[AR] leren mennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

[AR] leren mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:32

ik wil heel graag leren mennen!! Haha!
alleen waar kan je dat leren?
ik neem aan dat niet iedere manege of stal dat doet.
wie weet er een goed adres in noord holland dat dicht bij schagen ligt?
xxxdevica



EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:33

of wie heeft leren mennen en waarom?


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:42

Ik men omdat ik te groot werd voor me pony Haha! Sindsdien men ik meer dan ik er op zit *LOL*

Ik weet zo niet in Noord Holland waar je kan mennen, zal eens kijken voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:04

Euh... omdat mijn vriendin het deed, en ik het toch wel erg leuk vond Haha! En nu vind ik het net zo leuk als onder de man Haha!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:53

Ik ben gaan mennen omdat mijn pa dat al deed met mijn paardje.
Dus ja, toen ben ik zelf begonnen. Mijn paardje vind het zelfs leuker dan onder het zadel, dus rijdt ik nu ook vaker aangespannen.

Nieuw profiel! Eindelijk

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:52

Ik ben net als Wyko begonnen: mijn ouders deden al fanatiek wedstrijden mennen. Dus ben van kleins af aan meegeweest op wedstrijden. En toen ik groot genoeg was, gingen mijn ouders met mij mee op wedstrijd Knipoog
Ik rij ook meestal aangespannen en soms ohz. voor probleempjes in de dressuur aan te pakken en buitenritje voor ontspanning.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:08

Ik ben begonnen het uit te proberen omdat er een dag komt dat ik te ging worden. En het beviel me wel erg goed Lachen. Ik men helaas niet vaak op het moment. Ik heb niet een pony staan die volledig beleerd is. Ik houd me nu vooral bezig met het beleren van pony's, al zou ik nu heel graag een pony wat verder door willen 'rijden'.
Ik heb er nu dus 1 voor de kar staan(heeft er zaterdag voor het eerst voor gestaan) en 3 onder het zadel. Waarvan 1 zeker nog voor de kar moet komen te staan, die laatste heeft een ongeluk voor de kar gehad en daar begin ik niet meer aan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:11

ik geef mijn vriendje menles... vind het erg leuk om te doen....

maar is er geen magege of stalhouderij bij jou in de buurt waar het kan???

pff en waarom men ik??? geen idee het zal er wel iets mee te maken hebben dat ik een tuiger heb en dat ik vroeger.. en nu nog steeds vaak op een stalhouderij rond wandel...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:20

Heb geen idee waar je dat kan doen, moet je misschien een beetje op internet zoeken en een beetje rondvragen.

Ik zou het ooit nog wel eens willen doen maar heb geen geld voor al dat soort dingen en weet absoluut niet of mn paardje dat nou wel zo leuk vindt.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:00

Wij zijn net begonnen. Altijd geholpen bij 4-span ruiters en nu een paard wat al aangespannen heeft gelopen. Het bloed kriebelt, dus uiteraard willen we ook gaan mennen. Liefst ook wedstrijden, gaaf zo'n marathon. Blauwe plekken van mijn groom tijd zijn ondertussen wel genezen, dus nu maar eens op de bok?
In Schagen weet ik het niet, vraag eens bij de plaatselijke ruitervereniging. Wij gaan ons koetsiersbewijs doen in Heemskerk bij van Tunen, in Spaarnwoude, manege van Ton Monhemius kan je ook zonder eigen paard. Manege in Waarland misschien? Daar doen ze volgens mij ook Orun cursus, dus dit misschien ook?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:12

Ik ben altijd al geintresseerd geweest in mennen, sinds 1,5 jr groom ik bij een nationaal menteam, mede daardoor ben ik nu helemaal 'om' voor het aangespannen rijden *LOL* , (ik rijd nog wel onder het zadel)
Sinds verleden jaar ben ik begonnen met het beleren van onze shet en min appaloosa voor de wagen, binnenkort gaan ze er voor, met hulp van een ervaren menner natuurlijk, want ik mag dan een hoop gezien hebben maar voor de wagen zetten moet een goede ervaring voor ze worden.

Mijn eerste les heb ik gehad bij de curus voor het koetsiersbewijs, daarvoor had ik nog nooit echt zelf gement.
In tussen ben ik geslaagd Haha! en wil volgend jaar verder met de curscus voor het 2 span rijden,

Ik ga van de zomer op les bij een menvereninging hier in de buurt om beter te leren rijden, als ik genoeg geld heb gespaard voor een veewagentje wil ik wedstr gaan rijden met de ponys.

Helaas weet ik voor jou geen adres in de omg. van Schagen wellicht dat andere bokkers een leuk adresje voor je weten, veel succes, en het is hartstikke leuk hoor, pas maar op dat je niet net zo verslaafd wordt als ik. Tong uitsteken

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 15:26

voor Klien: manege in waarland? ik rij zelf op manege waarland, maar ik ben hun er nog nooit over gehoord....
ik heb wel over de hafrie hoeve gehoord, maar waar die is????


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:31

hafrie hoeve is in Warmenhuizen.

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 16:32

o dank je wel Haha! hebben ze misschien een website?


shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:18


Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:20

Ik ben met mijn shet gaan mennen omdat ik zelf te groot ben voor haar, en ze het helemaal geweldig vond om voor de kar te lopen, heb nu alleen een probleempje, omdat gister een beetje mis is gegaan, maar ik ga het gewoon weer van vooraf aan proberen. Ik kan je dus in ieder geval adviseren om een goede meninstructeur te zoeken!

* Whoops heeft een 2e premie gehaald!!
* Ik heb eindelijk een profiel aangemaakt.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:02

Als 18-jarige heb ik ooit een Achenbach cursus gevolgd, helaas was ik eigenlijk te laat met inschrijven en daarom deed ik niet officieel mee maar ik mocht wel de lessen volgen.
Ik vond het al leuk en af en toe mende ik wel eens als de kans zich voordeed en dat was niet vaak.

Toen kwam de Shet en tja, Shet voor kar leek wel leuk. Karretje gekocht, tuig gekocht en zelf beleerd. Maar veel meer dan rondhobbelen met kindjes op de kar deed ik niet.

En toen kwam Sallykuyper in mijn leven, een fanatiek menner dus nu doe ik fanatiek mee Haha! Zijn oom gaat mennen met mijn paard, die is nu bijna helemaal klaar en straks ga ik behalve rijden uiteraard ook mennen met mijn paard.

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:46

ik heb het geleerd van mn opa! eerst met 1 paard en nu rijd ik er met 2

I know you ain't seen me in so long
But if you think that I've been gone you're dead wrong
Cause I was getting back to the money

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 16:51

o gaaf!!!!!! Haha!


Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:48

Kijk even op de site van SRR waar examen is van het koetsiersbewijs bij jou in de buurt. Ik zou zo niet weten waar je kan leren mennen. Met eigen span is dat makkelijker. Zelf heb ik het met een boek in de hand geleert en veel plaatjes kijken en gewoon maaar proefondervindelijk mijn twee pony's beleert. Ik heb geluk want het loopt perfect nu en we halen veel winstpunten in de dressuur. Ik heb inmiddels ook het koetsiersbewijs

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:35


horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:17

ik verzorg 2 shetjes en de vader van de eigenaresse had een haflinger en ging daar mee mennen, ik mocht hele vaak mee en mocht het later langzaam aan zelf doen en men nu 2,5 jaar ongeveer en ga 5/6 jaar al mee Haha!

Icelandics
They grow when you get on

bleuke

Berichten: 193
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Munsterbilzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:31

Iemand ook tips voor Belgjes die willen leren mennen.
Omgeving Leuven, Roeselare of Zuid Limburg (Vlaanderen dus Haha! )

Paard snel moe?

kom eens langs op www.samenslankforum.nl

Kimmi

Berichten: 11
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:44

Het lijkt me hartstikke leuk om te leren mennen! De eigenaresse van mijn verzorgpaard ment zelf wel. Haar man heeft een mendiploma. Alleen ze ment niet vaak. Ik mag haar paard (timber ) beleren voor het mennen en zij gaat me daarbij helpen. OK dan! Dus deze zomer word echt lachen. Enne Jarno die ook mijn verzorgpaard is leren we ook mennen. Alleen ik houd me meer bezig met Timber omdat ik hem vast verzorg. Lovers En een vriendin van mij doet Jarno omdat zij Jarno vast verzorgt. Als Jarno alleen het goed doet voor de kar en timber also. Dan gaan we ze samen voor de kar zetten en daarmee oefenen. Lachen Als ze het goed kunnen dan gaan we met de kar een bosrit maken en lekker picknicken! Mijn andere twee verzorgpaarden zijn al beleerd...maar Jarno & Timber zijn twee fjorden dus dat gaat heel lief, leuk en schattig staan! Pling Cheese!
En dan ga ik dus leren mennen!!! Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 03:46

Devica schreef:
ik wil heel graag leren mennen!! Haha!
alleen waar kan je dat leren?
ik neem aan dat niet iedere manege of stal dat doet.
wie weet er een goed adres in noord holland dat dicht bij schagen ligt?
xxxdevica


Ik heb vandaag leren mennen, haha! Ben een pony aan het inrijden die nu ongeveer een jaartje voor de wagen loopt. Zegt die eigenaar: "Goh, zin om een stukje te rijden op de kar?"

Altijd!

Halverwege kreeg ik de teugels in mijn handen geduwd.

"Nu jij!"

Alles ging goed Tong uitsteken Geen bomen, struiken of auto's geraakt ! Dat wil ik wel vaker doen, lekker ontspannen! OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers