Even buitenrijden kregen we de huid volgescholden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Even buitenrijden kregen we de huid volgescholden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:59

Maandagavond was het zulk mooi rustig weer en in de polder was het rustig qua trekkers. Dus ik samen met een meisje van stal een klein rondje naar buiten. Ging allemaal goed, een motor langs etc. Pablo schrikt niet vaak, maar de merrie die mee was is nog weleens een hittepetit. Het laatste stuk gaan we over het erf van de westernstal. Dan ga je vanaf de dijk naar beneden en op die hoek zit een boerderij met rothonden die altijd keihard blaffen. Eerste stukje ging goed, er kwam vanaf de andere kant een mooie mercedes maar ik ging toch echt niet bij het hek stoppen, dan zouden die honden helemaal uit hun dak gaan. Dus die auto stopte rustig in de zijkant en ik liet pablo even stoppen om die honden naast me te laten komen dat pablo er niet ineens van kon schrikken. Ik had naast mijn been dus nog hoogstens 20 cm over, je begrijpt dat ik niet de zin had om die auto te pletten. Pablo ging dus idd al opzij, dus ik wilde even rust in bouwen. Doet die vent eerst zijn raampje open en maakte een opmerking. Stapt ie uit, begint toch op ons in te praten. We hadden geen respect voor hem, we mochten niet buiten rijden met onze paarden, hij zou ze er wel langs krijgen haha ik u komt echt nooit met 1 vinger aan mijn paard bla bla bla bla. Dus ik meneer het enige wat ik wil is dat uw auto heel blijft Zegt hij : Dat is jouw zorg!!! Ik (nog steeds netjes blijven) meneer we zijn toch samen in het verkeer?? Begon hij weer Jullie mogen niet eens met jullie paarden het verkeer in, je hebt geen respect voor me, je blijft midden op de weg rijden en hoe je naar me kijkt pik ik ook niet. Moet ik met mijn auto in de sloot ofzo? Ik ga anders gewoon gas geven hoor! En als je niet langs die honden komt moet je de buurman op zijn donder geven dat ie zijn honden stil moet houden. En als je daar maar geen verhalen over me gaat vertellen!! En hij ging maar door en door. Dus mijn vriendin stond met haar paard achter me en die zegt heel rustig meneer gaat u nou gewoon in uw auto zitten dan kunnen we erlangs. Begon hij weer!!! Je ziet niet hoe zij naar me kijkt (dat was ik) wij vielen hem aan en kijk er komt daar nog een auto aan en nu !! etc.... Maar goed uiteindelijk ging hij in zijn auto en uiteraard gingen ze er gewoon lief langs.

Dus wij waren best onwijs pissed off, als het nou een meneer was die totaal geen verstand heeft van paarden..... Maar nee, dit was een (volgens mij) nationaal bekende westernruiter/instructeur ........ wat een asociale rotvent zeg! Hmmm, maar goed het bevestigt maar weer hoe hij is en ook met zijn paarden omgaat. Wat een mensen heb je soms zeg!!

Maar goed ik moest toch echt mijn verhaal kwijt, hebben jullie dit weleens meegemaakt?

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:03

tja sommige mensen he ........
ik zou echt kwaad worden.
met ze mooie auto.
ik had doorgelopen of ik had wat gezegd.
ik heb ook weleens van die dingen maar ach.
je heb van die mensen he Haha!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:06

en dan moet je een goede zweep/sporen hebben om er een mooie kras op te zetten en tja in dat geval ben ik zo asociaal ja.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

ellepel

Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:09

de eerstvolgende keer als je dat gebeurt moet je helemaal nergens op reageren en gewoon zeggen: "meneer, wilt u dan nu de politie bellen? dan kunnen we dit samen met hun oplossen."

wedden dat ie dan niks meer zegt?
en trouwens hij moet afstand houden, als ie zijn rijbewijs heeft, dan moet hij dat weten...

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:31

Ow gatver, ik kan daar zo boos om worden? Mensen die extra gas geven, toeteren of je iets naschreeuwen. Zo asociaal!!!

Odessa & Assedo

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:48

HA! Laat me raden: had hij een Haags accent? Een niet onbekende hier in de buurt wat betreft commentaar etc.
Moet je met een koets gaan rijden hier. Mensen durven je ronduit te zeggen dat je niet meer in de eeuw thuishoort en dus maar van de weg af moet, want ja, ZIJ komen eraan en ZIJ hebben haast.
Het enige wat echt helpt, in mijn ervaring, is mensen toe te roepen: wat een mooi paard, he. Vindt u het geen plaatje? Dan weten ze vaak niets terug te zeggen en kan hij lekker verder lopen.

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:52

heb het weleens gehad dat iemand zo dichtbij langs kwam dat ik met me stijgbeugel zijn autoraampje intikte, nou dat gaf een hoop gedonder, politie erbij, kreeg die man nog en bekeuring toe, en die agent nog zegge, menner u mag wel blij zijn dat dit paard zo braaf is. nooit meer iets van gehoort

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:05

wat een vreselijk figuur zeg!!! zeker als het een ruiter blijkt te zijn. ik ben een keer bijna om ver gereden met mijn paard. die vent reed zo hard langs en zo dicht dat ik met mijn zweepje zijn auto raakte... toen stopte hij en had ik het gedaan... hij zou me wel even van mijn paard af slaan. ik heb hem recht in zijn bek uitgelachen. er kwamen meer mensen bij die tegen hem zijden dat hij asociaal hard reed en mij niet lastig moest vallen.... toen reed hij weg, heel boos en heel hard!! lúl!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:32

Ik ging een keer buitenrijden met een leerling, en had een 2 jarige (verkeermakke) pony bij mij (ik ernaast hoor, niet erop!!). Ik liep op de parallelweg, komt er een tractor aan. Geen probleem, ik kijk achterom, is het zo'n maatje 4 wielen naast elkaar. Dus die kon er niet langs.
Goed, zag al in de verte een inham, dus ik zwaai even richting die inham, en loop door. Gaat die aso echt op 50 cm achter ons rijden, en steeds gassen en remmen (veel lawaai)
Ja, toen werd de 2 jarige natuurlijk bang, maar stopten ze? nee, ze vonden het alleen maar mooi en gingen ermee door.
Op een bepaald moment schreeuwde ik dus dat ze even normaal moesten doen, kreeg ik als antwoord teruggeschreeuwd, "moet je maar niet met zo'n paard die niet verkeersmak is op de weg gaan "
ja daahaag!! ben toen met lowara (inclusief leeeling) vlag voor die trekker gaan lopen en expres heeeeeel langzaam. Lowara schrikt toch nergens van, dus die asoboer deed er 10 minuten over om ons kwijt te raken ipv 1 minuut Lachen hihi revenge!!!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:58

ha,ha heb ik verleden week ook nog gedaan.Op een zandpad nota bene een echt ruiterpad met bordjes en al .Ook een boer die vond dat we aan de kant moesten .Dar pad is gewoon te smal om een tractor te laten passeren.Hij al eens roepen ga aan de kant.Nu ben ik nooit te beroerd om de bosjes in te duiken maar niet als ze op mijn hakken gaan rijden.Mijn vriendin is voor mij gaan rijden, maar toen kon hij er nog niet langs want hij reed zo dicht op ons dat mijn paard liet zien dat ze zijwaarts kon en al snuivend en dribbelend nog meer plaats in nam.Aso gewoon niet een klein beetje geduld.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:53

Ja heb zo iets ook wel eens meegemaakt met mijn vriendin.
We waren aan het rijden op een pad waar ook auto's mogen komen, dus wij rijden automatisch al aan de kanten, Komt er vlak voor ons een of andere gek de bocht uitgevlogen ( letterlijk!) hij kon de auto nog net op het pad houden, zet hij de wagen ineen keer stil stapt uit, en begint ons toch uit te schelden niet normaal. Zeg ik gewoon rustig, had je maar normaal moeten rijden dan was er niks aan de hand geweest, ja verkeerd antwoord dus. Hij schelden en doen en toen had ik iets van vent stik er in dus gewoon verder gereden, wij dachten dat hij ook verder reed, maar nee pakt die gek een knuppel uit zijn auto ! , hij heeft er allemaal mee staan dreigen op een afstandje en toen ingestapyt en weggereden. Wij naar de stallen en daarna naar de politie aangifte gedaan
Dat was toen echt schrikken niet normaal meer

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:21

JE wordt soms echt moe van mensen hoor, moeten ze eens wat meer aandacht aan besteden tijdens de rijlessen of theorie.

Verleden x op de vlietlanden, wielrenner ging bellen dus ik WACHT EVEN (je kon al vanaf hoeveel meter zien, dat mer druk was) en toch er langs gaan he Boos! als mer der van der fiets had geduwt had ze wel anders gepiept.

Verleden keer ook, ik was bij de wei dus zet mer stil en er kwam een tegen ligger voor de aanrijdende automobilist. Dus hij moest stoppen gaat die idioot toeteren.
Dan maak je me dus echt pissag!!

Zelfde geldt voor als je netjes aan de kant gaat voor auto's NIEMAND bedankt je even, aso's dat het zijn

22 Januari verwachten we ons kleintje

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:29

Ik vind dit zo verschrikkelijk a sociaal gedrag!!!!

Beseffen die mensen eigenlijk hoe gevaarlijk ze zelf zijn??
Je paard zou maar wel in paniek raken en er vandoorgaan. In welke situatie beland je dan? Jij of een ander kan er zelfs bij verongelukken!
Dit gedrag is puur poging tot doodslag!!!

