Wat kan ik bieden voor dit zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Wat kan ik bieden voor dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 19:53

Ik ben op het gebied van prijzen echt een leek, en ben dus benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
Ik ben met een meisje over en weer aan het mailen over haar zadel, dit betreft een bruin Kieffer zadel, van minimaal 23 (!) jaar oud. Het zadel verkeert in behoorlijke staat en heeft lichte beschadigingen.
Ook levert ze hem compleet. Gezien de leeftijd van dit zadel denk ik dat ik er niet al te veel voor kan/mag bieden, maar de leeftijd zegt toch behoorlijk wat over de kwaliteit.
Ik heb er een foto van gezien, en zo op het eerste gezicht zeg ik ja, ik kom hem halen. Ik zal proberen de foto up te loaden.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:55

veelzijdigheid?
23 jaar oud is behoorlijk wat !
ik zou er zelf niet meer als 200 euro voor geven!
maar ben dan ook geen kieffer fan..

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 19:56

Ja klopt, veelzijdigheid.
Ben aan het uploaden Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 19:59

Afbeelding
Dit is hem Lachen

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:02

mm das wel een oudje ja ....heel oudje

wat vraagt ze ervoor?

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:04

200 euro vind ik de max voor dit zadel. Kan je het nog even bekijken voordat je het koopt? Even checken of alles nog heel is en of het daadwerkelijk goed past. Meestal passen tweedehands zadels minder goed dan nieuwe zadels omdat een zadel altijd naar een rug gaat staan. Dat is tenminste mijn ervaring.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:07

ik denk zoals ik het zadel zie eerder aan 100 euro
tis geen zadel om nog elke dag mee te rijden volgensmij, eerder een om mee zadelmak te maken, want idd wat kaat zegt, het zadel is al flink ingereden om het zo maar te noemen....

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 20:08

crossmonster schreef:
mm das wel een oudje ja ....heel oudje

wat vraagt ze ervoor?


Tegen elk aannemelijk bod. Vandaar dat ik eigenlijk niet weet wat voor een bod ik plaatsen moet.

@ Kaat18, tuurlijk ga ik eerst passen, ik heb al zo veel ongeluk met zadels gehad.. Verdrietig

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:09

Ik zou er persoonlijk niet meer als 100 euro voor geven.
Het zadel is al best oud en gaat ook niet eeuwig mee.
Ook beginnen de kussens volgens mij behoorlijk plat te worden.

Ik zou bij 50 euro beginnen met bieden.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 20:10

@ Crossmonster, het is eigenlijk de bedoeling met dit zadel mijn springlessen te gaan volgen = 2x per maand.
Jij denkt niet dat het nog hiervoor geschikt is?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 20:12

inka schreef:
Ik zou er persoonlijk niet meer als 100 euro voor geven.
Het zadel is al best oud en gaat ook niet eeuwig mee.
Ook beginnen de kussens volgens mij behoorlijk plat te worden.

Ik zou bij 50 euro beginnen met bieden.


50 euro dacht ik zelf eigenlijk ook. Dat platte valt dénk ik door een opvulbeurt te verhelpen, maar dat weet ik ook niet zeker, vandaar mijn vraag hier Knipoog

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:13

Ilse schreef:
50 euro dacht ik zelf eigenlijk ook. Dat platte valt dénk ik door een opvulbeurt te verhelpen, maar dat weet ik ook niet zeker, vandaar mijn vraag hier Knipoog


Ik denk dat de rek er toch al een heel eind uit is.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:19

Ik zou persoonlijk absoluut geen 200 euro voor het zadel geven.

50 euro is (indien het zadel verder echt in goede staat is natuurlijk) een goed beginbod.
Succes!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:31

50 euro, misschien nog 75 omdat het zadel compleet is. Ik vind het zadel niet ecth naar voren gesneden zweetbladen hebben, dus of het geschikt is om mee te springen moet je zelf beoordelen.
Het zadel heeft achter lage kussens, vaak is opvullen niet voldoende in zo'n geval. Dit kost geld, en misschien moeten er ook nog nieuwe stoten aan (ben gevallen tegengekomen tijdens een zadelzoektocht waarvan de verkoper beweerde dat ze nog veilig zouden zijn, maar die ik niet zou vertrouwen). Nieuwe stoten kost 55 euro voor 4 stuks.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:36

100 lijkt mij echt wel genoeg. Aan de kleur enzo vind ik niet echt veel Knipoog.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:38

Maximaal €50,-
Misschien dat ze er op een antiekbeurs meer voor zullen krijgen, maar als rijzadel is het echt niet veel meer waard.

