Prijzen Z2 dressuurpony's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Prijzen Z2 dressuurpony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 22:34

Ik heb een tijdje geleden een pony bijgereden, genaamd Rakker.
New Forest, ruintje, 14 jaar, vaalbruin met blonde manen (apart kleurtje, wel leuk)
Hij ís 1.53, maar ingemeten bij de D-pony's. Volgens de eigenaresse hoeft ie niet meer opnieuw gemeten te worden (de metingen staan in zijn paspoort ondanks dat ie de laatste paar jaar alleen is uitgebracht bij de paarden)

In het verleden heeft Rakker Z2 dressuur gelopen, zowel bij de paarden als bij de pony's
De huidige eigenaresse heeft hem tot het L2 gereden. Op dit moment rijdt ze hem amper, en hij is nu absoluut niet doorgetraind, zo stijf als een plank, en de oefeningen boven de L2 heeft de eigenaresse nooit met hem gereden (ik wel, maar ik heb hem maar een paar weken gereden en da's inmiddels al weer een tijd terug, en ik ben zelf absoluut geen M/Z ruiter dus kan ze er niet goed in trainen)

Kortom, leuke pony, kent alles wel, is braaf, maar er zit wel veel werk in.
Verder is ie verkeersmak, maar kan niet alleen naar buiten (daarom wordt ie verkocht, de eigenaresse wil endurance rijden maar kan niet trainen zonder ander paard erbij. nou is ze ook niet echt een wereldruiter hoor)

Wat is zo'n pony grofweg waard? Ik weet wat ze vraagt (viavia) maar vind het teveel.
Qua type is ie niet echt chique of erg mooi, maar hij heeft zich dus al wel bewezen.

joyce85
Berichten: 158
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:45

Ik vind dat zon pony niet veel mag kosten. Ten eerste is hij al 14 en ten tweede heeft hij ooit Z gelopen. En aangezien hij nu maar L loopt vind ik hem echt niet veel geld waard. Wie zegt dat hij Z is. O ja in Zeeland is M dressuur bijv heel anders dan in het Noorden van het land. Mijn vriendin kocht een M paard maar hij kon amper wijken, terwijl zij couponnen van de M kon laten zien met dit paard.. Dus soms slaat B,L,M,Z echt alles.
Succes !
Groetjes

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 22:48

Hij is wel écht Z2 hoor, je merkt ook wel aan m dat ie dingen wel kent. (ik heb met hem mn eerste wissels en appuyementen gereden)

joyce85
Berichten: 158
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:50

In dat geval is hij iets meer waard, ik vind een paar dis waard wat de gék er voor geeft. Maar hoeveel vraagt ze dan wel niet? als ik vragen mag ?

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:52

ik zou een euro of 4500 zeggen hooguit

joyce85
Berichten: 158
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:00

Het spijt me maar dat is geld voor een Z-paard wat op dit moment Z rijd en niet ooit heeft gelopen, al kent hij de oefeningen wel. En dat al helemaal voor een 14 jarige ! Denk wel dat ht meer dan 10.000 gulden is en daar kocht je eerder bijna een Z-paard voor van een jaar of 8.
Je moet het echt zelf weten hoor. Als je hem wel koopt zou ik er goed overnadenken. Veel plezier en succes !

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 23:10

Ik koop helemaal nix! Ik vind haar prijs te hoog en zit helemaal niet te wachten op een Z pony die weer helemaal bijgetraind moet worden.

joyce85
Berichten: 158
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:11

oooh, nou dan ben je het er toch wel mee eens,of niet soms ?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 23:24

Ik vind 4500 teveel, als ie nu doorgetraind zou zijn en nu op Z nivo zou lopen is het wel een normale prijs, maar zoals die pony nu loopt zou ik het teveel vinden. Maar ik kan die eigenaresse niet aan dr verstand krijgen dat t zo heel lang gaat duren voor ie weg is (en ze heeft al een ander paard gekocht)

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 00:30

Misschien 1800, hooguit 2000 euro..
Is natuurlijk al aardig op leeftijd (in vergelijking dat ie nu niet meer op dat niveau getraind wordt, wat dus misschien nog blessures kan opleveren als je hem weer op Z niveau wil gaan uitbrengen) en een ruin! Was het nou een merrie kon je er nog in de toekomst een veulen uithalen.

Vooral als je zo om je heen kijkt zie je leuke pony's die M/Z niveau lopen voor leuke prijzen..

Dus die eigenaar komt er vanzelf wel achter dat ze de prijs omlaag moet halen en anders is die koper gewoon gek...