Jessica/Obsession dacht gister, ik ga er eens op zitten. :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Jessica/Obsession dacht gister, ik ga er eens op zitten. :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-02 07:44

Voordat ze naar Camilla ging zei ze al tegen mij dat ze er op wilde gaan zitten die avond. Haha! Ik was echt heel benieuwd hoe het gegaan was, dus ik heb haar gister avond 10.000 x gebelt maar ze nam maar niet op.
Maar ik gaf echt niet op! Haha! de 10.001e keer naam ze wel op!! Schijnheilig
Ze was erop gaan zitten, en heeft zelfs gestapt en gedraaft! Ze deed het heel goed en heeft geen 1 keer gebokt!!! Cool Ik ben zo trots! Haha! Haha! Haha!
Als jessica er nog iets aan toe wil voegen moet ze dat maar doen maar ik MOEST dit ff kwijt!!!! Haha! Haha! Haha!


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 11:05

Tja wat moet ik er aan toe voegen?

Ik heb haar de afgelopen weeken gelongeerd en dat ging goed.
Camilla is heel slim en ze pakt alles heel goed aan.
Ze liep netjes aan de bijzets en een zadel op dr rug gaf ze ook niet veel om ,beugels er los aan ,maakte haar niets uit. Dus ik vond dat e er wel aan toe was om dr op te gaan zitten.

Dus eerste even 20 minuutjes gelongeerd aan de bijzets,samen met doree. Ze was heel braaf en toen heb ik dr klaargemaakt om erop te gaan. Touw om dr hals geknoopt , cap op mn dak gezet. En gaan met die banaan!

Voorzichtig opgestapt en ze vond t prima, alleen ietsjes staart tussen dr benen maar verder heel braaf! Ik stond even verbaasd hoe klein dat was! Camilla is ongeveer 148 en obsession is 178.(beetje verschil maar!)
Maar goed we zijn maar gewoon verder gegaan an de longe en alles ging echt perfect, ik heb haar been gegeven en na een tijdje begreep ze dat al.Ook gewoon geprobeerd te sturen en ook dat snapte ze na een tijdje. Ze was echt heel erg braaf en heeft niet gebokt,alleen een keertje onder me weggerend maar verder geen stap verkeerd gezet.

Het was dus een geslaagde poging! IK ga straks weer erop . Hopen dat ze net zo braaf is al gisteravond en dat ze niet alleen maar overdonderd was ofzo.

Als nathalie komt in de vakantie dan kan ze dr lekker zelf gaan proberen!En als alles goed gaat dan kan ze aan t einde van de week met nath mee naar huis! En anders blijft ze nog een paar weekjes tot ze echt helamaal klaar is, dat nath alleen kan opstappen enzo.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 12:20

Hee, wat mooi dat het zo goed ging. Hopen dat nath er zelf ook goed mee overweg kan, dan komt het wel in orde. Succes hoor! Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:35

gaaaf! leuk dat ze zo braaf is! dus vanavond misschien al los jes?
fijn als ze zo meewerken en alles zo lekker snel oppakken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:44

je hebt je nek dus niet gebroken Haha!

mooi dat het zo goed ging, maarre Camilla is toch nog geen 3 jaar?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 17:05

Ahh, wat goed zeg! Errug leu kdat het zo goed gaat! suc6 nog verder!

Amy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 18:27

Leuk dat het zo goed ging, ik kom snel een keer kijken.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 18:57

leuk joh dat het zo goed gaat!!!!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 19:29

wat goed!! Naths nieuwe superpaard..zet de prijzenkast maat vast klaar meid!!! Hoop voor je dat ze na de vakantie al mee kan en dan kom ik ECHT een keertje kijken!!!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 22:35

Vandaag weer gereden op dr. Ze was weer superbraaf!
Dorine_81 had me vandaag geholpen en het ging zo goed dat ik een galopje gedaan heb! Echt alles ging goed, ik hoop dat ze net zo braaf is als nath komt!

Zul je net zien dat ze dan de kolder in de kop krijgt en nath in de blubber gooit! Haha! Schijnheilig

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 00:06

Heel leuk dat ze zo braaf is, maar ga je niet veel te snel?

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 00:39

nee hoor hoezo?

ik heb op een hengstenhouderij de joinge hengsten ingereden en ik doe t nu precies t zelfde als toen

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 11:24

Nee ze gaat absoluut niet te snel waarom zou je dingen niet doen als ze er klaar voor is ze is behoorlijk slim en pakt alles snel op en ze rijd heus geen uren ff longeren dan erop stap draf en dan gister een galopje en dan is ze klaar hoe rijden jullie de paarden in dan? eerste een paar weken stap en dan een paar weken draf???? ik zou niet weten waarom het anders moest want het gaat super !!!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 12:26

Ik zou zelf sowieso wachten met galopperen tot ze in stap en draf zichzelf goed in evenwicht kunnen houden, en dat is heus niet de eerste keer. Ik heb zelf geholpen met een paard inrijden, ook eentje die het snel oppikte, en de eerste keren hebben we alleen maar gehangen, de volgende keer zitten en een paar pasjes stap, enzovoort. Draven pas na een paar keer
Juist omdat dat paard het zo snel oppikte, en mee wilde werken. Zulke paarden overbelast je gigantisch snel. Omdat ze het op een hengstenhouderij zo doen, hoeft het niet goed te zijn. Die hengsten moeten (iig bij het KWPN) vrij vroeg al veel te veel laten zien, hier hoor je ook steeds meer geluiden tegen. Dat moet niet de reden zijn om een recreatiepony ook zo snel in te rijden, een pony waarbij dat rustig aan gedaan is wordt een stuk ouder. Het
Hoe oud is ze eigenlijk? Moet een vroeg veulen zijn geweest om nu al 3 te zijn. Of is ze al 4? Zelfs in dat geval vind ik het nog te snel gaan, maar goed. Het is nog een kleuter, lichamelijk en geestelijk. In het begin twee keer in de week wat stappen en draven is genoeg, dan blijft zo'n paardje happy en gezond.