Don't dream your life, live your dreams!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:48

Zo op het oog lijkt er weinig mis met het zadel. Leeftijd maakt echt niet zoveel uit. Heb zelf jarenlang op een eeuwenoud zadel gereden. Ook een Kieffer trouwens. Zolang het leer niet is uitgedroogd en de stiksels nog een beetje redelijk zijn kun je er nog gewoon jaren mee vooruit.
Ik kreeg destijds trouwens nog een bod van f 500,= voor het zadel. Maar ja, het paste goed en een nieuwe is duurder, dus gewoon zelf gehouden.

There is no reality, only perception.


Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:51

Ik vind het zadel niet echt meer iets waarvan je zegt, die neem ik. Zoals ik het zie zijn de beugelriemen heel dun en broos. Te zien aan de uitgerekte gaatjes.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:55

Ik kreeg bij van rijs 300 euro voor mn 8 jaar oude zwarte kieffer zadel, zag er nog super mooi uit. Dus vergeleken daarmee zou dit zadel ongeveer 50 euro waard zijn.. T lijkt me geen fijn zadel, zowel voor jou als voor de rug van je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:02

Zou je niet beter voor een wat nieuwer 2dehands zadel kunnen kijken? Of een echt springzadel..?

Als je dit zadel koopt zou ik er max E50,- voor geven en ik vind het ook meer een zadelmak-zadeltje dan nog echt een goed rijzadel..

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:18

E 200 is echt teveel, zeker als de verkoper hem weg wil doen tegen elk aannemelijk bod, dan leg je niet gelijk een bod van E200 neer. ik vind ook dat het zadel meer vzh/ dressuur gericht is i.v.m. zweetbladen. verder is hij gewoon oud en denk ik niet echt geschikt meer om echt springles mee te gaan rijden meer idd voor zadelmak maken, of een 'recreatief' rondje rijden.
ik zou het niet doen, en uitkijken naar een iets nieuwer springzadel, als het toch puur om het springen gaat
(heb zelf net besloten om een aso duur nieuw springzadel te kopen)

momenteel paardloos

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:42

als je er zelf toch wel regelmatig mee gaat rijden, en zeker met springen , dan zou ik een heel ander zadel kopen !
als je nog niet zo lang springt, kan die teruggesneden boom ook aardig pijn doen in de landing Knipoog

kijk liever naar een leuk tweedehandsje dat er ten eerste beter uit ziet, ten tweede langer meegaat en ten derde ook beter zit !

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:42

Ilse schreef:
Ik ben op het gebied van prijzen echt een leek, en ben dus benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
Ik ben met een meisje over en weer aan het mailen over haar zadel, dit betreft een bruin Kieffer zadel, van minimaal 23 (!) jaar oud. Het zadel verkeert in behoorlijke staat en heeft lichte beschadigingen.
Ook levert ze hem compleet. Gezien de leeftijd van dit zadel denk ik dat ik er niet al te veel voor kan/mag bieden, maar de leeftijd zegt toch behoorlijk wat over de kwaliteit.
Ik heb er een foto van gezien, en zo op het eerste gezicht zeg ik ja, ik kom hem halen. Ik zal proberen de foto up te loaden.



Ik heb ook een kieffer zadel overgekocht laatst. Incl beugels, beugelriemen (ook kieffer) singel en zadelhoes. Deze was ook 'ouder', hoe oud precies weet ik niet. Staat was ook behoorlijk, en hij zag er nog redelijk uit (ietsje beter dan die van jou denk ik...). Ik heb er 200 euro voor betaald....

Even een hele lompe opstap foto erbij, maar hier zie je het zadel zo'n beetje....
Afbeelding

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:02

dat 2e zadel is wel evenn een generatietje jonger volgensmij....!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:08

75 euro lijkt me aardig. Hij ziet er niet zo best uit, ondanks dat het een kieffer is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers