. Na lang wikken en wegen, gezegd we kopen haar, en ze heeft een goed tehuis, dan maar een dag minder naar pretpark ofzow. Maar ze is zo gvd lief voor die kinderen, die jongste van me, die "beult" haar soms dat ik denk nou, als ik Roos was had je een optater gekregen, maar zij laat zich alles wel gevallen.

Komt die slimmerik met zo een opmerking. Ik weet wel waarom. Op stal van de boer staan pinken. Na en gevecht van 3 uur van de DA ivm longproblemen is dier overleden. Heeft ie het nu nog over. dat zijn konijn overleed deed hem niet veel, hoe raar ook. We gaan wel naar de dierenwinkel een nieuwe halen zegt ie. Hoe kinderbreintjes dat alles verwerken, ik weet het niet.

Maar ik slaap vast wel hoor. Roos is gezond en sterk en nog vrij jong dus.....

Assumption is the mother of all fockups...

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 23:39

Ellende schreef:
Misschien kan je het gedichtje van de regenboog brug voor hem uitprinten...

De Regenboogbrug......

Nog net aan deze kant van de hemel is een plek die de Regenboogbrug genoemd wordt.
Als er een dier dood gaat waar heel veel van gehouden werd door iemand hier op aarde, dan gaat dit dier naar de Regenboogbrug.
Daar zijn weides en heuvels voor al onze speciale vriendjes zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Er is daar voldoende eten, water en zonneschijn, onze vriendjes hebben het daar lekker warm en hebben het goed daar.
Al de dieren die oud en ziek waren worden weer gezond en sterk, zij die pijn hadden en verminkt waren worden weer helemaal gezond en sterk, net zoals we ze herinneren in onze dromen over de voorbijgegane tijd.
Ze rennen en spelen allemaal samen, maar de dag zal komen waarop er 1 stopt en in de verte kijkt.
Zijn heldere ogen kijken aandachtig, zijn verlangende lichaampje huivert.
Ineens rent hij weg van de groep, vliegt bijna over het groene gras, zijn pootjes gaan sneller en sneller en sneller.
Hij heeft jou gezien en als hij jou in de armen vliegt en jullie elkaar innig knuffelen zijn jullie weer voor altijd samen.
Tranen van geluk vallen op je gezicht en je handen strelen het geliefde hoofdje, dan kijk je weer in de vertrouwde ogen van jouw huisdier, die zolang uit je leven is geweest maar nooit uit je hart is geweest.
Dan gaan jullie samen over de Regenboogbrug...........

Wordt hier op Bokt vaak gequote in topics...


Dank je, heb ik gedaan, leg hem klaar op salontafel voor hem,....
Sh*t zit te j*nken Boos!

Assumption is the mother of all fockups...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 06:53

He sjokkemeule, wat een rotgevoel he Ach gut Ik denk toch dat je er niet al te veel bij na moet denken, straks kun je helemaal niet meer genieten van Roos zonder die grote zwarte wolk boven je hoofd... Als je zoontje ziet dat ze er gewoon nog is zal het wel beter gaan.... Er komt vast een dag dat jullie afscheid moeten nemen maar ga er maar gewoon vanuit dat dat nog heel lang duurt!! Knipoog

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 07:51

Afgelopen jaar zijn wij 2 pony's verloren en ik vond dat heel moeilijk voor mijn kinderen van 6 en 9.
Allereerst is eerlijkheid belangrijk, ga niet zeggen dat Roos nog heel lang bij je blijft en dat hij niet bang hoeft te zijn dat ze dood gaat, want die belofte kun je niet doen en kinderen rekenen je daar op af, ja maar papa/mama, jij zei.........

Ik ben naar mijn kinderen toe altijd heel open en eerlijk daarin geweest. In eerste instantie heb ik alleen die informatie gegeven die ze nodig hadden en alle vragen die ze daarna hadden gewoon beantwoord.

Kinderen kunnen heel goed accepteren dat een pony soms beter af is als hij dood is dan dat hij met heel veel pijn blijft leven.

Het is zelfs zo dat mijn zoontje van 6 zei toen wij onze jaarling Noddy lieten inslapen na een gebroken schouder: Mam, waarom kan dat niet bij mensen, dan had opa niet zoveel pijn hoeven hebben voor hij dood ging.
Moet zeggen dat dat wel even een moeilijk moment was Huilen

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 20 bezoekers