Maar ja, ieder zijn mening. Ik heb ook een driejarige aangeboden gekregen, maar heb bewust een ouder paard gekocht. Ik wil meer rijden dan wat een driejarige aankan.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 14:41

ZE is bijna 3 ja. En wie ben jij om te beoordelen of zij daar wel of niet aan toe is? Ieder paard is daar anders in.Zij kan dr evenwicht wel houden na een keer! Ik denk dat t heel goed is zoals t bij die hengstenhouderij ging en ook bij de dressuurstal deden we het zo!

Ik heb in overleg met de dierenarts besloten dat ze er klaar voor was.En waarom eerst drie weken stappen wat een onzin zeg! Inrijden is inrijden en dat doe je een paar keer achter elkaar en als ze alles een beetje kan ga je rustig 3 keer in de week met haar aan de gang.

Dat gezeik hier altijd over dat die beesten teveel doen blablabla Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 17:21

Goh, ik ben blij voor jullie dat Camilla zo'n natuurtalent is. Ik sta nog steeds volledig achter mijn vorige bericht, zeker over het beleren van hengsten. Zoals ik al zei, iedereen zijn mening, veel succes met haar de komende tijd. Niet hier komen piepen als ze binnen een paar maanden al kapotgereden is.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 17:44

tjonge jonge wat een gemiep weer,

Goede paarden hebben vaak ook meer balans dan een of andere geit dus kunnen ze sneller meer werk aan. Paarden zijn geen watjes en de galop moet zo snel mogelijk aangeleerd worden zodat ze daar handig in worden want galop is een hele belangrijke gang dus moet je zorgen dat ze daar snel sterk in zijn. En als je zo te werk gaat als Miran doet krijg je toch van die zeikerds die zich enorm vervelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:04

Er zijn ook paarden die in galop een betere balans hebben dan in draf.
Waarom zou je dan weken blijven draven.
De galop is net zo'n natuurlijke gang als de stap en draf en die mag je gerust meteen in het begin leren.

Ik heb ook al veel paarden ingereden en na 2 keer meestal ook een galopje erbij.
En bij alle paarden ging dat gewoon goed.
Het heeft er niks mee te maken dat het dan snel gaat.
Of je nu 15 min veel draaft of je doet er een rondje galop bij ipv de draf.
Zie het verschil niet hoor Verward

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:08

En dan moet galop ook nog een normale gang zijn dat je net zo normaal galopeert dan dat je draaft of stapt. GAlop is ehct nix bijzonders!

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:17

suc6 met dr!!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 18:23

Inderdaad, en toen was ze stil..

Ten eerste ken je Camilla niet persoonlijk dus je weet niet hoe ze is, dus ook niet of ze er aan toe is.
Het is de bedoeling dat ik zo snel mogelijk ga starten met haar dus het word sowieso geen doorsnee recreatie pony maar het is de bedoeling dat ze een goed sportpaardje word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:30

Nathalie schreef:
Inderdaad, en toen was ze stil..

Ten eerste ken je Camilla niet persoonlijk dus je weet niet hoe ze is, dus ook niet of ze er aan toe is.
Het is de bedoeling dat ik zo snel mogelijk ga starten met haar dus het word sowieso geen doorsnee recreatie pony maar het is de bedoeling dat ze een goed sportpaardje word.

Tja of ik daar dan weer mee eens ben Verward
Met de galop vlug aanleren heb ik geen probleem.
Of je er nu opzit in draf of galop, dat maakt niet zo veel uit denk ik.
Maar wil je een sportpaardje over een paar jaar ook nog in de sport hebben moet je niet te vlug hoge/zware eisen in de sport van hem gaan stellen.
Dan heb je toch verhoode kans op blessures.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 18:51

We gaan niet te snel?
Maar ze zei dat je bij een doorsnee recreatie paardje rustig aan kan doen maar ik wil de sport in, wilde ik alleen even verbeteren hoor.. verder niks ofzo. Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:52

leuk zeg dat het al zo goed gaat, maar ik ben het wel met r-kawa eens.
Ik zou als ik jou was eerst eens goed aan elkaar wennen (zal je hoogst waarschijnlijk ook wel doen), ik wil ook zo snel mogelijk met bon starten, maar bij mij ligt dat natuurlijk anders, bon moet eerst dr veulen + wolfskiezen kwijt.

maaruh verder suc6 ermee en hopen dat ze neit juist gek is als jij erop zit Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 18:53

Ik ben er zelf niet bij ze staat nu een maand in training. En daarna hebben we genoeg tijd om aan elkaar te wennen enzo..
Ik ga echt wel eerst haar vertrouwen winnen enzo natuurlijk.
Maar ze is eerst meteen in training gegaan dus ik KAN niet eens rustig aan elkaar wennen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, criollo_yess, judith_irene, Nickeltje, RanjaRietje, Rose94, XxMariellexX, Zinzi_jewel, zippora en 90 bezoekers