Dit is ook de reden dat wij helaas nooit buiten kunnen rijden. De boeren hebben grote trekkers met karren en vooral het verkeer dat even gauw binnendoor wil rijden, rijdt hiet vreselijk hard langs. Zonder rekening te houden met ruiters. Aan de ene kant van de berm is een kanaal en de andere kant een brede sloot. De berm loopt schuin naar beneden, dus we kunnen niet zomaar ruim in de berm gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:51

Een verhaal heeft twee kanten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zonder meer wil geloven.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 11:54

Dan geloof je het niet. Als je die bewuste meneer zelf eens tegen komt (te paard of in de auto) dan zul je gauw genoeg je mening bijstellen. Dan geloof je me wel!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:55

Ipsilonka schreef:
Dan geloof je het niet. Als je die bewuste meneer zelf eens tegen komt (te paard of in de auto) dan zul je gauw genoeg je mening bijstellen. Dan geloof je me wel!

Dat zien we tegen die tijd wel Knipoog

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:47

Nou ik geloof het zeker weten wel!
Er zijn zat mensen die zo asociaal op de weg zijn, en geen greintje begrip hebben voor het feit dat jij daar ook mag rijden en dat je paard nou eenmaal geen 120 km per uur kan!

Freedom's just another word for nothing left to lose


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:39

Ik heb dit vaak genoeg meegemaakt en wordt echt heel moe van dit soort mensen.

Rona, Linanda en Oackly

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:53

Ik had echt me paard op die auto afgestuurd : attack ~~}>
Sorry liet me ff gaan Haha! Clown
Maar sommige mensen zou je toch echt wat doen....... Stoom uit je oren

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:59

als een automobilist mijn irriteerd als ik aan het rijden ben doe ik het gewoon terug
ik ben niet te beroerd om even aan de kant te gaan
maar sommige gaan echt gewoon lopen plakken achter mijn paard
gelukkig is de mijne goed verkeersmak en vind het allemaal best
maar ze kunnen ook een verkeerd paard tegen komen
mijn paard is al niet zo'n snelle
maar als ik een plakker achter me heb
ga ik gewoon nog langzamer rijden
en het liefst nog zo dat ze er niet langs kunnen
voor mij part komt er een file van 2 km achter me paard
maar ik ga voor zo'n figuur echt niet opzij
pas als ik vind dat het lang genoeg geduurd heb ga ik opzij
dan zie je ze meestal wel kwaad kijken op een middelvinger opsteken
maar daar trek ik me toch niks van aan
ik vind dat hun ook respect voor ons (ruiters) moeten hebben
hebben ze dat niet dan wachten ze maar een tijdje

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:10

Ipsilonka"]
Dan geloof je het niet. Als je die bewuste meneer zelf eens tegen komt (te paard of in de auto) dan zul je gauw genoeg je mening bijstellen. Dan geloof je me wel!
[/quote]

Ik ken de bewuste meneer dus wel en ik heb van hem nog nooit asociaal gedrag meegemaakt. Ik zeg niet dat het niet waar is, hij zal gerust wel iets gezegd hebben, alleen of het precies zo gegaan is Verward . Wat ik alleen niet snap is deze zin:

[quote="Ipsilonka schreef:
Hmmm, maar goed het bevestigt maar weer hoe hij is en ook met zijn paarden omgaat. Wat een mensen heb je soms zeg!!


Wat heeft dit er in hemelsnaam mee te maken hoe hij met zijn paarden omgaat? Dit verband zie ik dus echt niet en ik vind dit ook echt nergens op slaan.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:22

ik ken het. mijn paard staat op een pensionstal en om bij de ruitervereniging te komen moet ik ook langs de weg en ook als ik ga buitenrijden. nou daar rijden ze altijd met 80 of 100 kilometer per uur voorbij. en niet normaal. Van afremmen hebben ze nog nooit gehoord. dan ben ik toch altijd blij dat mijn paardje niet van auto's schrikt. Maar vrachtwagens blijft een probleem. dan ga ik altijd maar snel even een opritje op.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

ElsJ

Berichten: 161
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bocholt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:13

Ik moet hier toch ook even vertellen dat er ook andere mensen bestaan. Ik heb al meegemaakt dat een boer voor mij en mijn paard opzij ging staan en zelfs zijn tractor uit zette.

Face your fears, live your dreams!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:37

dat heb ik ook regelmatig gezien.. dat van elsJ

ook de andere kant wel hoor, maar ik trek me niets meer van ze aan.
ik heb het recht om daar op de weg te lopen, dus dan doe ik dat.. ik laat mij me mijn recht niet ontnemen door een gehaaste lúl. hij heeft ook zijn rechten en die neemt ie ook, dus ik ook.. aan mij heb je dus een hele vervelende

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 21:43

@ Natas
Misschien komt het omdat jij het oke vind ? Hoe hij met paarden omgaat (tot hoever ik het zie dan hoor) is in mijn ogen really NOT done. Maar goed, verder ging het er meer om of andere mensen ook weleens zulke dingen meemaakte.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kascar, rayoow en 107 bezoekers