welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 19:24

welke hengesten geven veel maat door ?
mijn merrie is niet zo groot nu zoek ik hengsten die niet alleen goede beweging doorgeven maar ook wat grotere nakomelingen Verward


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:27

Bij ons Equador en van kennissen hoorde ik Stedinger.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:35

Over Stedinger's nakomelingen is wat grootte betreft nog niet zo veel te zeggen, hij is zelf pas 4. Maar hij is zelf wel 1,74m. , groot zat lijkt me.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:39

Kennissen van mij hebben een maand oud veulen bij een kleine merrie (1.62) en die is al enorm groot. Hij staat bij een veulen van 2 maand oud en ze zijn nu al net zo groot. Merriestam fokt erg klein en ze keken hun ogen uit bij de geboorte, al was de geboorte niet zo heel erg gemakkelijk.

Maar over het algemeen zijn nakomelingen van Sandro-Hit toch wel aan de maat?

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:44

Wat ik ken is allemaal wel aan de maat, en ik denk dat hij zeker niet klein fokt.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:48

dutchgirl schreef:
welke hengesten geven veel maat door ?
mijn merrie is niet zo groot nu zoek ik hengsten die niet alleen goede beweging doorgeven maar ook wat grotere nakomelingen Verward


Je merrie was toch al gedekt door Royal Dance? Of alvast voor volgend jaar?

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:25

dutchgirl schreef:
welke hengesten geven veel maat door ?
mijn merrie is niet zo groot nu zoek ik hengsten die niet alleen goede beweging doorgeven maar ook wat grotere nakomelingen Verward



Veulens van Grafies zijn rond hun derde nog rond de 1.65 maar krijgen een echt heeeeeele grote groeispurt en worden echt reuzen...

Groetjes van Mij

Het zijn niet de problemen die ons het leven zo moeilijk maken .... maar de manier waarop wij tegen ze aankijken
!!!!


dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 20:26

ja ,maar je moet natuurlijk vooruit denken dus ik was benieuwd naar de reacties op bokt,maar sandro-hit werd mij juist bij de ijzerenman afgeraden niet alleen omdat hij veel gedekt heeft en daarom het sperma niet meer helemaal 100% is maar ook omdat deze weinig maat door geeft in ieder geval als de hengst niet zo groot is

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:47

als de merrie niet zo groot is bedoel je? Stedinger is nog net een stukje groter, en die heeft nog niet zoveel gedekt (maar dat zal niet lang meer duren). Bespaard ook in het dekgeld.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 07:18

Ik weet niet of je dressuurbloed wilt maar hier 2 waarvan ik zeker weet dat ze vergroten en ja ik val in herhaling.

Rubiquil en Sultano of Rubiquils zoon Radetzky vergrotend fokt kan ik nog niet zeggen aangezien hij pas 3 is (maar gezien zijn afstamming verwacht ik het wel)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers